30 חודשי מאסר לקבלן שלא שילם מס שניכה משכר העובדים בהיקף של מאות אלפי שקלים

קבלן הבנייה רפי אשמי שמפעיל כמה חברות בנייה במרכז ובשרון, הורשע בין היתר בכך שלא העביר 23 דוחות שנתיים במועד. ביהמ"ש השלום גם גזר עליו קנס של 25 אלף שקל: "שלח יד בכספים שנלקחו מעובדים לצורך העברתם למדינה"

שיתוף הכתבה
צילום אילוסטרציה (שאטרסטוק) צילום אילוסטרציה (שאטרסטוק)

בית משפט השלום בכפר סבא גזר 30 חודשי מאסר בפועל על קבלן הבנייה רפי אשמי, שהפעיל כמה חברות בנייה - בהן ר.א הדר הנדסה ובנייה ופאר בילדינג, הפועלת בתחום ההתחדשות במרכז ובשרון. הוא הורשע בריבוי עבירות של אי הגשת דוחות שנתיים במועד ואי תשלום מס שנוכה מעובדים. בנוסף חויב אשמי בקנס על סך 25 אלף שקלים וכן בחצי שנת מאסר על תנאי.

אשמי הורשע על פי הודאתו, בכך שבהיותו מנהל פעיל של 11 חברות בנייה ביצע 23 עבירות של אי הגשת דוחות שנתיים במועד ו-18 עבירות של אי תשלום מס שנוכה משכרם של עובדים, בסכום מצטבר של 302,340 שקלים

בשלב הטיעונים לעונש ביקשה רשות המיסים להטיל על הנאשם עונש מאסר ממושך, בהתחשב בהיקף המחדלים ומחזורי הענק של החברות העומדים על סך כולל של 80,615,865 שקל, משך התקופה שבה נמנע הנאשם להגיש את הדוחות, והעובדה שרוב הסכום שנגרע מקופת המדינה כתוצאה ממעשיו לא הוחזר, ובעצם הוגשו עד עתה רק 6 דוחות בלבד. עוד ציינה רשות המיסים כי לא ידוע מה שיעור המס שהיה עליו לשלם משום שהדוחות השנתיים לא הוגשו, ואף טענה שמדובר בתיק חריג בהיקפו ובחומרתו.

בא כוחו של אשמי, עו"ד אמיר ברכה, טען שמדובר ב"כרוניקה של התדרדרות עסקית כלכלית. עד לשנת 2017 התנהלותו היתה למופת, הדו"חות הוגשו בזמן והתשלומים הועברו בזמן. נוכח קשיים כלכליים, סגירה של קווי אשראי מטעם הבנקים וחברות מימון אחרות, המשיך לנהל עסקיו ופנה ליטול הלוואות מהשוק האפור, שלא על מנת לנהל אורח חיים ראוותני, אלא כדי לשלם משכורות לעובדים ולשלם חובות לספקים ולנושים. לפיכך, לא היה לנאשם כסף לשלם לרואה חשבון על מנת שיגיש עבורו את הדוחות השנתיים". כמו כן טען שמאסר יקשה על שיקומו.

השופט קיבל את עמדת המדינה לפיה מידת הפגיעה בערכים המוגנים במקרה זה היא גבוהה מאוד והבהיר כי "מדובר בהיקף גדול מאוד של דוחות שלא הוגשו, באופן שיטתי, במשך תקופה ארוכה של 3 שנים". כן הוסיף: "חומרה יתירה נודעת לעבירות אי העברת הניכויים ולו בשל העובדה שמדובר בעליית מדרגה לעומת העבירות של אי הגשת הדוחות, מקום בו הנאשם שלח יד בכספים שנלקחו מעובדים לצורך העברתם למדינה".

השופט אביב שרון גזר על הנאשם כאמור 30 חודשי מאסר בפועל, חצי שנת מאסר על תנאי וקנס על סך 25,000 שקל. השופט עמד בגזר דינו על הערכים המוגנים שנפגעו כתוצאה מהעבירות שאותן ביצע הנאשם, בין היתר מניעת הפגיעה בעבודתה של רשות המסים ושלילת יכולתה לבצע את עבודתה; שמירה על תפקודה התקין של מערכת גביית המסים במדינה, על מנת לענות על הצורך הכללי למימון הוצאותיה וצרכיה של המדינה בתחומים שונים, בכלל זה צורכי המשק, הביטחון, הכלכלה, החינוך, הרווחה והחברה; מניעת הפגיעה באמון ברשויות המס; מניעת הפגיעה בשוויון הנשיאה בנטל המס ומניעת הפגיעה ברכוש האחר תוך התעשרות שלא כדין.

בא כוחו של אשמי, עו"ד אמיר ברכה, סירב להגיב. רשות המסים יוצגה בתיק ע"י עו"ד ורד דשא ממדור תביעות מס הכנסה תל אביב בתיק שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםעבירות בנייהעבירות מסקבלן בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...