להתראות צ'כיה: ג'י סיטי מתקדמת למכירת הנכס האחרון שבו החזיקה במדינה תמורת קרוב למיליארד שקל

ג'י סיטי אירופה, חברת בת בבעלות מלאה של חברת הנדל"ן הבינ"ל ג'י סיטי, חתמה על מכתב כוונות מפורט למכירת מרכז מסחרי בשטח של 40 אלף מ"ר בפראג בירת צ'כיה, תמורת סכום של כ-930 מיליון ש"ח. מהחברה נמסר כי "הנכס הנמכר הוא הנכס האחרון של החברה בצ'כיה, ומכירתו תתרום להקטנת הוצאות ההנהלה של החברה"

שיתוף הכתבה
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City (גזית גלובס)חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City (גזית גלובס)

ג'י סיטי אירופה, חברת בת בבעלות מלאה של חברת הנדל"ן הבינ"ל ג'י סיטי, חתמה על מכתב כוונות מפורט (LOI) למכירת המרכז המסחרי Flora שממוקם בפראג בירת צ'כיה, תמורת סכום של כ-232 מיליון אירו (כ-930 מיליון ש"ח), זאת בדומה לשווי הנכס בספרי החברה נכון לסוף חודש מרץ.

הרוכשת הינה חברת נדל"ן צ'כית, ובשלב זה שני הצדדים חתמו על מכתב כוונות מפורט (לא מחייב) הכולל את התנאים העיקריים לעסקה ולוחות הזמנים להשלמתה בכפוף להתקיימות של תנאים מתלים המקובלים בעסקאות מסוג זה. הנכס משועבד לטובת הלוואה בהיקף של כ- 125 מיליון אירו.

על פי הודעה לעיתונות שפרסמה החברה, במרכז המסחרי שטח להשכרה של כ- 40 אלף מ"ר וכ- 770 מקומות חניה. "עסקה זו מהווה צעד משמעותי נוסף בתוכנית האסטרטגית של ג'י סיטי למימוש נכסים שאינם בליבת העסקים של החברה ולמיקוד עסקי. הנכס הנמכר הוא הנכס האחרון של החברה בצ'כיה, ומכירתו תתרום להקטנת הוצאות ההנהלה של החברה".

עוד נמסר כי במסגרת התכנית עד כה השלימה החברה מכירת נכסים בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד ש"ח, לא כולל הנפקת חברת הבת בברזיל, וכי בשנתיים הקרובות החברה תפעל למכירת עוד כ-3 מיליארד ש"ח נכסים שאינם נכסי ליבה, כולל העסקה המדווחת.

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City: "עסקה זו מהווה צעד משמעותי בהמשך מימוש התכנית האסטרטגית למכירת נכסים ומיקוד עסקי שבמסגרתה אנו ממקדים את הפעילות העסקית שלנו במרכז אירופה בפולין. עם השלמת הנכס הנמכר כאן יצאנו לחלוטין מצ'כיה מה שבין השאר ימשיך להקטין את הוצאות ההנהלה שלנו. שווי הנכס בעסקה מהווה הוכחה נוספת לאיכות הפורטפוליו הייחודי שלנו, לנדירות הכלכלית ולערך הרב הטמון גם ביתר נכסינו. נמשיך לפעול למימוש התכנית לצד קידום המהלכים להתייעלות משמעותית בחברה וכן ליישום התכנית למיקוד פעילותה של חברת הבת סיטיקון, דרך מכירת נכסים שאינם נכסי ליבה בהיקף של קרוב ל-1 מיליארד אירו, הפחתת המינוף והגדלת היעילות התפעולית שלה".

עוד לדבריו, "לצד מכירות נכסים שאינן בליבת עסקנו והקטנת המינוף כחלק מתוכניתנו האסטרטגית אנו גם מעצימים את נוכחותנו במדינות הליבה שלנו ישראל, פולין וארה"ב. בפולין אנו משלימים בימים אלו פרויקט מגורים נוסף הכולל 442 דירות שהשכרתן תחל בימים הקרובים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ג'י סיטיחיים כצמןצ'כיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...