כל מערכות המחשב נותקו: חברת שמן נדל"ן הותקפה בווירוס כופר

החברה דיווחה כי הותקפה באמצעות תוכנה המצפינה קבצים החשובים למשתמש, ומשאירה לאחר מכן הודעה הדורשת תשלום לצורך החזרת המידע. שמן נדל"ן החלה להקים את מערכות המחשב מחדש על בסיס מערכות הגיבוי, וציינה כי המערכות שנפרצו אינן כוללות מידע מהותי של צדדים שלישיים. תשלום הכופר הממוצע זינק ב-500% בשנה האחרונה ברחבי העולם

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק) אילוסטרציה (שאטרסטוק)

מחשביה של חברת שמן נדל"ן, בבעלות משותפת של מרמונדום השקעות, JTLV  וצבי בן צבי, הותקפו אתמול בצהריים בווירוס כופר (Ransomware). כך דיווחה החברה היום (ב') לבורסה. תקיפה של וירוס כופר נעשית באמצעות תוכנה המצפינה קבצים החשובים למשתמש במחשבי הרשת הארגונית או בסלולר, ובכך התוקף מגביל את הגישה לקבצים ולמערכות המחשב הנגועות. לאחר מכן, התוקף משאיר הודעה במחשב הדורשת תשלום לצורך אפשרות להסרת ההצפנה והחזרת המידע לשימוש המשתמש.

בעקבות התקיפה כל מערכות המיחשוב של החברה נותקו, והחברה החלה להקים את מערכות המחשוב מחדש על בסיס מערכות הגיבוי של החברה בלי להיענות לדרישת הכופר. להערכת החברה, עם השלמת הקמת המערכות מחדש, הצפויה להיות מושלמת במהלך היום או לכל המאוחר מחר, ישוחזרו מערכות המיחשוב במלואם, למעט מידע הנוגע לתקופה של כשבוע שקדם לתקיפה ושאינו מהותי לחברה. החברה מציינת בדיווח שהמערכות שנפרצו אינן כוללות מידע מהותי של צדדים שלישיים. ככל שעם השלמת הקמת המערכות מחדש יתברר שחל שינוי בהערכת החברה האמורה, החברה תשוב ותדווח. באוגוסט השנה הותקפו בווירוס כופר גם בתי החולים של מעיינות הישועה.

תשלום הכופר הממוצע זינק ב-500% בשנה האחרונה ברחבי העולם. כך עולה מדוח תוכנות הכופר השנתי "State of Ransomware 2024" של חברת סופוס, הפועלת בתחום פתרונות אבטחה לסיכול מתקפות סייבר, שפורסם בחודש מאי. הסקר נערך בין ינואר לפברואר 2024 והשתתפו בו 5,000 אנשי אבטחת סייבר בארגונים בינוניים (100 ל-5,000 עובדים) מ-14 מדינות ברחבי העולם.

עוד עלה מהדוח כי ארגונים ששילמו דמי כופר דיווחו על תשלום ממוצע של 2 מיליון דולר, לעומת 400 אלף דולר בשנת 2023. הסקר מצא כי עלות ההתאוששות הממוצעת בסך הכול הגיעה ל-2.73 מיליון דולר, עלייה של כמעט מיליון דולר, מ-1.82 מיליון דולר ב-2023. על פי דוח של מערך הסייבר הלאומי, שפורסם בפברואר, השנה לאורך החודשים לפני הדוח זוהו בישראל תקיפות רבות העושות שימוש בכופרת LockBit - גרסת 3.0 LockBit היוותה את מרב התקיפות שזוהו בישראל. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:JTLVשמן נדל"ןכופר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...