ריט 1 רוכשת את מלוא אחזקותיה של מידאס בגני שרונה. זה הסכום שתשלם

ריט 1 תרכוש ממידאס את מלוא אחזקותיה של מידאס בגני שרונה (אמטא), תמורת 33.3 מיליון שקל - שווי נמוך מזה שהעריכו שתי החברות. לאחר הרכישה תחזיק ריט 1 ב-83% מהונה המונפק של גני שרונה, המחזיקה 15 בניינים לשימור בצד המערבי של מתחם שרונה בת"א

שיתוף הכתבה
שמוליק רופא, מנכ"ל ריט 1 (נטי לוי)שמוליק רופא, מנכ"ל ריט 1 (נטי לוי)

ריט 1 בניהולו של שמואל רופא, המוחזקת בעיקר על ידי מוסדיים, ומידאס השקעות בנדל"ן, בשליטת יוסף שטיימן וחברת כוכב המערב, חתמו על הסכם לפיו רכשה ריט 1 ממידאס את מלוא אחזקותיה של מידאס בגני שרונה (אמטא). כך דיווחה ריט 1 היום (ב') לבורסה. מדובר בשיעור של 33% מהונה המונפק של גני שרונה, שאותם רכשה ריט 1 תמורת כ-31 מיליון ש"ח, ובנוסף כ-2.2 מיליון ש"ח בגין הלוואות הבעלים שתוסבנה לזכות ריט 1 - ובסך הכול 33.3 מיליון שקל.

גני שרונה מחזיקה 15 בניינים לשימור בצד המערבי של מתחם שרונה בתל אביב (הגובל ברחוב קפלן, מול הקריה). בסך הכול מדובר בכ-6,200 מ"ר בנוי + רחבות צמודות. הזכויות כיום בעיקר למסחר והחברה פועלת לשינוי תב"ע כך שיתאפשר להוסיף שימושים לתעסוקה. לאחר הרכישה מחזיקה ריט 1 83% מהונה המונפק של גני שרונה, ואילו יתרת המניות (17%) מוחזקות על ידי שני בעלי מניות נוספים: אמאר יועצים ואדלר חומסקי בחלקים שווים. ניהולה של גני שרונה יישאר בידי ריט 1.

ב-2018 הגדילה ריט 1 את מניותיה בגני שרונה ל-50%, לפי שווי של 100 מיליון שקל, ולקחה את ניהול הפרויקט מידיה של  מידאס. בנובמבר 23  טענה מידאס להפרות הסכם מצד ריט 1 לגבי הרכב ההנהלה והדירקטוריון, וריט 1 מצידה טענה כי גני שרונה אינה מדווחת לדירקטור מטעם ריט 1 על המידע הנחוץ לו.

מתחם שרונה בת"א (שאטרסטוק)מתחם שרונה בת"א (שאטרסטוק)

בדצמבר 2023 שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, חנה פלינר, דחתה את בקשתה של מידאס השקעות לצו זמני נגד ריט 1 וקבעה כי מידאס לא הוכיחה שסיכויי התביעה גבוהים ושהסכם המכר הופר. אלא שהסכסוך האמיתי בין הצדדים הוא כספי, וגם אם יוכח שהופר ההסכם, מדובר בהליך ארוך ומצב הדברים יתברר בסוף ההליך העיקרי וכי ריט תמשיך לנהל את החברה. 

הייתה זו דווקא מידאס שהציעה לרכוש את חלקה של ריט 1, במרץ השנה, אך בעוד ריט 1 העריכה את שווי חברת גני שרונה ב-191 מיליון שקל, מידאס העריכה את שווי החברה ב-217 מיליון שקל, תוספת של 13.6% לעומת ההערכה של ריט 1. כך סכום ההצעה של מידאס היה 108.5 שקל בניכוי התחייבויות. ריט 1 דחתה את ההצעה. השווי הנוכחי משקף שווי נמוך יותר, של כ-94 מיליון שקל ללא הלוואת הבעלים ושל כ-106 מיליון שקל עם הלוואת הבעלים

כמו כן, החברה ומידאס התחייבו זאת כלפי זאת בהסכם הנוכחי לוויתור הדדי על טענות, לרבות ויתור על דרישות כספיות הדדיות וסגירת כל ההליכים המשפטיים המתנהלים בין הצדדים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריט 1שמואל רופאשרונה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...