בית שמש מתרחבת: המלצה להעביר לשטחה בסיס צבאי וכחצי מהכנסות אזור התעשייה "הר טוב"

בעירייה מברכים על המלצות ועדת הגבולות שמינה שר הפנים ארבל, במסגרתן יועברו לעיר 24 אלף דונם משטח מטה יהודה, וזאת למרות שאחת הדרישות המרכזיות – העברת אזור התעשייה הר טוב לשטח העיר – נדחתה. ראש העיר: "מצפה לאישור מזורז של ההמלצות ע"י שר הפנים"

שיתוף הכתבה
ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג ושמעון גולדברג, סגן ומ"מ ראש העירייה (עיריית בית שמש) ראש עיריית בית שמש שמואל גרינברג ושמעון גולדברג, סגן ומ"מ ראש העירייה (עיריית בית שמש)

הוועדה לחקירת גבולות שמינה שר הפנים משה ארבל, לבחינת גבולותיה של העיר בית שמש, המליצה להרחיב את שטח העיר על חשבון המועצה האזורית מטה יהודה,  וכן על חלוקת הכנסות מארנונה של שטחי מסחר הממוקמים בתפר שבין תחום השיפוט העירוני לזה של המועצה. רוב השטח שיעבור לתחום שיפוטה של בית שמש יהיו 24 אלף הדונמים של בסיס חיל האוויר "כנף 2". כך עולה מדוח הוועדה שפורסם אתמול (ג').

הדיון נבע מבקשת עיריית בית שמש להרחיב את היקף השטחים המיועדים למסחר בשטח העיר, תוך העברת שטחים המשויכים כיום למועצה האזורית מטה יהודה. לטענת עיריית בית שמש, היא סופגת כיום את הרעש, הזיהום והפקקים הנובעים מאזור התעשייה והמסחר "הר טוב" המשתרע על כ-1,700 דונם, אזורי תעשייה אחרים המשויכים למטה יהודה וכן אלו הנובעים מפעילות הבסיס, ולמרות זאת היא לא נהנית מהכנסות הארנונה. זאת בעוד שרוב עובדי ולקוחות אזורי התעשייה והמסחר הללו הם תושבי בית שמש.

טענה נוספת הייתה כי היות והן שטחי המסחר והן הבסיס צמודים לעיר, ראוי שהיא תיהנה מההכנסות ולא המועצה המשתרעת על שטחי ענק בהיקף של 520 אלף דונם, ואשר נהנית לטענת בית שמש ממקורות הכנסה רבים. עוד טענה בית שמש כי מיקומו של הבסיס מגביל מאוד את בית שמש ומונע ממנה להתרחב מערבה עם שורה של שכונות נוספות שהיו יכולות להיבנות. לשכנות עם בסיס צבאי, נטען, יש השלכות שונות, ולכן "יהיה זה צודק והוגן שההכנסות המגיעות ממנו יגיעו לעיר השוכנת בסמוך אליו".

ההכנסות מאזור תעשייה הר טוב - יחולקו 

ועדת חקירת הגבולות קיבלה את עמדתה של בית שמש באופן חלקי, והחליטה להעביר את בסיס 'כנף 2' לתחום השיפוט של בית שמש, תוך שמירת זיקה בינו ובין המועצה האזורית מטה יהודה, כך ש-60% מהכנסות הבסיס עיריית בית שמש תעביר למועצת מטה יהודה, ולא פחות מ-5.8 מיליון שקל בשנה. עוד החליטה הוועדה על העברת שטח של קצת יותר מ-20 דונמים לידי בית שמש, בשטחים שבינה ובין מושב זנוח, המשויך גם הוא למועצה האזורית, וזאת לצורך הקמת אזור תעשייה ופיתוח עירוני.

בית שמש (שאטרסטוק)בית שמש (שאטרסטוק)

עם זאת, בנושא התביעה המרכזית של בית שמש, לגבי אזור התעשייה הר טוב, שצפוי להתרחב לאזור תעסוקה, התקבלה החלטה לפיה אזור התעשייה ימשיך להיות בתחום השיפוט של המועצה האזורית, וזו תעביר חלק מהכנסות הארנונה שזה מניב לידי עיריית בית שמש, כך שעיריית בית שמש תקבל 56% מההכנסות העתידיות ומטה יהודה 46%, עם ירידה הדרגתית בהכנסות בית שמש תוך עשר שנים ל-44%.

הדוח הועבר לקבלת התייחסות הרשויות הרלוונטיות ולאחר 21 יום ההמלצות יוגשו למשרד הפנים.

"המלצות חשובות שמביאות בשורה לעיר" 

ראש העיר שמואל גרינברג אמר בעקבות פרסום החלטת הוועדה: "אני מודה לוועדה על עבודתה המקצועית, ומצפה לאישור מזורז של שר הפנים הרב משה ארבל. ההחלטה תאפשר לעיריית בית שמש להעמיק באופן משמעותי את פיתוח התשתיות, לקדם פרויקטים לטובת תושבי העיר ולהמשיך לקדם את מה שהבטחנו לציבור. המלצות הועדה הן חשובות מאוד ומביאות בשורה לעיר. הטענות של בית שמש, לפי ראות עינינו, הן צודקות ומבוססות על ההיגיון הסביר, הובלנו את המהלך הזה כדי לחזק את בית שמש ולתת לה את חלקה הראוי על מנת שנוכל לתת יותר לתושבים בכל התחומים".

סגן ומ"מ ראש העיר הרב שמעון גולדברג הגיב ברוח דומה: "הוועדה עשתה עבודה מקצועית ואנחנו מודים לה על כך, אבל מבחינתנו התוצאה לא מספקת. אנחנו ממתינים בכליון עיניים לאישור הסופי של ההחלטות הללו, ובמקביל פועלים במטרה להביא להקמת של ועדה נוספת לחקירת גבולות, על מנת לאפשר את הפיתוח של עוד שטחים ועוד אזורי תעשייה לבית שמש. יחד עם ראש העיר אני משתדל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי להביא עוד ועוד שטחי מסחר וכמובן גם שטחי מגורים נוספים לבית שמש".

ממטה יהודה נמסר בתגובה: "אנו לומדים את המלצות הוועדה והמשמעויות. חשוב לנו לוודא שכל החלטה שתתקבל תביא בחשבון את טובת המועצה ואת ההשפעות ארוכות הטווח על האזור כולו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה ארבלבית שמשמטה יהודה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...