מצטרפת לתחום הלוהט: קנדה ישראל מקימה חברה בת להתחדשות עירונית

קנדה ישראל שבבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר הודיעה בדיווח לבורסה כי היא כבר פועלת לאיתור פרויקטים של התחדשות עירונית במרכז הארץ

שיתוף הכתבה
ברק רוזן ואסי טוכמאיירברק רוזן ואסי טוכמאייר

עוד שחקן בענף ההתחדשות העירונית המקומי: חברת קנדה ישראל שבבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר מקימה חברה בת אשר תפעל בתחום ההתחדשות העירונית בישראל. החברה הודיעה בדיווח לבורסה כי היא כבר פועלת לאיתור פרויקטים באזור המרכז.

תחום ההתחדשות העירונית בישראל מתפתח והולך בשנים האחרונות ובשוק הנדל"ן כבר הבינו כי עתיד השוק תלוי מאוד בהתחדשות העירונית. בתחום פועלים כ-1,700 יזמים וחברות, שמתוכן 550 חברות כבר מציגות פורטפוליו הכולל 3 פרויקטים לפחות, ורק כ-130 יזמו לפחות 10 פרויקטים של פינוי בינוי או תמ"א 38 . לפי נתונים שפורסמו במדד ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן ומדלן, בשנת 2018 פרויקטי התחדשות עירונית היוו 17% מכלל הדירות החדשות שנמכרו בארץ, 40% מכלל הדירות שנמכרו במרכז הארץ, ו-80%! מהדירות שנמכרו בלב אזורי הביקוש.

לפי דוח של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, נכון להיום ישנן כ-145 אלף דירות בהתחדשות עירונית בשלבי תכנון שונים, מתוכן 70 אלף כבר מאושרות. הפוטנציאל בשוק הוא עצום, ולא סתם קנדה ישראל מקימה חברה בת ייעודית רק לתחום זה. לפי הערכות של התאחדות בוני הארץ , ישנו פוטנציאל ל-900 אלף דירות חדשות מהתחדשות עירונית ברחבי הארץ, ואם ישוחררו חסמי הבירוקרטיה – מדובר בפוטנציאל ממשי לייצור של 32 אלף דירות חדשות בכל שנה. לבטח זה יעזור ליעדים שהציבה הממשלה בתוכנית האסטרטגית ל-2040.

קנדה ישראל עוסקת באיתור, ייזום והשבחת נכסים ופועלת באמצעות החברה הציבורית ישראל קנדה ושלוש חברות פרטיות. החברה בנתה והשקיעה במשך שני עשורים בפרויקטי נדל"ן בארץ ובעולם - מפרויקטים יוקרתיים למגורים, דרך נכסים מסחריים ושאר שטחים נבחרים. 

החברה נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 1.025 מיליארד שקל לאחר זינוק של מאות אחוזים בערכה בשנים האחרונות. פעילותה מתמקדת בהקמת פרויקטי נדל"ן, ייזום וניהול קבוצות רכישה, השקעה בקרקעות ונדל"ן מניב. רוב הפרויקטים של החברה מרוכזים בתל אביב, הרצליה פיתוח ורמת השרון. היא משקיעה בכל פרויקט הון עצמי נמוך יחסית ומגייסת שותפים עסקיים להם.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ברק רוזןאסי טוכמאיירקנדה ישראלהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתהבורסה בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...