מיליון וחצי מ"ר לתעסוקה ו-1,800 דירות: זו התוכנית לרובע העסקים החדש של חדרה

פרסום ראשון: מועצת העיר חדרה אישרה את מסמך המדיניות ל"אנרג'י פארק" – אזור התעסוקה החדש של העיר שיתפרס על כ-300 דונם בין כביש 2 לתחנת הרכבת. הבנייה בעירוב שימושים תגיע עד ל-46 קומות

שיתוף הכתבה
ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה (דוברות עיריית חדרה, שאטרסטוק)ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה (דוברות עיריית חדרה, שאטרסטוק)

מועצת העיר חדרה אישרה בשבוע שעבר את מסמך המדיניות לפיתוח רובע "אנרג'י פארק" - אזור תעסוקה העתידי של העיר, שצפוי להתפרס על שטח של כ-300 דונם. על פי המסמך, צפוי המתחם לכלול למעלה ממיליון וחצי מ"ר של שטחי תעסוקה, לצד 100 אלף מ"ר שטחי מסחר וכ-1,800 יחידות דיור קטנות המתאימות לאופי המקום. כמו כן, יוקצו כמעט 100 אלף מ"ר לצורכי ציבור ולתשתיות ירוקות.

גבולות המתחם הם כביש 2 במערב, מסילת הרכבת ופארק חדרה ממזרח ורחוב דוד שמעוני מצפון ושטח מפעל תנופורט , בו מתוכננת לקום שכונת מגורים. מדרום על פי התכנון יתחום את השטח ציר שטרם נסלל אשר יחבר בין מחלף אולגה במערב ובין רחוב יהודי פקיעין במזרח, אשר יוליך אל העיר הוותיקה.

מתוך מסמכי התוכניתמתוך מסמכי התוכנית
המתחם ימוקם בסמוך למרכז תחבורה מתוכנן, הכולל את תחנת הרכבת "חדרה מערב" שכבר קיימת כיום. עוד יכלול המרכז את תחנת האוטובוסים המרכזית של חדרה, המתפנה ממרכז העיר. עוד על פי התוכנית, תחנת הרכבת של חדרה תהפוך לתחנת החלפה (במקום בנימינה כיום) ומסוף המטענים של הרכבת יועתק מהמתחם.

"מוקד משיכה אזורי"

מסמך המדיניות מעודד עירוב שימושים , כשעיקר הדגש הוא על תעסוקה. עוד צפוי הפארק להציע יחידות מגורים קטנות עבור קהלים רלוונטיים כמו עובדי המתחם והסטודנטים. מגדלי התעסוקה יגיעו עד  46 קומות בשילוב בנייה נמוכה של 8 קומות, ומגדלים בעירוב שימושים של תעסוקה ומגורים יגיעו עד לגובה של 8 עד 35 קומות. בסך הכל עומד היקף הזכויות על 600%-800%.

המסמך, שהוכן על ידי מחלקת תכנון עיר והאדריכלית ניבה אבירם, מקדם גם שיתופי פעולה פוטנציאליים עם מוסדות סמוכים, כמו בית החולים הלל יפה ומוזיאון ה"טכנודע". המסמך אושר כאמור במועצת העיר, והוא יוגש לוועדה המחוזית לאחר תהליך שיתוף ציבור.

מתוך מסמכי התוכניתמתוך מסמכי התוכנית

אדריכלית העיר, מאיה טופול, אמרה למרכז הנדל"ן: "ה'אנרג'י פארק' הוא פרויקט המשלב תעסוקה, מגורים ותשתיות ציבוריות באופן הרמוני, במטרה ליצור מרחב עבודה איכותי ואטרקטיבי לחברות ועסקים מובילים. הפארק הוא גם הזדמנות עבור חדרה להתמקם על המפה הכלכלית האזורית ולנצל את יתרונותיה במרחב".

ראש העיר חדרה, ניר בן חיים, בירך על המהלך ואמר: "המסמך הזה מבטא חזון אמיתי לשיפור משמעותי בחיי התושבים ובעידוד עסקים מקומיים. 'אנרג'י פארק' יהפוך למוקד משיכה אזורי, ויביא לעיר הזדמנויות תעסוקה חדשות ופיתוח כלכלי מתקדם. אני גאה לראות את חדרה מתקדמת בכיוון הנכון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:חדרהעיריית חדרהתעסוקהניר בן חיים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...