בדרך ל-90 אלף איש: יהוד-מונוסון אישרה מדיניות בניה חדשה שצפויה לשלש את גודלה

לאחר עשור של דיונים ומחלוקות, אושר מתווה התכנון הכללי ליהוד-מונוסון, הכולל את השכונות החדשות גדות ומגשימים, את אזורי התעסוקה הצפוני והדרומי (יותר מ-1.3 מיליון מ"ר), 1,700 יח"ד בדרום העיר וכן תוספת של כ-6,000 דירות בהתחדשות עירונית במרכז העיר

שיתוף הכתבה
ראש עיריית יהוד-מונסון אמנון סעד ומהנדסת העיר אוסקסנה פרנק, על רקע הדמיית התוכנית (באדיבות עיריית יהוד-מונסון, קיקה ברא"ז אדריכלים) ראש עיריית יהוד-מונסון אמנון סעד ומהנדסת העיר אוסקסנה פרנק, על רקע הדמיית התוכנית (באדיבות עיריית יהוד-מונסון, קיקה ברא"ז אדריכלים)

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד מונוסון, אישרה השבוע את מתווה התכנון הכללי ליהוד-מונוסון, הקובע את מדיניות ההתפתחות העתידית של העיר. בין  היתר כולל המסמך את השטחים הכלולים בהסכם הגג ממזרח וממערב העיר, השכונות החדשות גדות ומגשימים, לכ-7,300 יחידות דיור, וכן אזורי התעסוקה הצפוני (686,000 מ"ר) והדרומי (633,000 מ"ר) לצד 1,700 יח"ד בדרום העיר ותוספת של כ-6,000 דירות בעיר הוותיקה (מרכז העיר). המתווה צפוי לשלש את אוכלוסייתה של יהוד-מונסון, מכ-30 אלף היום עד ל-90 אלף. 

לאחר עשר שנים של דיונים ומחלוקות ועדת המשנה אישרה את התוכניות וסימנה את ייעודי הקרקע בשטחים אשר צפויים להנות מפיתוח נרחב בשנים הקרובות. אישור התוכנית מביא לייעול ולמיצוי משאב הקרקע בעיר, תוך תכנון המתחשב בקליטת כמות תושבים גדולה במהלך השנים הקרובות, ותוך הכנת תשתית ראויה לבואם.

בין היתר, מדובר על תוספת זכויות בנייה בעיר הוותיקה בהיקף של כ-5,700 דירות לכדי כ-7,900 דירות. בהתאם לתוכנית להתחדשות העירונית, הומלץ כי ברובע מונוסון לא יתאפשר ציפוף ובנייה לגובה מעבר למדיניות הנהוגה כיום וזאת לאור שיקולי צפיפות. בנוסף לכך, אושר המתווה התכנוני הכללי לעשרות השנים הבאות בשטחים אשר כאמור  כלולים בהסכם הגג אל מול המדינה, במזרח ובמערב העיר, באזורי התעסוקה הדרומי והצפוני וכן בשכונות החדשות אשר צפויות להיבנות.

הדמיה של התוכנית ביהוד-מונסון (קיקה ברא"ז אדריכלים)הדמיה של התוכנית ביהוד-מונסון (קיקה ברא"ז אדריכלים)

בשנים האחרונות היו כמה מחלוקות לגבי תוכניות ביהוד, בהן תוכנית גדות שעוכבה בשל טענה של הערייה כי רמ"י לא סיפקה את הקרקע המשלימה שהבטיחה בהסכמי הגג והתנגדות העירייה להסבת מלון אוויה למגורים, על אף החלטה קודמת לשינוי יעוד. הוועדה החליטה כי הייעוד יישאר מלונאות.

אמנון סעד, ראש העיר יהוד-מונוסון, אמר כי "אני רואה חשיבות גדולה בקידום צעדים אשר יש בהם כדי להשפיע על העיר עשרות שנים קדימה, למען חיזוק הזוגות הצעירים ולמען הישארותם בעיר – לבנות ולהיבנות בה. בנוסף, אני רוצה להודות לכלל הצוותים העירוניים אשר היו חלק בלתי נפרד מההצלחה לקדם את המתווה התכנוני, ובראשם מהנדסת העיר המצוינת שלנו, אוקסנה פרנק, וכלל עובדות ועובדי אגף ההנדסה העירוני".

אוקסנה פרנק, מהנדסת העיר יהוד-מונוסון: ״הגידול באוכלוסייה שילווה את תהליכי ההתחדשות העירונית והבנייה של שכונות חדשות בעיר יקבלו מענה באמצעות התוכנית, אשר נותנת ודאות תכנונית והכנה ראויה של התפתחות העיר שנים קדימה. התוכנית מייצרת שלד עירוני ברור אשר יחבר את כל חלקי העיר: האזור הוותיק והמתחדש והשכונות החדשות בדגש על יצירת רציפות וקישוריות. חיזוק והעצמת מרכז העיר הוותיק תוך שימור של השלד ההיסטורי. פיתוח מערך מגוון של שטחים ציבוריים פתוחים ומבונים. בתוך כך, יוסדר מערך התנועה, ישופר המרחב הציבורי ויינתנו מענים לתשתיות העיר״.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יהוד-מונסוןיהוד מונוסוןאמנון סעדעיריית יהוד-מונוסון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...