"גם כשיגיעו ימים טובים יותר למדינה, חלק גדול מההשקעות עדיין יישאר בחו"ל. הסכר נפרץ"

בכל שבוע, מרכז הנדל"ן מאיר בזרקור את הפינות הפחות מוכרות של בכירי הענף. והפעם – אסף ניר, מנכ"ל דמרי בעיר, שמספר על החלום שכתב בגיל 13 בעבודת השורשים שהתממש, הטעויות שעשה במשאים ומתנים בתחילת הדרך, והדוד שהיה מקור השראה

שיתוף הכתבה
(ארקדי רסקין)(ארקדי רסקין)

אסף ניר, מנכ"ל חברת ההתחדשות "דמרי בעיר" מתארח השבוע במדור, ומספר על שלב הביניים המכונן בחברת דמרי-גלים, איך לא כדאי לפרק התנגדויות במשאים ומתנים, על ההשפעה המיוחדת של אביו על דרכו, על החלום שטרם התממש לפתוח מסעדה - וגם על זה שכן.

חוויה מכוננת במהלך הקריירה:
"ההקמה של דמרי-גלים ב-2018. חברה משותפת של דמרי וחברת גלים שהוקמה במטרה לקדום פרויקטים בוטיקיים בתל אביב. הייתי שותף להקמת החברה משלביה הראשוניים ולבניית ה-dna שמלווה אותנו עד היום. שם גם הומצא הקונספט של חברת בוטיק שמדברת תל-אביבית, עם גב של ענקית ביצוע. שם גם עמדתי לראשונה בראש צוות שניהל עשרות פרוייקטים, תפקיד שבנה אותי לקראת תפקיד המנכ"ל, ונתן לי להתפתח ולהביא את היכולות שלי לידי ביטוי".

טעות שלמדתי ממנה:
"בתחילת הדרך שלי, כשעבדתי בגלים כמנהל פרויקטים, ההתנהלות שלי היתה מאד וכחנית. המשאים ומתנים היו מאד אגרסיביים, והדרך שלי לנסות לפרק התנגדויות היתה באמצעות ניסיונות שכנוע שגלשו לויכוחים. זה יוצר אנרגיות לא נעימות בעבודה, וזה גם כמעט אף פעם לא עובד. עם הזמן למדתי לעשות את הדברים בצורה יותר מעודנת ונעימה, והרבה יותר אפקטיבית. ניהול מוצלח של משאים ומתנים הוא בראש וראשונה תוצר של ניסיון".

דמות שהשפיעה עלי במיוחד:
"אבא שלי, עמיר ניר, איש צבא לשעבר ואדם מאד שקול ומחושב. 'סוף מעשה במחשבה תחילה', זה משפט ששמעתי ממנו המון לאורך כל חיי. קיבלתי ממנו ערכים של מוסר והגינות בהתנהלות מול אנשים. המצפן שהוא נתן לי הנחה אותי בהרבה החלטות חשובות".

ההצלחה הכי גדולה שלי עד היום:
"העובדה שלפני עשר שנים רציתי לעשות בדיוק את מה שאני עושה היום. למעשה, כבר בעבודת שורשים שלי בגיל 13 כבר כתבתי שאני רוצה להיות יזם נדל"ן. יש לנו יזם במשפחה, ובילדות יצא לי להסתובב לא מעט באתרי בניה. משהו ביצירה, בריח של הבטון, ביכולת להשפיע על כל פרט ופרט, מאד דיבר אלי. היום אני מוביל חברה שמקימה פרויקטים בפריים לוקיישן של ישראל, וזו זכות גדולה".

העצה שלי למי שנמצא בתחילת דרכו:
"לדמיין איפה אתה רוצה להיות בעוד 5 שנים מהיום. האם אתה מדמיין את עצמך כשכיר או כעצמאי? איך אתה רוצה שהשגרה שלך תהיה? האם אתה מעוניין בסביבת עבודה רגועה או אינטנסיבית? מרגע שיש לך את ההבנה מה אתה רוצה, מתחילה העבודה על לגרום לזה לקרות - לפרוט את ההגעה לנקודה הזו למשימות, להכין צ'ק ליסט, ולהתחיל לעבוד עליהן. גם היום בכל פעם שיש לי משימה מורכבת אני פורט אותה לעשרות משימות".

ההחלטה הראשונה שהייתי מקבל אם הייתי שר הבינוי והשיכון:
"קודם כל – יצירת ודאות. גם לגבי משך הזמן להוצאת ההיתר: שלוש שנים להוצאת היתר זה המון, וקשה מאד לשרד אותו. צריכה להיות ודאות גם לגבי היטל השבחה . יזם חייב לדעת כמה מס הוא משלם בתחילת הדרך – לא בסוף. והבעיה חמורה במיוחד כשהדיפרנציאציה היא של מאות אחוזים".

הדבר המרכזי שלדעתי אנשים לא מבינים לגבי תחום הנדל"ן:
"מי שעובד בתחום ההתחדשות העירונית ורוצה לעשות פרוייקטים ברמה גבוהה, חייב להבין בהכל: כלכלה, שמאות, תכנון ורישוי, משפט. זה מגיע להתעסקות בתתי תחומים כמו דיני חברות או דיני משפחה. אני למשל מתעסק לא פעם בצווי ירושה. זה משהו שאין בנדל"ן המסורתי".

קולגה שאני מעריך במיוחד:
"אורי רובין, הבעלים והמנכ"ל של רובינגרופ – חברה תל אביבית שבונה בתים בעיר הרבה שנים. אני קצת משוחד כי הוא דוד שלי, הסתובבתי בפרוייקטים שלו מגיל צעיר וספגתי ממנו הרבה מאד ידע ותובנות לאורך הדרך. יש לי עוד הרבה מה ללמוד ממנו".

הפרויקט האהוב עלי:
יש לנו שני פרוייקטים שמאד אהובים עלי, שמייצגים את שני הקצוות של העשייה שלנו. האחד הוא אנטיגונוס 5 – בניין בודד ויוקרתי ברמת גימור גבוהה מאד, והצד השני הוא מתחם ביאליק תלפיות ברמת גן, שהוא מתחם מעורב שימושים שמלבד דירות המגורים כולל גם בית קפה ומסחר".

הדבר שאני הכי אוהב לעשות מחוץ לשעות העבודה:
"השגרה המשפחתית. קפה עם אשתי ביום שישי בבוקר. בריכה ביום שלישי עם הילדים. אני עוד צריך לעבוד על הבאלאנס בין העבודה למשפחה, אני משתדל לאזן בין הדברים".

אם לא הייתי מנכ"ל חברת בניה הייתי...
"בעלים ושף של מסעדה בתל אביב. אני מאד אוהב לבשל, מאז שאני ילד. יש בזה משהו דומה ליזמות, גם כאן אתה יוצר משהו מאפס. כרגע אני מבשל לאשתי ולילדים, או לחברים כשאנחנו מארחים".

התחזית שלי לשנה הקרובה:
"אני אופטימי מטבעי לגבי המדינה ומאמין שבתור ישראלים אנחנו יודעים להתגבר ולצמוח ממשברים. אני מאמין ומקווה ששנת 2025 תהיה שנה של צמיחה והבראה.

"יחד עם זה, יש פה נזק שנגרם כיום לענף שהוא ארוך טווח. המשבר הקשה במדינה מביא הרבה אנשים לגלות את נתיבי ההשקעה בחו"ל. אם פעם הפחד היה חסם, זה הולך ומתפוגג והרבה מאד כסף שפעם היה מושקע בנדל"ן בישראל יוצא החוצה. אני חושש שמרגע שהמחסום הזה נשבר, גם כשיגיעו ימים טובים יותר לישראל חלק גדול מההשקעות עדיין יישאר בחו"ל. הסכר נפרץ".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דמרי גליםדמרי בעיראסף ניר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...