שיכון ובינוי תמכור עד 50% ממעונות הסטודנטים ביפו וחולון תמורת עד 73 מיליון שקל

החברה דיווחה היום (א') כי חתמה על עסקה למכירת 40%-50% מחברת הבת שלה סולל בונה תשתיות, המקדמת שורה של פרויקטים, וזאת תמורת 73-58 מיליון שקל, בהתאם לשיעור האחזקה שיימכר. במהלך היום פרסם "דה מרקר" כי החברה עימה התקשרה שיכון בינוי היא פידליס - פמילי אופיס

שיתוף הכתבה
מנכ"ל שיכון ובינוי, עמית בירמן (רמי זרנגר) מנכ"ל שיכון ובינוי, עמית בירמן (רמי זרנגר)

חברת שיכון בינוי חתמה על הסכם למכירת 40%-50% מאחזקותיה של חברת הבת שלה, סולל בונה תשתיות. כך על פי הודעת החברה לבורסה היום (א'). על פי פרסום ב"דה מרקר", החברה עימה התקשרה שיכון בינוי היא פידליס - פמילי אופיס המנוהל בידי גד הקר וערן גורן.

הפרויקטים לגביהם נחתמה העסקה הם פרויקט מעונות הסטודנטים של המכון הטכנולוגי חולון, פרויקט מבנה בית המשפט בחדרה, פרויקט הקריה המחוזית למשרדי הממשלה בנוף הגליל ופרויקט מעונות הסטודנטים של המכללה האקדמית של תל אביב-יפו. סך התמורה עבור הפרויקטים הללו הינה 73-58 מיליון שקל.

לכשהעסקה תושלם, החברה צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים לשנת 2024 רווח הון (לאחר מס) בטווח של כ-115-135 מיליון שקל, אשר ברובו נובע ממכירת האחזקות וכמו כן משערוך יתרת ההשקעה שנשארת בידי החברה .כמו כן, צפויה הפחתה של החוב הפיננסי של החברה שעומד כיום על 11.3 מיליארד שקל נטו, בכ-625 מיליון שקל (לפי יתרת החוב הצפויה במועד ההשלמה). 

עוד פורסם בדה מרקר כי על פי הערכות, הנכסים נמכרו בתשואה של 5.5%. שיכון ובינוי הקימה את מעונות הסטודנטים בחולון, הכוללים 428 יחידות דיור בהשקעה של 143 מיליון שקל, והיא מתפעלת אותם על פי זיכיון עד ספטמבר 2047. את מעונות הסטודנטים של המכללה האקדמית תל אביב יפו, שבהם 400 יחידות דיור, הקימה החברה בהשקעה של 105 מיליון שקל ומפעילה אותם על פי זיכיון עד מאי 2044.

את בית המשפט בחדרה הקימה שיכון ובינוי בהשקעה של 105 מיליון שקל, והיא מפעילה אותו על פי זיכיון עד מאי 2044. הערך הנוכחי של יתרת הסכומים המינימליים המובטחים לה בגין פרויקט זה הוא 54 מיליון שקל. קריית הממשלה בנוף הגליל הוקמה בהשקעה של 310 מיליון שקל והיא מופעלת על פי זיכיון עד לרבעון השלישי של 2043. הערך הנוכחי של התשלומים המינימליים שהובטחו לה על ידי הממשלה הוא 310 מיליון שקל נכון לסוף 2023, ובאותה שנה נרשמה בגינו הכנסה של 43 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינוינדל"ן מניבמעונות סטודנטיםחולוןנוף הגליל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...