הפניקס מגדילה השקעותיה באאורה ל-750 מיליון שקל: ישמשו כהון עצמי ל-11 פרויקטים

באפריל אשתקד התחייבה הפניקס להעמיד לאאורה 350 מלש"ח ל-4 פרויקטים, וכעת התחייבה ל-400 מיליון נוספים להעמדת ההון העצמי בעוד 7 פרויקטים. העסקה מתרחשת בימים דרמטיים בהפניקס, על רקע שינויי בעלות שיותירו את החברה ללא גרעין שליטה

שיתוף הכתבה
מימין: גיא פורת - סמנכ״ל בהפניקס, אייל בן סימון - מנכ״ל הפניקס, יעקב אטרקצי - בעל השליטה באאורה, חגי שרייבר - משנה למנכ״ל בהפניקס, אריאל פשין - סמנכ״ל כספים באאורה, ניר משען - סמנכ״ל בהפניקס (אאורה ישראל)מימין: גיא פורת - סמנכ״ל בהפניקס, אייל בן סימון - מנכ״ל הפניקס, יעקב אטרקצי - בעל השליטה באאורה, חגי שרייבר - משנה למנכ״ל בהפניקס, אריאל פשין - סמנכ״ל כספים באאורה, ניר משען - סמנכ״ל בהפניקס (אאורה ישראל)

הפניקס תעמיד לאאורה ישראל סכום מסגרת (השקעה הונית)  בהיקף של 400 מיליון שקל, זאת נוסף ל-350 מיליון שקל לגביהם התחייבה באפריל בשנה שעברה, עבור ארבעה פרויקטים. ההודעה על הגדלת ההשקעה יצאה הבוקר (ג') במקביל לדרמה שמתרחשת בימים אלה בהפניקס, במסגרתה צפויה החברה להישאר ללא גרעין שליטה, לאחר שבעלות השליטה בה הודיעו כי הן מוכרות יותר ממחצית מניותיה. 400 מיליון השקלים הנוספים שמתכוונת הפניקס להשקיע במיזמיה של אאורה  מיועדים להעמדת ההון העצמי הנדרש לשבעה פרויקטים נוספים לבנייה למגורים של אאורה ישראל , ובסך הכול 11 פרויקטים. 

מדובר בעדכון של ההסכם הקודם שנחתם בין הצדדים. בעוד שבהסכם שנחתם בשנת 2023 בין הצדדים התחייבה הפניקס להשקיע 350 מיליון שקל, עם אפשרות להגדיל את היקף ההשקעה ב-250 מליון שקלים ל-600 מליון שקלים, הרי שבמסגרת ההסכם הנוכחי מגדילה החברה את המסגרת ל-750 מיליון שקל לעומת 600. תמורת מימון ההון העצמי בשיעור של 65% בפרויקטים, הפניקס תהיה זכאית ל-30% מרווחי הפרויקטים בהם היא השקיעה. עוה"ד אסף אנגלרד וגלעד גוני ממשרד אנגלרד ייצגו את אאורה . עוה"ד לימור חודיר וליאור לדרמן ממשרד הרצוג ייצגו את הפניקס.

מאאורה נמסר כי "הסכם ההשקעה הישיר בפרויקטים מאפשר לאאורה להאיץ באופן משמעותי את היקף הפעילות והפרויקטים בביצוע ושיווק, ללא הגדלת החוב וללא דילול בעלי המניות של הקבוצה ומבטיח חוסן כלכלי, איתנות וגמישות פיננסית, הפחתת עלויות מימון ומספק יתרונות בולטים לחברה נוכח סביבת הריבית ותנאי המאקרו".

הפניקס תישאר ללא גרעין שליטה

הודעת אאורה לבורסה באה ביום דרמטי בפניקס, כאשר הבוקר הוציאה החברה הודעה שבה היא מאשרת את הפרסום בכלכליסט אתמול, לפיו הפניקס תישאר ללא גרעין שליטה. זאת לאחר שבעלות השליטה בה, הקרנות סנטרברידג' וגלאטין פוינט, הודיעו כי הן מוכרות יותר ממחצית מניותיה. אם ימומשו כל האופציות בעסקה, עם השלמתה יישארו הקרנות עם 10% בלבד ממניות הפניקס, שמחזיקות כיום ב-31.5% מהמניות של חברת הביטוח. 

לאחרונה דיווחה אאורה על שיאי מכירות לאחר שנמכרו 409 דירות במהלך המחצית הראשונה של 2024. בעקבות כך, החברה מעלה את תחזית המכירות השנתית ל-800 דירות – כ-33% יותר מהתחזית המקורית שנקבעה בתחילת השנה. 

נכון למועד הדוח לרבעון הראשון של 2024 דיווחה החברה כי היא יוזמת, מתכננת ומקימה, לרבות עם אחרים, 119 פרויקטים עם כ-53,388 דירות למגורים (חלקה האפקטיבי של החברה כ-41,054 דירות). מתוך הפרויקטים, 110 הינם בתחום ההתחדשות העירונית במסגרתם תבנה החברה כ-50,874 דירות (חלקה האפקטיבי של החברה כ-38,815 דירות). יעד החברה להגיע למלאי דירות של 100,000 דירות בשנת 2026. 

יעקב אטרקצ׳י, מנכ״ל ובעלים של אאורה : ״אנו שמחים על הבעת האמון של הפניקס בחברה, בהנהלה ובפוטנציאל הכלכלי של אאורה. ההשקעה, התורמת לחוסן הפיננסי של הקבוצה, מיועדת להון העצמי של פרויקטים חדשים שיפתחו, זאת מבלי להגדיל את היקף החוב שלנו וללא דילול של בעלי המניות של הקבוצה. נוכל להאיץ כעת את מספר הפרויקטים בשיווק וביצוע במטרה להגיע בשנה הקרובה לקצב מכירות שנתי של לפחות 1,000 דירות וכ-5,000 דירות בביצוע". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הפניקסאאורהיעקב אטרקצ'י
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...