שיטת מצליח: כך נפלו עשרות רשויות מקומיות קורבן להונאה במיליוני שקלים

בתום חודשים של חקירה סמויה של המשטרה ורשות המסים, נעצרו מספר חשודים בשנות ה-40 לחייהם, בחשד שלאורך תקופה פנו לרשויות, התחזו לעורכי דין או רואי חשבון של חברות בנייה, ודרשו השבת פקדון בנייה על פרויקט שכביכול התבטל. חלק מהרשויות העבירו לפי החשד את הכספים. מדובר בעשרות חברות בנייה שנפגעו

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה (שאטרסטוק)אילוסטרציה (שאטרסטוק)

עשרות רשויות מקומיות נפלו קורבן להונאה בשיטת מצליח, ומיליוני שקלים הועברו מרשויות לאנשים שהתחזו לרואי חשבון ועורכי דין של עשרות חברות בנייה. 

יחידת ההונאה והפשיעה המקוונת במחוז מרכז ופקיד שומה חקירות מרכז ברשות המסים, ניהלו במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה ומשותפת, המתמקדת במספר חשודים בשנות ה-40 לחייהם, בחשד שלאורך תקופה ארוכה ביצעו מעשי מרמה והונאה נגד רשויות מקומיות, תוך התחזות לעורכי דין או לרואי חשבון של חברות ושליחת מסמכים מזויפים בתחום הנדל"ן שאפשרו הוצאה במרמה של מיליוני ש"ח והלבנתם באמצעות חשבונות פיקטיביים.

על פי החשד, החשודים פנו לרשויות המקומיות והציגו את עצמם כעורכי דין או רואי חשבון של חברות בנייה ודרשו השבת פיקדון אגרות בנייה על פרויקט שהתבטל, בין אם התבטל בפועל ובין אם לאו. חלק מהרשויות העבירו, על פי החשד, את הכספים. מדובר בעשרות חברות בנייה שנפגעו, כאשר לא לכל החברות עדיין נמסר המידע. 

בשבוע האחרון, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, הגיעו חוקרי יחידת ההונאה, בסיוע בלשי תחנת פתח תקווה, לבתיהם של החשודים, ובתום חיפוש הביאו את החשודים למשרדי היחידה. 

החשודים הובאו לביית המשפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. מעצרו של חשוד אחד הוארך עד יום שני האחרון ומעצרם של שני החשודים הנוספים הוארך עד היום. לבקשת עורכי הדין של החשודים בית המשפט הורה על איסור פרסום שמותיהם של שניים מהחשודים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשויות מקומיותחברות בנייההונאהרשות המסים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...