מעל 30 הצעות הוגשו על ידי חברות בנייה זרות לביצוע עבודות בישראל

משרד השיכון הודיע כי הוגשו עשרות הצעות בתגובה לקול הקורא שפרסם, לצורך בנייה למגורים בישראל. החברות, כולן מאסיה ואירופה, הועברו לתהליך בדיקה בסיומו יתאפשר ל-10 מהן לעבוד בארץ ל-5 שנים עם אופציה להארכה

שיתוף הכתבה
פועלי בניין זרים, אילוסטרציה (שאטרסטוק)פועלי בניין זרים, אילוסטרציה (שאטרסטוק)

מעל 30 הצעות הוגשו על ידי חברות בנייה זרות לצורך ביצוע עבודות בנייה למגורים בישראל, כך על פי הודעת משרד השיכון הבוקר (ה'). החברות, כולן ממדינות שונות מאסיה ואירופה, הועברו לתהליך בדיקה במהלכו יהיה על החברות להוכיח ניסיון בינלאומי בבנייה באיכות גבוהה, יכולות ביצוע בטכנולוגיות מתקדמות ואיתנות פיננסית. בסיומו של התהליך ייתאפשר ל-10 חברות להתחיל לעבוד בישראל.

הקול הקורא החדש, שנסגר בתחילת החודש, פורסם בעקבות החלטת הממשלה מפברואר השנה, שלפיה תורחב מכסת העובדים של חברות הביצוע הזרות הפועלות בישראל ב־10,000 פועלים נוספים. כניסתן של החברות הזרות, אשר מגיעות עם עובדים מטעמם, צפויים לעזור להתמודד עם משבר העובדים בענף לאחר ששמאז אוקטובר 2023 נאסרה כניסתם של עובדים פלסטינים אשר היוו רוב מוחלט של העובדים בענף. נכון להיום נכנסו לישראל כ-19 אלף פועלים זרים אשר מהווים פחות מחמישית העובדים הפלסטינאים שאינם מורשים להיכנס לישראל. 

החברות הזוכות יורשו לבנות בישראל יחידות דיור ולנהל פרויקטים של בנייה למגורים כגורם האחראי על כל ההיבטים ההנדסיים והביצועיים של הפרויקט, הן יחויבו לבנות בהיקף בנייה למגורים של מאות אלפי מ"ר במהלך תקופת עבודתן בישראל. החברות יירשמו במאגר לתקופה של 5 שנים, עם אפשרות הארכה של  3 שנים נוספות.

כיום פועלות בישראל 11 חברות זרות כאשר 10 מהן מסין ואחת מתורכיה אשר מעסיקות כ- 9,200 עובדים. החברות הראשונות החלו לפעול בשנת 2017 ועל פי נתוני משרד השיכון החברות האלו אחראיות על כ-130 אלף יחידות דיור חדשות עד היום, מהן כ-33 אלף נמצאות בבנייה פעילה.

שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף: "הצלחתו של המכרז, עם ריבוי ההצעות שהוגשו ממגוון מדינות, הוא הוכחה לכוחו של שוק הנדל"ן הישראלי והאטרקטיביות שלו גם בעיתות מורכבות כאלו שאנו חווים כיום. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול בעוצמה על מנת להגדיל את היצע הדיור בישראל ולשמור על רציפות העבודה בענף הבנייה בימים אלו ולטווח הארוך. צעד זה יאפשר בהקדם תחילת עבודה של חברות חדשות באמצעותן יגיעו ארצה אלפי עובדים בטווח קצר ללא צורך בביורוקרטיה".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יהודה מורגנשטרן: "הקול הקורא הזה מצטרף לשורת צעדים שהמשרד מבצע בכדי לתת מענה לצרכים שעולים מן השטח בכל תקופת המלחמה, בהם הבאה פרטית של עובדים ללא צורך במיונים ועל סמך ניסיון, הגדלת המכסה במסלול הפרטי ומהלכים נוספים נמצאים על שולחן הדיונים גם היום. אנו נברור את ההצעות האיכותיות ביותר והחברות החדשות יצטרפו לחברות הביצוע שכבר בארץ ולעשרות אלפי עובדים מקומיים וזרים שמשמרים את התפוקות בענף הבניין הקריטי לחיינו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עובדים זריםמשרד השיכוןענף הבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...