עיריית י-ם החליטה לקצץ 30 מטרים ממגדל "בורג' חליפה" בקריית היובל, ארגון יד לבנים הסיר את התנגדותו לתוכנית

בכך צפוי גובה המגדל בעל התכנון האייקוני להצטמצם לכ-40 קומות. עוד במסגרת השינויים שעליהם תמליץ הוועדה המקומית, כ-10 קומות במגדל ייועדו להשכרה ארוכת טווח. בכך באה לסיומה המחלוקת עם ארגון יד לבנים שהודיע כי הגיע למסקנה ש"קידום התכנית לא יפגע ברגשות המשפחות השכולות או בצביון הר הרצל"

שיתוף הכתבה
הדמיית המגדל (ASGG- Smith-Gil Architecture, סטודיו יגאל לוי אדריכלים)הדמיית המגדל (ASGG- Smith-Gil Architecture, סטודיו יגאל לוי אדריכלים)

התפתחויות באישורה של התוכנית למגדל במתחם אפשטיין בירושלים, שנודע בכינוי "בורג' חליפה". כזכור, עורר המגדל שמקודם בשכונת קריית היובל סערה תקשורתית וביקורת מצד משפחות שכולות, בשל קרבתו למתחם הר הרצל, באופן שנתפס כלא מכבד את האזור. לאחר שדנה בהתנגדויות לתוכנית, החליטה היום (ד') הוועדה המקומית ירושלים להמליץ לוועדה המחוזית לאשר את התוכנית למגדל, אך עם מספר שינויים בהם הנמכת המגדל ב-30 מטר. בעקבות זאת הסיר ארגון יד לבנים את התנגדותו לתוכנית.

את המגדל הממוקם על קו הגבול המערבי של העיר, באזור הנושק ליערות ירושלים, ועל ציר הרכבת הקלה, מתכנן משרד האדריכלים הבינ"ל אדריאן סמית' וגורדון גיל (מתכנני מגדל הבורג' חליפה המקורי בדובאי).

במסגרת התוכנית העדכנית, מוצע להקים מבנה נמוך בכ-30 מטר לעומת מה שקבעה התוכנית שהופקדה, וכן לכלול במגדל דירות להשכרה ארוכת טווח שיתפרשו על פני 10 קומות במבנה. מהוועדה המקומית ירושלים נמסר כי "התוצאה של התכנון העדכני היא מבנה מגורים נמוך יותר בעשרות מטרים שייתן מענה משמעותי וחשוב לביקוש הגובר למגורים. כמו כן, הבניין יכלול שטחים משמעותיים לצורכי ציבור, תוך ניצול הפרשי הטופוגרפיה בין שדרות הרצל לרחוב עין כרם, וכן שטחים עבור מלונאות".

עוד מציעה התכנית יצירת מרחב ציבורי משמעותי מעל גג הבניין שבמסגרתו תוקם כיכר תצפית לנוף הירוק של היערות שממערב לירושלים. בהודעה שפרסמה הוועדה המקומית בעקבות ההחלטה נכתב כי היא "סבורה כי הקמת המבנה במיקום זה אינה פוגעת בהר הרצל, בבית הקברות הצבאי ובמוסדות חשובים אחרים הקיימים בהר. כמו כן, הוועדה מציינת כי הקמת המבנה תאפשר ניצול ראוי של השטח, תוך שיפור משמעותי של השלד הציבורי בתחומה".

עוד נמסר כי במכתב ששיגר ארגון "יד לבנים" לעירייה הודיע הארגון לאחר עיון מעמיק במסמכי התכנית, למידת פרטיה ובחינת מיקום התכנית ביחס להר הרצל, כי הגיע למסקנה שקידום התכנית לא יפגע ברגשות המשפחות השכולות או בצביון ההר ומשכך, אין בכוונתו להתנגד לקידום התכנית.

מעיריית ירושלים נמסר: "תכנית 'מתחם אפשטיין' מאופיינת בעיצוב אדריכלי ייחודי ההולם את מיקומה המשמעותי. התכנית כוללת שטחי ציבור נרחבים, טיילת עם עמדת תצפית לנוף עוצר נשימה, בית קפה ואף בית מלון. כל זאת על ציר הרכבת הקלה, בסמוך לחניון 'חנה וסע', והשירותיות התחבורתית אליו וממנו היא ברמה גבוהה ביותר.

"קידום התכנית נעשה תוך הקשבה מירבית לרחשי הציבור ובכלל זה, תושבי השכונה וארגון 'יד לבנים'. אנו בטוחים כי מימוש התכנית במתכונתה החדשה תאזן בין השמירה על צביון האזור לבין הצורך בהגדלת היצע הדיור ושיפור השירותים עבור תושבי העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...