צבע, תאורה ובלי שבירת קירות: אלו עבודות השיפוץ הקטנות והזולות שעושות שינוי גדול

בניגוד להנחת היסוד, לא חייבים שיפוץ מקיף ויסודי של הבית כדי לייצר בו שינוי משמעותי. צבע, פרקט, וילונות, ותאורה יכולים לעשות עבודה נהדרת מבלי להיכנס לסחרור של עלויות, או לחודשים של אבק ופועלים. כך תעשו זאת נכון

שיתוף הכתבה
‎לרענן את הבית בלי לשבור תוכנית חסכון. סטודיו טולה, צלם מאור מויאל‎לרענן את הבית בלי לשבור תוכנית חסכון. סטודיו טולה, צלם מאור מויאל

הנחת היסוד בנוגע לשדרוג הבית גורסת שרק שיפוץ מקיף ויסודי יצור שינוי משמעותי. אך על רקע התקופה הנוכחית שבה רובנו משתדלים שלא להיכנס להרפתקאות כלכליות, יותר ויותר ישראלים מגלים שרענון נקודתי ושדרוג חלקי של אלמנטים ופריטים יכול בהחלט לעשות את העבודה, ולשוות לבית מראה אוורירי, מרענן ועכשווי, וחשוב מכל - מבלי לשבור תכנית חיסכון.

משיחות עם אדריכלים ומעצבי פנים עולהשסוג זה של עבודות זוכה כיום לפופולריות גדולה על הימים המאד מורכבים שעוברים על המדינה. כי עם כל הכבוד לרצון בחידוש ואסתטיקה, למי יש מצב רוח לארוז, למצוא דירה חלופית בזמן השיפוץ, ולהתחיל לשבור קירות? ובכן, יש דרכים אחרות שיקפיצו את החלל וללא כל ספק גם את מצב הרוח.

מעצבות הפנים טל גל וליאת קדם מ"סטודיו טולה" מסבירות כי ישנן דרכים שיקלעו למטרה, ויתרמו משמעותית לאווירה הביתית, בלי להיכנס לסחרור של עלויות, או לחודשים על גבי חודשים של אבק ופועלים.

"נתחיל עם הצביעה" אומרת גל. "צבע הוא קסם, תוך יומיים של עבודה, רואים את השינוי. צבע מפיח חיים בחלל. כמי שמאוד אוהבת צבע ומאמינה בכוחו, אני דוגלת בצביעת הבית כולו בבסיס לבן חם, כדי להימנע מתחושה של דירת קבלן, ובהתאם לרמת התעוזה והאהבה של בני המשפחה לצבע, אנו בוחרות קירות כח בכל חלל, הציבורי והפרטי כאחד ושם מכניסות מגע של צבע שנותן אופי ומקפיץ את החלל".  

אדריכלות תכנון ועיצוב הלל אדריכלות, צלם עודד סמדראדריכלות תכנון ועיצוב הלל אדריכלות, צלם עודד סמדר

"בכל חלל אנו בוחרות עבור קיר אחד גוון יחיד ומיוחד", מסבירה גל. "בחלל הציבורי, אפשר לעשות זאת בקיר פינת האוכל או קיר גב ספה. אפשר כמובן מעבר לצביעה לעשות שימוש בטקסטורות, פרטי אמנות, ולהפליג עם העיצובים על הקיר. מדובר ביומיים עבודה, והמחיר בהתאם לגודל הדירה. צביעת דירת 5 חדרים סטנדרטית יכולה לעלות כ-5,000 שח".

"פרקט מספק הרבה אופי וחמימות לדירה"

חדד ממשיכה עם החלפת חזיתות מטבח ויישום פרקט לבית. לדבריה "זו דרך איכותית להתעסק עם חומרי גמר אבל בעדינות. החלפת חזיתות המטבח היא אלטרנטיבה נפלאה לשדרוג המטבח ובטח ובטח חלופה זולה. היום מטבח חדש יכול לעלות 50 אלף ש"ח והשמיים הם הגבול. החלפת החזיתות היא פתרון מצויין, כל עוד הפרזול הקיים תקין ואיכותי. בדרך זו, המטבח יקבל בוסט מרענן ונפלא וישדרג את החלל הציבורי כולו. המחיר הוא באזור ה-15,000 ש"ח. מגיע נגר, לוקח מידות, ורק כאשר החזיתות החדשות מוכנות, באותו יום הוא מפרק את החזיתות הישנות ומתקין את החדשות. אין לכלוך, אין כאב ראש". 

סטודיו טולה, מטבח שני, צלם מאור מויאל סטודיו טולה, מטבח שני, צלם מאור מויאל

בהתייחסה לפרקט ,מסבירה חדד כי התרומה שלו משמעותית. "פרקט מספק הרבה אופי וחמימות לדירה. מחיר פרקט למינציה הוא כ-200 שח למ"ר, כולל התקנה. פתרון נפלא למי שנמאס לו לראות את הרצפה שלו. עניין של 2-3 ימי עבודה וקצת עבודות סבלות של הכנת השטח".

אלמנט נוסף שיכול להאיר ולהעיר את הבית כולו הוא התאורה. "התאורה היא התכשיט של הבית. עם תקציב של 10,000 ש"ח אפשר להאיר את הבית כולו (דירה סטנדרטית כמובן)", מסבירה גל. "ראשית נבחר תאורה טכנית למרבית החללים ובמספר מוקדים חשובים נשלב תאורה דקורטיבית, כמו בפינת קריאה, פינת אוכל, חדרי ילדים והורים, שירותי אורחים, ונקודות מיוחדות בבית. ההשקעה היא בעיקר בתאורה הדקורטיבית ושם השמיים הם הגבול".

 עיצוב ליפז ברקאי, צלמת הילה עדו, באדיבות ELLA DECOR טקסטיל עיצוב ליפז ברקאי, צלמת הילה עדו, באדיבות ELLA DECOR טקסטיל

נמשיך עם הריהוט. לדברי חדד לא חייבים להחליף ספה או פינת אוכל. לפעמים ליקוט נכון ומדוייק של אלמנטים שונים יספקו מראה חדש לבית. "שטיח, הדום, שולחן צד, שולחן קפה - בהחלט יעשו את העבודה. לא צריך להשתגע. אם יש לי שולחן אוכל טוב ואיכותי, אפשר להחליף רק את הכסאות. אם יש לי מיטה ומזרון איכותיים, מספיק להחליף שידת צד. גם כאן המחירים משתנים כמובן, אולם ישנם הרבה מאוד חנויות עיצוב קטנות ובוטיקיות, לצד אאוטלטים נפלאים, שיקפיצו את החלל, ובתקציב סביר ובגובה העיניים".

"בישראל החמה והמוארת וילונות הם חובה"

אלה שלומוב, בעלת סטודיו Ella Decor, נותנת במה לטקסטיל. לדבריה "הוא היה ונשאר הדרך האפקטיבית ביותר לחולל שינוי משמעותי בעיצוב חלל, בקלות ובמהירות יחסית. יש טווח רחב של אלמנטים בגזרת הטקסטיל; מטפטים, דרך כיסויי מיטה ומצעים, כריות וכמובן וילונות. יחד, או בנפרד, ניתן ליצור בעזרתם שדרוגים פנטסטיים שישנו באופן משמעותי את ההוויה במרחב. טווח המחירים בענף הוא רחב ותלוי מאוד האם מדובר במוצרים ready made ,שאותם רוכשים AS IS, או פרטים שמעוצבים ונתפרים custom made בהתאם לבקשות המאוד ספציפיות של הלקוח".

עיצוב סיון אהרוני, צלם מאור מויאל (באדיבות ELLA DECOR' אלה שלומוב)עיצוב סיון אהרוני, צלם מאור מויאל (באדיבות ELLA DECOR' אלה שלומוב)

בהתייחסה לווילונות אומרת שלומוב כי "בישראל החמה והמוארת וילונות הם חובה ומעבר להצללות הם מהווים פריט חובה לאלה שמבקשים להוסיף רובד נוסף, עוטף ונעים באגף האירוח וגם בחדרי השינה. אנחנו כמעט ולא רואים וילונות חלקים ודבר אחד בטוח: המראה הסינטטי לחלוטין OUT והצבעוניות הבולטת כיום היא האורגנית והטבעית". 

טווח המחירים הוא גדול מאוד ותלוי בסוג הבדים והתיפורים המיוחדים- ישנם הבדים הסינטטיים החלקים ולצידם בדי פשתן טבעיים יוקרתיים. עלות למטר וילון החל מ-700 שקל למטר מסילה ומשם השמיים הם הגבול. אחרי שנבחר הבד, מגיע מודד לבצע מדידה מדויקת ובמקביל, בוחנים בלוקיישן עצמו את הבד שנבחר ומוודאים שהגוון והרפלקציה אכן מתאימים ומדויקים.. שכר הטרחה למודד לרוב מגולם בסכום הכולל של העסקה. ההתקנה היא לרוב ישירות למתקין ועולה כ-100 שקל למטר מסילה".

אדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות" מסבירה כי "באחרונה ולאור המלחמה והדרישה הגוברת בשוק פתחנו מחלקת REDESIGN במשרד, הכוללת שיפוץ ושדרוג של עד חצי מליון ש"ח. המחירים נוסקים, כך שהרבה לקוחות שרוכשים נכסים ורוצים להתאימם לדרישות ולצרכים שלהם בעצם נותרים ללא תקציב. התהליך של השיפוץ ללא שבירת קירות מאפשר ללקוחות להישאר בנכס בזמן השיפוץ, מה שמאוד מקל על התהליך עבור המשפחה , ובתוך זמן יחסית קצר של חודש-חודשיים הם מקבלים בית משודרג".

זאת ועוד, מסבירה מוסקל "התהליך זהה, וכולל הדמיות, וביקור וליווי אצל הספקים השונים, כולל הצעות לשינויים בחלל, אולם אנחנו ממקסמות את הקיים ועושות בו שימוש, לא ממהרים לרוץ ולרכוש אלמנטים חדשים".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיצובעיצוב פניםאדריכל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...