אי יציבות בשל הברקזיט? לונדון עדיין הפייבוריטית של המשקיעים

בסקר של הפירמה הגלובלית DLA PIPER בחרו 38% מהנשאלים – מומחי נדל"ן אמריקאים בכירים – בבירת בריטניה כאטרקטיבית ביותר להשקעה בנדל"ן מסחרי • ת"א לא ברשימה

שיתוף הכתבה
לונדון עדיין הפייבוריטית של המשקיעיםלונדון עדיין הפייבוריטית של המשקיעים

מיהי העיר האטרקטיבית ביותר בעולם להשקעה בסקטור הנדל"ן המסחרי? פירמת עורכי הדין הגלובלית DLA PIPER, שערכה בתחילת החודש את כנס הנדל"ן השנתי שלה בתל אביב, פרסמה במסגרתו סקר מקיף שערכה בקרב מאות אנשי מקצוע בכירים בענף הנדל"ן בארה"ב. מתוצאות הסקר עולה כי הבירה האנגלית לונדון היא עדיין המבוקשת ביותר, לכל הפחות בתחום הנדל"ן המסחרי – וזאת למרות אי היציבות ואי הוודאות סביב הסכם הברקזיט המקרטע.

הסקר בחן כאמור, בין היתר, את עמדתם של המשיבים באשר לערים האטרקטיביות ביותר להשקעה בשנה הקרובה, וקבע כי למרות החששות סביב התנתקות בריטניה מהאיחוד האירופי – סוגיה שצוין על ידי 20% מהמשיבים כגורם מרכזי לדאגה בכל הקשור לשוק הנדל"ן בשנה הקרובה - לונדון עודנה הבירה המושכת ביותר להשקעות, עם שיעור הצבעה של 38%. אחרי לונדון דורגו ברלין עם שיעור הצבעה של 16%, הונג קונג (15%) פרנקפורט וסידני (14% לכל אחת מהן). תל אביב לא נמצאת ברשימה.

עוד פורסם במסגרת הוועידה מחקר, שממנו עולה כי שנת 2018 היוותה שנת שיא בשוק הנדל"ן המסחרי, עם עסקאות בהיקף של 733 מיליארד דולר – הנתון הגבוה ביותר מאז שנת 2007. עם זאת, המשתתפים בסקר, שנשאלו גם בעניין זה, הביעו פסימיות באשר לאפשרות כי בשנת 2019 שיאי ההשקעות יימשכו.
נוסף על כך חזו 58% ממשתפי הסקר כי שוק הנדל"ן המסחרי צפוי להיות "דובי", לעומת 40% שחזו זאת בשנה שעברה. ב-DLA Piper מציינים כי זוהי הפעם הראשונה מאז 2011 שמרבית משתתפי הסקר מביעים עמדה "דובית" לגבי שוק הנדל"ן העולמי.

ומה לגבי הזווית הישראלית: מהסקר עולה כי המשקיעים הישראלים צפויים השנה לעקוף בפעם הראשונה את הסינים בהיקף ההשקעות בנדל"ן בארה"ב, עם 24% מסך ההשקעות במדינה - עלייה של 6% בהיקף ההשקעות לעומת 18% בשנה שעברה.

עו"ד ג'יי אפשטיין, שותף בכיר ב-DLA Piper, המשמש כמנהל משותף במחלקת הנדל"ן בפירמה הגלובלית, אומר: "השינויים הכלכליים המלווים את הברקזיט יכולים דווקא להסביר חלקית את האטרקטיביות של לונדון. משקיעים רבים, שעבורם הייתה לונדון מחוץ להישג יד, מזהים כעת את הירידה במחירים וכן את היחלשות הפאונד כהזדמנות להיכנס גם הם אל השוק. במקביל, העיר שומרת על מעמדה כבירה תרבותית בעלת דימוי צעיר, ואף מדורגת מדי שנה בין הגבוהות ביותר מבחינת איכות החיים של תושביה.
פרנקפורט, שחלקה בשנה שעברה את המקום הראשון עם לונדון, איבדה את מקומה בפסגה והידרדרה למקום החמישי, זאת למרות שהיא מבססת את מעמדה כמי שצפויה להפוך למרכז הפיננסי הגדול באיחוד האירופי לאחר עזיבתה של בריטניה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מסחריהשקעות נדל"ן בחו"לDLA PIPERג'יי אפשטיין
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...