השנה יגיע המחסור במהנדסי תשתיות ל-8,000 איש. בטכניון פתחו מסלול מיוחד להכשרה

מוסד ההשכלה הגבוהה החיפאי משיק תוכנית לימודים חדשה לתואר שני בהנדסה אזרחית, המיועדת למהנדסים במגוון תחומים, וזאת על רקע המחסור המחריף במהנדסי תשתיות בישראל. התוכנית תיפתח בתחילת שנה"ל הקרובה בנובמבר ואורכה שנתיים וחצי

שיתוף הכתבה
הטכניון בחיפה (שאטרסטוק) הטכניון בחיפה (שאטרסטוק)

על רקע המחסור המחריף במהנדסים אזרחיים בתחומי התשתיות, הטכניון בחיפה פותח תכנית לימודים חדשה ויחידה מסוגה לתואר שני בהנדסה אזרחית. התכנית, שתתקיים במסגרת הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון בשיתוף ביה"ס ללימודי המשך, תיפתח בתחילת שנה"ל הקרובה שתיפתח בחודש נובמבר, מיועדת למהנדסים ממגוון תחומים ותאפשר שילוב של לימודים ועבודה.

על פי דו"ח של צוות בין-משרדי בהובלת משרד ראש הממשלה שפורסם ב-2020, עמד המחסור במהנדסי תשתיות באותה השנה על בין 3,700 ל-4,500 מהנדסים בתחומי הבינוי והתשתיות, כאשר בשנת 2025 המחסור כבר יעמוד על סדר גודל של בין 5,000 ל-8,000 מהנדסים. עוד נמצא כי על רקע ההשקעה הצפויה של המדינה בפרויקטים אסטרטגיים בשנים הקרובות ובהם רכבות כבדות וקלות, המטרו בגוש דן, מנהרות, מחלפים, גשרים ועוד, המחסור צפוי לגדול עד ל-2030 ולעמוד על בין 11,000 ל-15,000 מהנדסים.

המצב כיום אף חמור במיוחד על רקע המלחמה המתמשכת, כאשר גם מהנדסים ממדינות זרות שנשכרו כדי למלא את החלל אינם מגיעים, ורבים מהמהנדסים הישראלים במילואים.

מבית הספר ללימודי המשך בטכניון נמסר כי "התוכנית נועדה להיענות לאתגר הלאומי ולספק מענה למחסור במהנדסים בתחומי הבניה, התחבורה, המים, והתשתיות במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי. התכנית מיועדת למהנדסים ממגוון רחב של תחומים ותתקיים במתכונת המאפשרת שילוב לימודים ועבודה. התכנית תסייע בשדרוגם המקצועי, בהכשרתם ובהשתלבותם של מהנדסים במגוון תחומי התשתיות ברמה מתקדמת ולתפקידי מנהיגות בתחום – בחברות פרטיות, בחברות ייעוץ, במגזר הציבורי, בעיריות ועוד.

"משך התכנית כשנתיים וחצי, ללא תזה וכוללת לימוד מקצועות עיוניים ומעשיים בתחומי ההנדסה האזרחית, מבנים וניהול, תחבורה וגיאו-אינפורמציה, מים וסביבה. המנהל האקדמי של התכנית החדשה הוא פרופ' אבי אוסטפלד, מהנדס מומחה בעל שם עולמי בנושאי תשתיות מים ובעל ניסיון עשיר בהוראה ובמחקר. הסגל האקדמי יורכב ממיטב מומחי הטכניון בתחומי ההנדסה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הטכניוןמהנדסיםהנדסאימהנדסי תשתיות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...