עד כ-16,000 דירות חדשות: הוועדה המחוזית אישרה להפקדה את חלופת תמ"א 38 בראשל"צ

התוכנית של עיריית ראשל"צ והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית קובעת את התנאים להתחדשות בניינית בעיר, במנגנון של חיזוק ותוספות בנייה או הריסה ובנייה, וגם מנגנונים לתוספת חזית מסחרית ושטחי ציבור. תינתן תוספת של עד 12 מ"ר לבעלי הדירות הוותיקות

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית מיכה גדרון וראש עיריית ראשל"צ רז קינסטליך (משה צור אדריכלים, משרד עו"ד מיכה גדרון, תמר מצפי)יו"ר הוועדה המחוזית מיכה גדרון וראש עיריית ראשל"צ רז קינסטליך (משה צור אדריכלים, משרד עו"ד מיכה גדרון, תמר מצפי)

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכז, בראשות עו''ד מיכה גדרון, אישרה להפקדה אמש (ב') את תוכנית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית והוועדה המקומית ראשון לציון, להתחדשות בניינית בראשון לציון. התוכנית חלה על כל מרחב העיר והיא כוללת את כלל המבנים הנדרשים לחיזוק מפני רעידות אדמה. פוטנציאל תוספת יחידות דיור מהתוכנית הוא כ-16,000 יח"ד במימוש מלא וכ-4,800 במימוש 30% מפוטנציאל ההתחדשות שעבורו קיים מלאי מספק של שטחי ציבור. התוכנית קובעת מנגנונים לתוספת חזית פעילה הכוללת מסחר ושטחי ציבור.

התוכנית מתווה תהליך מבוקר ומאפשרת התחדשות הדרגתית של המרקם הבנוי בעיר במנגנון של חיזוק ותוספות בנייה או במנגנון של הריסה ובנייה מחדש. התכנית מקודמת מכוח סעיף 23 לתמ"א 38, וקובעת את התנאים להתחדשות בניינית בעיר. 

כפי שפורסם במרכז הנדל"ן, התוכנית, שעלתה לדיון להפקדה, מגדירה שלושה מתווים להתחדשות הבניינית: הראשון - חיזוק ומיגון, השני - חיזוק, מיגון ותוספת בנייה, והשלישי - הריסה ובנייה מחדש. זאת, בהתאם ליכולת הנשיאה של המרחב העירוני הקיים והמתוכנן. התוכנית גם מתווה אפשרות לשימוש במנגנון של ניוד זכויות.

הדמיה של התוכנית הבניינית בראשל"צ (HQ אדריכלים)הדמיה של התוכנית הבניינית בראשל"צ (HQ אדריכלים)

במסגרת מסלול הריסה ובנייה, במגרשים של עד 2.5 דונם תותר בנייה במסלול הבסיסי של עד 10 קומות מעל הכניסה הקובעת ו-4 מתחת לכניסה הקובעת. במסגרת תוספת וחיזוק, ניתן יהיה לבנות 7.65 קומות מעל הכניסה הקובעת, וארבע מתחת לכניסה הקובעת. בשני המסלולים תותר מרפסת בשטח 12 מ"ר נוסף לשטח העיקרי.

עוד נקבע כי במסלול זה תינתן תוספת של עד 12 מ"ר לבעלי הדירות הוותיקות, וכי גודל יחידת דיור לא יפחת מ-45 מ"ר כולל ממ"ד. גם במסלול הריסה ובנייה לא יותרו דירות מגורים בקומת הקרקע, ויותרו בהן שימושי מסחר, תעסוקה ומבני ציבור. גם כאן תותר תוספת 12 מ"ר לבעלי הדירות בכפוף לקווי הבניין. בתנאים מסוימים תותר תוספת קומות גדולה יותר במסלול הריסה ובנייה בהתאם לגדול הבניין, כשלבניין עם 16 קומות ומעלה תותר תוספת חמש קומות .

מתכננת מחוז מרכז במינהל התכנון, טלילה הראל: "העיר ראשון לציון נמצאת בתנופת פיתוח ומקודמות בה תכניות להתחדשות עירונית רבות. תכנית זו היא נדבך נוסף במתן מענה לצרכי ההתחדשות של המרקם הוותיק של העיר".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "אישור התוכנית שתחליף את תמ"א 38 בראשון לציון שתוכננה בשיתוף פעולה עם העירייה, מאפשרת לאלפי תושבי העיר ביותר מ-8,000 יחידות דיור ישנות, להתחדש וליהנות מפתרונות חיזוק מיגון בפני רעידות אדמה ואיומים ביטחוניים. יחד עם הבשורה האישית לדיירים אלה, התכנית גם תביא לתוספת של עד 15,000 יחידות דיור חדשות לעיר ולתוספת של שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ושטחים ירוקים לטובת כלל תושבי העיר והסביבה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראשון לציוןתמ"א 38/1תמ"א 38התחדשות בנייניתהוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז מרכזהרשות הממשלתית להתחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...