ב-155 מלש"ח: מניבים מוכרת למרתון את מתחם טכנולוגיות להבים בנהריה

קרן מרתון, המתמחה בהשבחת נכסים, תפעל לשינוי ייעוד המתחם בנהריה מתעשייה ומשרדים למגורים, מלונאות ומסחר. על פי הערכות מדובר במאות יח"ד. שווי הנכס בספרי מניבים קרן הריט הוא כ-143 מלש"ח. עלות הרכישה המקורית של הנכס עמדה על כ-135 מלש"ח

שיתוף הכתבה
השותפים המנהלים בקרן מרתון, מימין: איתמר גירון, מוטי קירשנבאום, יובל גייער (רמי זרנגר)השותפים המנהלים בקרן מרתון, מימין: איתמר גירון, מוטי קירשנבאום, יובל גייער (רמי זרנגר)

מניבים קרן הריט החדשה חתמה אתמול (ג') על עסקה למכירת מתחם טכנולוגיות להבים בנהריה לקרן מרתון להשבחת נדל"ן בתמורה לכ-155 מיליון שקל. כך דיווחה החברה היום לבורסה. העסקה גם כוללת תמורה מותנית (מנגנון אפסייד), כנגזרת להשלמת הליך שינוי ייעוד המתחם על ידי מרתון. שווי הנכס בספרי החברה הוא כ-143 מיליון שקל. עלות הרכישה המקורית של הנכס עמדה על כ-135 מיליון שקל.

קרן מרתון, המתמחה בהשבחת נכסים ובשינוי ייעוד, תפעל לשינוי ייעוד המתחם בנהריה מתעשייה, אחסנה ומשרדים למגורים, מלונאות ומסחר. על פי הערכות מדובר במאות יח"ד.

מתחם טכנולוגיות להבים נמצא בקו ראשון לים בנהריה ומשתרע על שטח של כ-51 דונם, בו מצויים 6 מבנים ומבני עזר, בשטח בנוי כולל של כ-22,300 מ"ר. המתחם נמצא בצמוד לטיילת העירונית, ובסמוך לשכונות מגורים של העיר כגון שכונת אכזיב. האזור כולו מיועד על ידי עיריית נהריה לעבור שינוי והתחדשות הכוללים פינוי בינוי של שכונות ישנות, הוספת פארקים ושטחי ציבור, הארכת הטיילת צפונה וכן מרינה המתוכננת בצמוד לפרויקט.

כיום המתחם מושכר לטכנולוגית להבים (חברה בת של Pratt & Whitney, חלק מתאגיד Raytheon Technologies), חברה לייצור להבים למנועי סילון שנוסדה על ידי סטף ורטהיימר וקבוצת השקעות דיסקונט, ונרכשה על ידי Pratt & Whitney ב-2014. טכנולגית להבים  קיבלה לאחרונה החלטה על סגירת חלק מפעילותה בישראל, בעיקר במפעל בנהריה, לשנים הקרובות. חרף ההחלטה על צמצום הפעילות, לטכנולוגיות להבים הסכמי שכירות מחייבים עד ליוני 2029. 

מנכ"ל קרן מניבים ריט עופר אברם, יו"ר החברה שרון שוופי וסגן היו"ר איתי מל (נועה זני)מנכ"ל קרן מניבים ריט עופר אברם, יו"ר החברה שרון שוופי וסגן היו"ר איתי מל (נועה זני)

מועד השלמת העסקה (קלוזינג) נקבע לעוד ארבע שנים ממועד חתימת ההסכם או עד לתום הסכם השכירות הקיים בחוזה עם טכנולוגיות להבים (יוני 2029). במועד החתימה שולמה על ידי מרתון מקדמה בגובה 10% מהתמורה, וכן הועמדה ערבות לטובת מניבים, בגובה 5% מהתמורה. מתווה העסקה מאפשר למרתון לא להזרים הון נוסף בתקופת ההשבחה אלא רק את יתרת התמורה בסך של 139.5 מיליון שקל אשר תשולם במועד השלמת העסקה.

עד להשלמת העסקה תקבל מניבים את מלוא כספי השכירות במתחם – כ-11.2 מיליון שקל בשנה, צמוד מדד, ובסך הכול כ-45-56 מיליון שקל, כתלות במועד השלמת העסקה.   את קרן מרתון ייצגו בעסקה עו"ד אביב פריאנטי ועו"ד מרב קרספין ממשרד הרצוג פוקס נאמן . את מניבים ייצגה עו"ד יפית פלסנפלד ואליה יצחק ממשרד גולדפרב זליגמן.

מוטי קירשנבאום, יו״ר קרן מרתון, ציין כי "לאחר בחינת מעמיקה הגענו למסקנה כי קיים פוטנציאל משמעותי לתחום המגורים בנהריה ובפרט בקו הראשון לים. בשנים האחרונות נהריה נהנית מצמיחה ופיתוח גבוהים והפכה ליעד מבוקש עבור משפחות המעוניינות לגור באיכות חיים גבוהה, עם שירותי חינוך ופנאי אטרקטיביים. הקרבה לכביש 4 ולכביש 6 העתידי, הטיילת המתוכננת וכן מסילת הרכבת  הופכת את האיזור לאטרקטיבי, נגיש וקרוב אף יותר לאזורי התעסוקה בחיפה ובהתאמה גם למרכז הארץ.

קירשנבאום הוסיף כי "על אף התקופה הנוכחית, הדמוגרפיה בישראל תורמת לביקושים שהולכים ועולים בתחום המגורים. בנוסף, הקמת שכונה בקו ראשון לים הינה מוצר מבוקש מאוד שאינו קיים בשפע ומכאן ההזדמנות. חשוב לזכור כי איכלוס הדירות יתרחש רק בעוד מספר שנים ובאקלים גיאו-פוליטי שונה. כל הפרמטרים האלו ונוספים מחזקים את ההחלטה להיכנס לעיסקה בעת הזו".

עופר אברם, מנכ"ל מניבים, התייחס לעסקה ואמר: "מכירת מתחם טכנולוגיות להבים בנהריה לקרן מרתון, המתמחה בשינויי ייעוד, היא העסקה המיטבית לחברה. העסקה נותנת מענה להודעת השוכר, שבכוונתו לפנות את המתחם בשנים הקרובות ולהנחה שהסכם השכירות הקיים לא יוארך מעבר ליוני 2029. בנוסף, העסקה מבטיחה את המשך קבלת דמי השכירות גם בשנים הבאות, ובנוסף צפויה ליצור לחברה רווח. בהיותו סמוך לשכונות מגורים ולשפת הים, שינוי הייעוד של המתחם למגורים הינו המהלך העסקי המתבקש. אנו סבורים שקרן מרתון, שלה ניסיון עשיר בשינויי תב"עות, תצליח לקדם את ההליך בהצלחה, כשמבנה העסקה מאפשר לחברה לקבל תמורה עתידית נוספת".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נהריהמניביםקרן הריטמרתון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...