בית המשפט עיכב מכירת בית פועלי אגודת ישראל במרכז תל אביב

המחוזי עיכב את מכירת בניין ההנהלה ברחוב פרישמן, שהוערך על ידי שמאי ב-27 מיליון שקל. המתנגדים דורשים למכור את עשר הדירות בנפרד או להמשיך להשכירן

שיתוף הכתבה
(קרדיט: Depositphotos)(קרדיט: Depositphotos)

בית המשפט המחוזי בלוד מעכב פרסום מכרז למכירת בניין ההנהלה לשעבר של הסתדרות פועלי אגודת ישראל (פא"י),ששוויו נאמד ב-27 מיליון שקל. הבניין, בן שלוש קומות, נמצא ברחוב פרישמן 64 ובעבר שימש בית הוועד הפועל וההנהלה העולמית של המפלגה. כיום נותר מהעבר רק שלט (כנראה לצורך כתובת פורמלית),ובמקום ישנן 10 דירות מושכרות.

הכסף מהמכירה יועד לתשלום משכורות לכ-100 עובדים בשלשה מוסדות חינוכיים של ההסתדרות, הנמצאת מחודש יוני 2018 בפירוק והחברות בנות שלה מנוהלות על ידי עורכי הדין  בניהו לאבל ושאול קוטלר. מי שהתנגדו למכירת הבניין הם בעיקר עמיתים בהסתדרות פא"י, שטענו כי מוטב למכור את הדירות אחת-אחת וכך להשיג  תמורה גבוהה יותר, בניגוד לבקשת המנהלים המיוחדים לאשר הוצאת מכרז למכירת כל הנכס. הצעה אחרת של המתנגדים היתה להאריך את חוזי השכירות, תוך העלאת שכר הדירה. המתנגדים, בהובלת חנוך ורדיגר, שעמד עד אשתקד בראש המוסדות, גם הציעו למכור נכס אחר של פא"י, מגרש לבנייה בבית שמש. השופטת עירית וינברג-נוטוקביץ הורתה למנהלים המיוחדים לשקול את האפשרויות ולדווח לגבי ההחלטה לבית המשפט בחודש יולי.

[quote]

השמאי הירושלמי זאב פרוסק העריך באחרונה את שווי הבניין ברחוב פרישמן ב-27 מיליון שקל. בניין המגורים, הטעון שיפוץ, נמצא במקום מרכזי ונגיש, עם 7 חניות עיליות צמודות. בנתיים, בלית ברירה, הוציאו המנהלים המיוחדים בימים אלו מכרז למכירת כמה נכסים אחרים, בהם דירות ברחובות, שתי חנויות ודירה בחיפה, חנות בכפר סבא ובניין מגורים בנתיבות. לדברי המנהלים, המכרז יניב רק חלק קטן מהסכום הדרוש למימון המשך הפעלת מוסדות החינוך. 

הסתדרות פועלי אגודת ישראל הוקמה בשנת 1922 בפולין, ומשנות השלושים היא פעילה בארץ ישראל. ההסתדרות הקימה 10 ישובים, ובהם חפץ חיים ויד בנימין. המפלגה יוצגה כמעט בכל הכנסות עד הכנסת ה-12 ובעשור האחרון כמעט פסקה פעילות המפלגה, אולם בבעלותה נותרו נכסים ששווים מוערך ביותר מ-100 מיליון שקל. 

לפני 10 שנים מכרה ההסתדרות את בנק פועלי אגודת ישראל לבנק הבינלאומי ב-86 מיליון שקל. ההסתדרות, שנכנסה לפירוק זמני בגלל מחלוקות פנימיות, נמצאת כגרע בניהול המנהלים המיוחדים שמטרתם לשקם את המפלגה, בעיקר באמצעות מכירת נכסים שיבטיחו המשך פעילותה.

המנהל המיועד עו"ד אליהו לאבל אישר את פרטי הידיעה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מכירת נכסיםבית המשפט המחוזי בלודהסתדרות פועלי אגודת ישראלבניהו לאבלשאול קוטלרזאב פרוסק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...