דן קצ’נובסקי ומיכאל אסף- בעלים ומנכ"לים משותפים, מרכז הנדל"ן

מרכז הנדל"ן

השנה האחרונה הייתה שנה שאף אחד מאיתנו לא ישכח. כנראה אחת השנים המאתגרות ביותר שידעה האנושות בעידן המודרני. זו שנה שהתאפיינה בחוסר ודאות בלתי רגיל, שחלחל כמובן גם לענף הנדל"ן, והפך את אי־הוודאות בו לגדולה במיוחד. אבל זה לא אומר שצריך להתייחס אל 2021 באור שלילי. להפך.


לשנה הנוכחית יש כל מה שצריך כדי להפוך לשנה בלתי נשכחת, ממש כמו 2020 – רק לטובה: המשק הישראלי מתחיל להתעורר, וחוזר במובנים רבים למצב שבו היה טרם המשבר; הנתונים של ענף הנדל"ן, גם תחת צילה של הקורונה, המשיכו להיות טובים והעידו על פעילות טובה למדי, אפילו מרשימה מאוד במובנים רבים; וההתחדשות העירונית -היא עדיין ממשיכה להיות המנוף העיקרי של ענף הנדל"ן.


חשבו איפה היינו רק עשור לאחור: ההצהרות על כך שההתחדשות העירונית תשנה את פני הענף ותהפוך לקטר המוביל שלו נשמעו לנו כמו חזון רחוק, כמו נבואה שלא בטוח תגשים את עצמה. והינה אנחנו ניצבים כאן היום, בשנת 2021 ,ומגלים כי בשנת 2020 – כן, כן, אותה שנת קורונה קשה ומאתגרת – אוכלסו כמעט 10,000
יחידות דיור במסגרת תמ"א 38 לבדה. יש סיבה להיות אופטימיים.


ומה באשר לפינוי־בינוי? על אף כל השינויים הרגולטוריים, ברור לחלוטין שזו המגמה. כשברקע תפוגתה של תמ"א 38 ,עוד כשנה וחצי בסך הכול, ברור שזה הכיוון שאליו הולך תחום ההתחדשות העירונית, וגם אנחנו עושים את התאמות הנדרשות – בין היתר על ידי הענקת דגש רחב יותר בפינוי־בינוי, בפרויקטים מסוג זה ובחברות המובילות אותו קדימה. 


מרכז הנדל"ן ממשיך בצמיחה המתמדת שלו, בכל החזיתות, ועשה זאת – ממש כמוכם, אנשי הנדל"ן המניעים את הענף – בצורה יצירתית וחדשנית, במטרה להביא אליכם כמידי שנה את התכנים החשובים ביותר, את החדשות הרלוונטיות ביותר ואת המידע המועיל ביותר. הקורונה רק חידדה את מה שאנחנו עושים וצריכים לעשות, ולא עצרה את הפעילות שלנו ולו לרגע. המעבר לדיגיטל היה הכרחי עוד לפני הקורונה, הפך מחייב במהלכה ועדיין ממשיך להוביל את המהפכה, כך שהיום אתם יכולים לצרוך את התכנים המצוינים שאנחנו מציעים לכם הן בצורה מקוונת, אונליין, והן בצורה ה'רגילה', המסורתית, פנים אל פנים. עבורנו זהו הישג בלתי רגיל, ואנחנו שמחים שאתם שותפים לכך. 

כעת, עם החזרה לשגרה, אנחנו מגבירים שוב את הקצב, לוחצים חזק יותר על הדוושה, ויוצרים עבורכם יותר אירועים ויותר התרחשויות, מתוך מטרה להגיש לכם כמויות ידע גדולה עוד יותר מזו שהתרגלתם אליה עד היום. מדד ההתחדשות העירונית 2021 הוא אחד השיאים של המגמה הזו – ראשון מתוך שורה של שיאים שעוד נרשום, בעזרתכם, לאורך השנה. 

מדד ההתחדשות העירונית ממשיך גם השנה להוביל את השיח הציבורי והמקצועי בין גורמי המפתח בתחום ההתחדשות העירונית, ומהווה את תו האיכות החשוב ביותר עבור חברות נדל"ן הפעילות בסקטור החשוב הזה. הודות לשיתוף הפעולה עם מדלן, וניתוח הנתונים המדויק והמתקדם, אנחנו מציגים מדי שנה את המתרחש בתחום, כדי להעניק תמונה אותנטית ומשקפת ככל האפשר. 

בתקופה האחרונה, בין היתר על רקע השינויים הרגולטוריים המתרחשים והצפויים, אנחנו מבחינים במגמה ברורה: עוד ועוד חברות שהופכות חזקות ויציבות, בעלות DNA ברור החותר למתחמים ולהתחדשות מאסיבית, לצד חברות שיוצאות מהמשחק, ומשאירות את הבמה לשחקנים המרכזיים. זהו עוד שלב בהתבגרות תחום ההתחדשות העירונית, והענף כולו, ואנו צופים שזו תהיה המגמה גם בשנים הקרובות. 

אנו מברכים את כל מי שלקח חלק במדד, ושגרם לו גם השנה להיות אחד הרגעים המשמעותיים ביותר בענף הנדל"ן הישראלי כולו. נמשיך לעבוד, להתאמץ ולהשתכלל, כדי להציג בפניכם גם בשנה הבאה מדד התחדשות עירונית מנצח, מוביל ומדויק.

כל הזכויות שמורות למרכז הנדל"ן ואתר מדלן 2022בניית אתרים בניית אתרים