"הוועדה שמינה שר האוצר לבחינת מס רכוש על קרקעות פנויות צפויה להמליץ על החלתו"

כך מעריכים גורמים הקשורים בעבודת הוועדה בראשות הכלכלן הראשי. "יש הבנה כרגע בצוות שמדובר במהלך ישים, ואנחנו בוחנים 3-4 חלופות שונות ליישום". עוד להערכתם, הוועדה תגיש המלצותיה עד סוף אוגוסט. מחר (ו') יסתיים פרק הזמן שהגדירה הוועדה לקבלת התייחסויות הציבור לסוגייה

שיתוף הכתבה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (נאו מדיה)שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (נאו מדיה)

הצוות לגיבוש המלצות חקיקה בנושא מס רכוש שמונה לפני כחודשיים על ידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ', מתקדם בעבודתו, וככל הנראה יגיש את המלצותיו בסוף אוגוסט-תחילת ספטמבר, כך העריכו בכירים הקשורים בעבודת הצוות בשיחה עם מרכז הנדל"ן . עוד ציינו הגורמים כי רוב הסיכויים שהצוות ימליץ על החלתו של מס הרכוש – אם כי עדיין לא ברור באיזה אופן: "יש הבנה כרגע בצוות שמדובר במהלך ישים, ואנחנו בוחנים 3-4 חלופות שונות ליישום".

הצוות, בראשותו של הכלכלן הראשי ד"ר שמואל אברמזון, מונה על ידי השר סמוטריץ' ב-1 באפריל. עוד חברים בצוות מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ', הממונה על התקציבים במשרד האוצר יוגב גרדוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן, ונציג מטעם היועצת המשפטית לממשלה. מטרת הצוות היא גיבוש המלצות חקיקה בנושא מס רכוש על מקרקעין לא בנויים, פרט לקרקע חקלאית.

כחלק מעבודת הצוות, בסוף חודש מאי פרסם משרד האוצר קול קורא לקבלת התייחסות ועמדות הציבור בעניין המלצות חקיקה בנושא מס רכוש על מקרקעין: "לצורך עבודתו, הצוות פונה לציבור, ובכלל זה לאנשי אקדמיה, תעשיה וארגוני חברה אזרחית, בהזמנה להעביר מידע והתייחסויות ביחס לנושאים העומדים על שולחן הצוות", נכתב במסגרת הקול הקורא.

בין היתר התבקש הציבור להתייחס לקשר בין הטלת מס רכוש על מקרקעין פנויים ועידוד בניה על המקרקעין, הטלת מס רכוש על מקרקעין כחלק ממארג כלל המסים המוטלים על מקרקעין בישראל, אופן הטלת המס, שיעורו ואופן תשלום המס ועוד.
מטרת הצעד היתה לקבל התייחסויות מגופי אקדמיה, וכן מארגונים הנוגעים לדבר, דוגמת התאחדות הקבלנים, לשכת עורכי הדין ועוד. מחר (יום ו') צפוי להיות המועד האחרון להגדת התייחסויות. לנוסח הקול הקורא הקלק כאן.

עד שנת 1999 חל בישראל מס רכוש, כדי לעודד בניה על קרקע פנויה. על פי חוקי המס דאז, מי שהחזיק בבעלותו קרקע לא בנויה אשר אינה חקלאית חויב במס שנתי בגובה של 2.5% משווי הקרקע. עם זאת, בעקבות המלצות ועדה שמונתה לבדיקת הנושא, הופחת שיעור מס הרכוש לאפס החל משנת 2000. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרבצלאל סמוטריץ'מס רכושרשות המסיםהכלכלן הראשי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...