8 חודשים זוז: נכנס לתוקפו החוק המאפשר פניית יזמים ישירות לרשות הרישוי הארצית

בהתאם לתיקון לחוק, מגיש בקשה להיתר של 80 יח"ד ומעלה לוועדה המקומית רשאי לבקש את העברת הבקשה לרשות רישוי הארצית במקרה שבו חלפו 8 חודשים ממועד קליטת הבקשה, וטרם ניתנה החלטה על מתן היתר או החלטה על סירוב לבקשה להיתר

שיתוף הכתבה
רון רקח, מנהל רשות הרישוי ארצית (רז רוגובסקי)רון רקח, מנהל רשות הרישוי ארצית (רז רוגובסקי)

אתמול (ב') נכנס לתוקף התיקון לחוק לרישוי מגורים ברשות רישוי ארצית. בהתאם לתיקון לחוק, מגיש בקשה להיתר של 80 יחידות דיור ומעלה, רשאי לבקש את העברת הבקשה לרשות רישוי הארצית במקרה שבו חלפו שמונה חודשים ממועד קליטת הבקשה, וטרם ניתנה החלטה על מתן היתר או החלטה על סירוב לבקשה להיתר.

מדובר במסלול מקביל לזה הנעשה בוועדה המקומית, ובכפוף לעמידה בתנאי החוק יכול היזם לבחור להעביר את הבקשה לטיפול ברשות רישוי ארצית. רשות הרישוי הארצית למגורים תורכב מיו"ר ומתכנן רשות הרישוי ומהנדס הוועדה המקומית שבתחומה ההיתר. רשות הרישוי הארצית מציינת כי היא ערוכה באופן מיידי לקבלת היתרים למגורים כפי שנעשה בתשתיות בשנה האחרונה

מדובר בתיקון שנעשה במסגרת הקמתה של רשות רישוי ארצית, בתאם לחוק ההסדרים אשר אושר במאי 2023. השלב הראשון, בהיבט של רישוי תשתיות לאומיות, נכנס לתוקפו ביום 1.6.2023, ובשנה החולפת הוקם אגף בכיר רישוי ובניה ארצי האמון על הפעלת רשויות הרישוי הארציות לתשתיות ומגורים, וכן קידום היתרים רבים לתשתיות.

כעת מגיע השלב השני של הקמת רשות רישוי הארצית במסגרת תיקון מס' 143 לחוק התכנון והבנייה, שלפיו נוסף גוף סטטוטורי חדש אשר בסמכותו להעניק היתרי בנייה למגורים בהתאם לתוכניות מאושרות. 

במאי השנה חשף מנהל רשות הרישוי הארצית רון רקח, במהלך פורם שערך מרכז הנדל"ן , כי רשות הרישוי במנהל התכנון החלה בעריכת דוח על תפקודן של ועדות הרישוי המקומיות השונות לקראת אפשרות של הכרזה על נטילת סמכויותיהן של כמה רשויות, שיוגדרו כ"לא מתפקדות", והעברתן לרשות הרישוי הארצית.

עוד סיפר אז כי החוק קובע כי עד ליום 1.8.24 וכל שנתיים לאחר מכן, יערוך מינהל התכנון בדיקה של כלל מוסדות הרישוי המקומיים במילוי תפקידם במתן היתרים, לשם גיבוש המלצה לשר הפנים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןרון רקחרשות הרישויהיתר בניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...