תחליף את רות שורץ: ימית כהן תכהן כסמנכ"לית רישוי ורגולציה במנהל התכנון

אדריכלית ימית כהן, ששימשה ב-3 השנים האחרונות כמהנדסת ואדריכלית העיר רמת השרון, תכהן כסמנכ"לית רישוי ורגולציה במנהל התכנון, ותחליף את רות שוורץ, שעברה לתפקיד יו"ר הוועדה המחוזית חיפה

שיתוף הכתבה
ימית כהן (רז רוגובסקי)ימית כהן (רז רוגובסקי)

ועדת המכרזים של נציבות המדינה, אישרה אתמול (ד') את מינויה של אדריכלית ימית כהן לסמנכ"לית רישוי ורגולציה במינהל התכנון. כהן שימשה בשלוש השנים האחרונות כסגנית מהנדסת העיר, אדריכלית העיר ומנהלת אגף תכנון בעיריית רמת השרון. היא  תחליף את רות שורץ, שעברה לתפקיד יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה חיפה.

במסגרת תפקידה האחרון יזמה כהן והובילה תוכניות להתחדשות עירונית, תוכניות מדיניות, תוכניות עיצוב מרחביות, תוכניות בניין עיר כלל עירוניות ועוד. לפני כן שימשה כמנכ"לית ושותפה במשרד " יסקי אדריכלים ". כהן (42), מתגוררת בתל אביב, והיא בעלת תואר ראשון בארכיטקטורה ותואר שני בהיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות באוניברסיטת תל אביב. 

במסגרת תפקידה החדש במנהל התכנון, תקדם ותוביל כהן את כלל מהלכי השינוי שהמשרד ומינהל התכנון מובילים בנושא הרפורמה בתחומי הרישוי, הבניה והוועדות המקומיות, וזאת בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה, ובנוסף על קידום כלל חקיקת המשנה (תקנות) שבתחום רישוי ובניה. בנוסף, תהיה אחראית על כלל הפעילות שבאחריות מינהל התכנון שנועדה להביא לשיפור איכות הבנייה בישראל, ייעול וקיצור תהליך רישוי הבנייה. 

בין מהלכי מינהל התכנון בתחום הרישוי בשנים האחרונות: "תכנון חושב רישוי", שעוסק בגישור על פערים קיימים במעבר בין תוכניות מפורטות מקומיות למען מעבר פשוט ויעיל בין התכנון לרישוי; ביטול ההקלות ורפורמה מורשה להיתר (רישוי עצמי).

איגוד מהנדסי ואדריכלי ערים "מברך את ימית כהן בתפקידה החדש ומאחלים לה בהצלחה. אנו שמחים שלתפקיד נבחרה אדריכלית עיר, שמכירה את השפה ואת הסוגיות הבוערות, כמו גם הקשיים בתחומי הרישוי והרגולציה, ותמשיך לפעול למען התושבים ואיכות חייהם גם במינהל התכנון. כמי שמכירה את אתגרי מהנדסי ואדריכלי הערים, אנו בטוחים שבעמדתה בראש הגוף הקובע את מדיניות התכנון בישראל, היא תפעל לחיזוק מעמד מהנדסי ואדריכלי הערים ושמירה על סמכויותיהם וזכויותיהם".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ימית כהןמנהל התכנוןמינויים בענף הנדל"ןרות שוורץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...