"אני העיניים, האוזניים והלב שלהם": איך הופכים דירה לבית – מרחוק?

בחודשים האחרונים ניכרת התעניינות גוברת ברכישת דירות קבע ונופש מצד תושבי חוץ. עבור רבים מהם, הדרך היחידה לעצב את הדירה למידותיהם ולהבטיח שבבואם יחכה להם בית נעים, נוח ועוטף, היא לעצב את הדירה מרחוק. עדי קדמי, מעצבת פנים שמומחית בעיצוב דירות קבע ונופש לתושבי חוץ, מסבירה איך עושים את זה

שיתוף הכתבה
עדי קדמי. צילום: אור קפלן. | צילום עיצוב-פנים: עידו אדןעדי קדמי. צילום: אור קפלן. | צילום עיצוב-פנים: עידו אדן

מאז פרוץ המלחמה חלה, כידוע, עלייה חדה בכמות ובחומרת התקריות האנטישמיות בעולם. זו כנראה אחת הסיבות לעלייה המתמדת בכמות המבקשים לעלות לארץ בתשעת החודשים האחרונים. נתוני משרד הקליטה והעלייה מצביעים על עלייה חדה בכמות הבקשות לפתיחת תיקי עלייה במדינות שונות באירופה ובארה"ב, ומראים כי בחצי השנה הראשונה מאז פרוץ המלחמה, עלו לארץ קרוב ל-13 אלף עולים בכל הגילים.

לצד ההתעניינות הגוברת במגורים בישראל, ניכרת התעניינות רבה גם ברכישת דירות נופש, כך מעידה מעצבת הפנים עדי קדמי, מומחית בעיצוב דירות קבע ודירות נופש לעולים ותושבי חוץ.

"אני רואה את זה בשטח ושומעת את זה גם בשיחות עם מתווכים שמתמחים בעבודה עם תושבי חוץ, שמעידים על התעוררות גדולה יותר מבעבר", היא אומרת. "יהודים בתפוצות מרגישים מצד אחד חוסר ביטחון, מצד שני צורך לעלות לארץ ולהיות פה, ולצידם יש את האנשים שבוחרים להשקיע פה ולרכוש דירות נופש כדי לשמר קשר עם ישראל מבלי לעבור לגור כאן".

יש ביקוש לאזורים מסוימים בארץ על פני אחרים?

"הביקוש הוא בעיקר לאזור החוף ולירושלים. ירושלים זו עיר שממש נוהרים אליה. רוב הרוכשים של דירות קבע באזור החוף יעדיפו מגורים בנתניה, למשל, על פני מגורים בתל אביב, שבה רוב הרכישות יהיו של דירות נופש. בירושלים זה הפוך. רוב הרכישות יהיו של דירות קבע".

צילום: שי אדםצילום: שי אדם

העיניים, האוזניים והלב שלהם

קדמי, מעצבת פנים ב-20 השנים האחרונות, עוסקת בעיצוב דירות קבע ונופש של תושבי חוץ כמעט מתחילת דרכה. "הדירה הראשונה שעיצבתי 'מרחוק' הייתה למשפחה משוויץ שהגיעה אלי דרך המלצה. יש להם חמש דירות פה בארץ, ארבע מהן הם משכירים ואחת משמשת אותם כדירת נופש, ואני עיצבתי את כולן. ככה זה התחיל. זאת הייתה אהבה ממבט ראשון ואנחנו בקשר עד היום".

איך עושים את זה? איך מעצבים דירה מרחוק?

"יש זום, שהוא כלי נפלא, ואם הם מגיעים לביקור אז אנחנו נפגשים, אבל כמובן שהתקשורת אחרת וזה מכתיב התנהלות שונה לחלוטין מצידי. אני זו שנמצאת כאן, במקומם, ואני מנהלת את התהליך עבורם, מ-א' ועד ת'.

"אם בעיצוב פנים של דירה שהבעלים שלה גרים בארץ אני מגיעה לביקור בפעימות, כאן אני נמצאת בכל שלב ושלב - כשמגיע איש מדידה לעבודות נגרות, כשצריך לקבל משלוח של ריהוט - כל דבר שקורה בתהליך מצריך את הנוכחות שלי. אני בעצם הופכת להיות העיניים, האוזניים והלב שלהם, והמטרה שלי היא לתת להם את הביטחון המלא שיש מי שדואג לאינטרסים שלהם ומטפל בהכל".

כדי להפוך לשלוחה של רוכשי הדירות ולייצג אותם נאמנה כאן בארץ, קדמי לומדת את צרכיהם, את ההרגלים שלהם ואת הדינמיקה המשפחתית.

"זה תהליך שקורה תוך כדי העבודה", היא אומרת, "והוא דורש המון הקשבה, סבלנות והתבוננות. בתהליך הזה, הקשר האישי בינינו הוא הדבר הכי חשוב. לי הוא מאפשר להכיר ולהבין אותם, ולהם הוא מאפשר לסמוך עלי ולהבין שאני שם בשבילם. זה היופי בתחום הזה, אני הופכת לחלק מהמשפחה לתקופה מסוימת. אנשים מכניסים אותי לתוך הבית שלהם, למקום הכי מוגן ופרטי שלהם. נוצר בינינו קשר מאוד אינטימי וזה מקסים בעיניי".

צינור שמתרגם תחושות לחומר

במבט על הבתים הרבים שעיצבה קדמי, ניתן לראות שכל בית שונה מהשני ואין קו סגנוני מוגדר שמאפיין את כל עבודותיה. הדבר נובע מתפיסתה הייחודית, אותה היא מיישמת מול כל לקוחותיה, ועל אחת כמה וכמה עם אלו שנותנים לה את השליטה בתהליך מרחוק.

"מבחינתי, אני משמשת כצינור עבור בעלי הדירות", היא אומרת. "אני בוחנת מה הצרכים והרצונות שלהם מהבית, והופכת אותם למציאות. אני לא שואלת אנשים איזה סגנון עיצובי הם אוהבים, כי אני מאמינה בסגנון אישי. מה שמעניין אותי זה לדעת איך הם רוצים להרגיש בבית באופן כללי ובכל חלל בבית באופן ספציפי. את התחושות האלה אני לוקחת ומתרגמת לחומר, כשכל חומר גורם לנו להרגיש אחרת. השילוב הנכון בין החומרים, המינונים, הגוונים וכל שאר המשתנים שאני לוקחת בחשבון כאשת מקצוע, מאפשרים לייצר הרמוניה בחלל וליצור עבור כל לקוח את הבית המדויק לו. זה שבו הוא מרגיש שהוא יכול לנשום, שהוא חלק ממנו".

מה ההבדל בין הצרכים של אדם שרוכש דירת מגורים לאלו של מי שרוכש דירת נופש?

"בדירת נופש, מעבר לתחושה שרוצים לקבל בה ובכל החללים שבה, החשיבה היא יותר היברידית. לפעמים מגיעים לתקופות ארוכות יותר, לפעמים לתקופות קצרות, לפעמים הרכב המבקרים משתנה, יש ביקורים של בני משפחה אחרים, ככה שחשוב מאוד לייצר גמישות, חלל שיכול לתפקד כמעין בית מלון אבל בכל זאת להרגיש מאוד ביתי, נוח, חם ופרקטי.

"דירה שאנשים מתכוונים לגור בה זה כבר משהו אחר. הצרכים הם שונים, התחושות שהם רוצים להרגיש שונות. יש מעורבות הרבה יותר גדולה של בני המשפחה ומחשבה על הרצונות והצרכים של כל אחד מהם".

צילום: עצמיצילום: עצמי

נחיתה רכה בזמן מלחמה

בתקופת מלחמה, מתווספים לתמהיל גם צרכים נוספים. המובן ביותר בהם הוא כמובן קיומו של מרחב מוגן בכל דירה. אבל את הצורך המהותי ביותר, זה שאפילו בעלי הדירות עצמם לא יודעים להגדיר במילים, זיהתה עדי עוד הרבה לפני המלחמה.

"מעבר לעיצוב הדירה", היא מספרת, "היה חשוב לי מאז ומתמיד לתת ללקוחות שלי שירות הוליסטי ומקיף ככל האפשר. כל לקוח שלי שמגיע לדירה המוכנה שלו, בין אם היא דירת קבע או נופש, מגיע לדירה מרוהטת לחלוטין, עם כל מה שהוא צריך, עד לרמת הסכו"ם במגירה. הם רק צריכים להגיע עם מזוודה. אני גם יודעת בדיוק מתי הם מגיעים ודואגת שהמקרר שלהם יהיה מצויד במצרכים ושעוגה תחכה להם על השיש".

כשמדובר בדירת נופש, קדמי מגיעה אחת לזמן מה לצרכי תחזוקה. היא מוודאת שהכל בסדר, מפעילה את מוצרי החשמל השונים ואפילו מורידה את המים באסלות על מנת שלא תצטבר בהן אבנית. "זה מצריך חשיבה ממש לפרטי פרטים, על כל מה שעלול להתיישן, להתקלקל או להינזק בתקופות שבין הביקורים", היא אומרת.

לעולים לארץ למטרות מגורים, היא מסייעת בחיבור לגנים ובתי ספר, מסבירה כיצד הדברים עובדים ומהי ההתנהלות המקומית ועוזרת בכל הנדרש לצורך ההתאקלמות.

בתקופה הנוכחית, שבה העולים מגיעים למדינה במצב מלחמה, עם המון חוסר ודאות וכאוס מסביב, תוספת תשומת הלב הזאת היא לא פחות מחיונית.

"זה כמו שכשאישה יולדת, מפנקים אותה בעוגות ומאכלים כדי להקל עליה", אומרת קדמי. "זה לייצר עבורם נחיתה רכה יותר, תחושה שמישהו חשב עליהם, על הרגע הזה שהם נכנסים בו הביתה לראשונה, על הימים שמצפים להם בהמשך. אני הופכת להיות איזושהי שליחה שהופכת להם את המעבר הזה, שבמיוחד בתקופה הזאת הוא כל כך חד ושונה ממה שהם רגילים, למשהו שהוא קצת יותר רך, נעים ועוטף. מבחינתי זו תמיד הייתה שליחות, והיום יותר מתמיד".

 

לפרטים נוספים >>


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיצוב פניםתושבי חוץעדי קדמי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...