לקראת ארוחת החג: כך תעצבו לכם את פינת האוכל המושלמת

החגים כבר ממש כאן, ודווקא במציאות הלא פשוטה, הישיבה המשפחתית סביב השולחן יכולה לרומם את רוחנו. אז איך הפך שולחן האוכל לאלמנט פיסולי מרכזי בפינת האוכל, איזה סגנון מועדף על הישראלים, אילו רגליים פופולריות ולמה גם לכיסאות תפקיד חשוב? כך תעשו זאת נכון

שיתוף הכתבה
תכנון ועיצוב: צביה קזיוף, צלם: עמית גושרתכנון ועיצוב: צביה קזיוף, צלם: עמית גושר

החגים הם נושא שיחה פופולרי ואהוב מאוד אצל הישראלים. נכון שעם המציאות הלא פשוטה של המלחמה, הם נדחקו מעט הצידה, אבל הישיבה המשפחתית עושה טוב, מאוד טוב. בכוחה לרומם את רוחנו, להכניס מעט אופטימיות ושמחה. אז אם נעשה זום אין, ונתמקד רגע בערב ראש השנה, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על פינת האוכל וחשיבותה בקרב הקהל הישראלי.

לדברי מעצבת הפנים צביה קזיוף, תרבות האירוח בבית הישראלי חשובה ומהותית. "בכל בית שאני מעצבת, אחד הערכים החשובים של המשפחה, הוא האירוח. תוך שימת דגש על אירוח רב משתתפים של חברים וכמובן המשפחה הענפה. בד בבד הפך שולחן האוכל לאלמנט פיסולי מרכזי בפינת האוכל. תוך חשיבה על כל פרט ופרט מבחינת חומר וצורה: פלטת השולחן, רגלי השולחן, הכסאות, גופי התאורה, מזנון ועוד. כאשר כל אחד מהם משתלב בהרמוניה האחד עם השני וביחד יוצרים חללPIECE  שהוא כמובן חלק ממערך החלל הציבורי".

קזיוף מסבירה כי "אין עוררין על כך שהסגנון המודרני בכל הקשור לשולחנות האוכל ובכלל הוא המועדף על הקהל הישראלי.  אז איזה שולחן עדיף? שולחן גדול עם אופציה להארכה או שולחן עגול אלגנטי ומעוצב? השאלות אינן מתייחסות אך ורק לחגים הקרבים ובאים, אלא כמובן  לכל ימות השנה. כאשר בהתאם לתשובות ולצרכים של כל משפחה, כך גם התאמת השולחנות. החשיבה היא לא רק עיצובית אלא גם פונקציונאלית, כאשר פלטות עמידות נגד שריטות וכתמים פופולריות, עם דגש לאלו מגרניט פורצלן, חומר ששימש בעיקר כחיפוי וכעת מתרחב מהחללים הרטובים, הישר לענף הריהוט".

עיצוב ותכנון: צביה קזיוף, צילום: עמית גושרעיצוב ותכנון: צביה קזיוף, צילום: עמית גושר

מעצבת הפנים הילה הראלי, מגלריהOKNIN  מסבירה כי "בפן העיצובי ניתן דגש לכל פרט בשולחן האוכל, הרגליים הפופולריות הן רגלי מתכת, מינימליסטיות עם קווי ייצור מודרניים וייחודיים, שלפעמים מעפילות על הפלטה והופכות להיות הכוכבות של השולחן". עוד לדבריה, גם לכסאות האוכל תפקיד חשוב. "אם השולחן הוא הפרח, הכסאות הם עלי הכותרת. נכון, הם צריכים להיות פרקטיים, נוחים ורחיצים, אבל גם יפים ואלגנטיים, ברמת עיצוב שמוסיפה לשולחן. יש כאלה שגם בוחרים כורסאות, מה שמקנה לשולחן מראה מאוד אלגנטי ויוקרתי".

ולסיכום, אלו המגמות העכשוויות בשולחנות האוכל כפי שמסבירה צביה קזיוף: "ערבוב חומרים וטקסטורות בשולחן אחד; לא רק הפלטה - גם הרגליים הן השוס של השולחן; פלטה נגד שריטות - הכי שימושי שיש, בד"כ אלו פלטות מגרניט פורצלן; הסגנון המועדף: מינימליזם, עם דגש על העיצוב המודרני; אם כבר השולחן אינו בשימוש שוטף, בחרו שולחן קטן, יש היום הרבה מאוד אפשרויות להגדלת שולחן קטן שיכול להכיל גם 12-14 משתתפים. חבל לבזבז מקום בבית; בדירות קטנות שולחן האוכל יכול להפוך להיות האי, עם מקום ייעודי לארוחות יותר פורמליות".

OKNIN, המותג NATURE DESIGN, יח"צ OKNIN, המותג NATURE DESIGN, יח"צ

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ראש השנהעיצובעיצוב פניםאדריכלות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...