התקדמות בהנפקת פאי סיאם: ועדת הביקורת של אספן גרופ אישרה את המהלך

ועדת הביקורת ודירקטוריון אספן גרופ אישרו אתמול את הנפקת פאי סיאם, העוסקת בעיקר בנדל"ן מניב למלונאות, ונשלטת ע"י אספן ו-KFS בחלקים שווים. הנפקת פאי סיאם מתוכננת במכירה של עד 20% מהונה של החברה, שעל פי הערכות עומד על בין 900 מיליון למיליארד שקל

שיתוף הכתבה
צ'ארלס אבן נויימן, שלומי עקריש, המנכ"לית צופית הראל, היו"ר גיא פרג (גלעד פורת)צ'ארלס אבן נויימן, שלומי עקריש, המנכ"לית צופית הראל, היו"ר גיא פרג (גלעד פורת)

ועדת הביקורת ודירקטוריון אספן גרופ אישרו אתמול (ד') את הנפקת פאי סיאם, בניהולו של נפתלי וינגרטן, העוסקת בעיקר בנדל"ן מניב למלונאות. פאי סיאם היא בשליטת אספן (שבשליטת רוני צארם) ו-KFS (בשליטת שלומי דהוקי המשמש גם כיו"ר פאי סיאם), בחלקים שווים.

פאי סיאם כבר דיווחה בסוף יוני על כוונתה לצאת להנפקה, ואז דווח כי דירקטוריון פאי סיאם החליט להסמיך את הנהלת החברה לבחון אפשרות לפרסם דוח הצעת מדף למכירת המניות, בין בדרך של הצעת מכר (מצד בעלי עניין) ובין בדרך של הנפקת מניות רגילות של החברה.

הנפקת מניות פאי סיאם מתוכננת במכירה של עד 20% מהונה של החברה, שעל פי הערכות עומד על בין 900 מיליון למיליארד שקל.  ההסכם כולל גם תנאי שעם הנפקת המניות ישונה הסכם בעלי המניות. ההנפקה תושלם לא יאוחר מ-6 חודשים ממועד חתימת הסכם בעלי המניות, שנערך בסוף חודש יוני. 

על פי הסכם בעלי המניות שגם הוא אושר אתמול, תבוטל זכות ההכרעה של אספן גרופ ללא תמורה ודוחות פאי סיאם יופיעו בנפרד מדוחות אספן גרופ. עוד על פי ההסכם החדש, דירקטוריון פאי סיאם יכלול 11 דירקטורים, בהם שניים חיצוניים ודירקטור בלתי תלוי, וכל עוד אספן תחזיק במתחת ל-18% מההון ומעל 10%, תהיה לה הסמכות להציע עוד דירקטור לפאי סיאם.

הסכם המניות כולל גם אפשרות של אופציית רכש  שלפיו אספן גרופ תהיה מחויבת למכור מניות פאי סיאם ל-KFS, שעם מימושן תחזיק KFS ב-45% מפאי סיאם. כניסתם לתוקף של ההנפק וההסכם מותנית בקבלת אישור של אסיפת הדירקטוריון והנהלה המוזמנת ל-18 באוגוסט.

בחודש מרץ 2024, נחתמה עסקה למכירת 27% ממניות אספן גרופ לישראל אוסטרליה (חברה ציבורית) שבשליטת צ'ארלס אבן נוימן ושלומי עקריש. עם השלמתה, תהפוך אוסטרליה ישראל לבעלת המניות הגדולה בחברה. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אספן גרופפאי סיאםמניות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...