"היום כשליש מהרוכשים בודקים את גובה המשכנתא שהם יכולים לקבל מהבנק, עוד לפני שיש להם בכלל נכס שהם סימנו לעצמם"

משה פלדמר מלאומי למשכנתאות מספר על השינוי במגמות הצרכנים בתחום המשכנתאות ועל איך בנק לאומי הפך בשנים האחרונות את תהליך לקיחת המשכנתא לפשוט, נוח ודיגיטלי

שיתוף הכתבה
משה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות של בנק לאומי. קרדיט: לאומימשה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות של בנק לאומי. קרדיט: לאומי

תהליך נטילת משכנתא היה ידוע מאז ומתמיד כמסע ארוך ומורכב, הכולל התמודדות עם ניירת אינסופית ובדיקות קפדניות – הן מצד הרוכשים והן מצד הבנק המממן. זה נתפס בדרך כלל כמובן מאליו, מאחר ומדובר בעסקה הכלכלית הגדולה ביותר של רוב משקי הבית, דבר שכלאורה מסביר את המורכבות שבתהליך.

עם זאת, בשנים האחרונות התחרות בתחום המשכנתאות גברה ויש מאמצים גדולים לפיתוח פתרונות חדשניים כדי לפשט תהליכים. נראה כי בנק לאומי הוא זה שטרף את הקלפים כבר לפני כשלוש שנים, כשהציע תהליך של לקיחת משכנתא בזום ששינה את סטנדרט השירות בתחום. בנוסף, לאחרונה הושק "צעד ראשון לדירה" שרות המאפשר קבלת אינדיקציה לסכום הראשוני שניתן לקבל בקבלת משכנתא. כעת בלאומי למשכנתאות לקחו את זה צעד מתקדם נוסף ומאפשרים למבקשי משכנתא לקבל אישור עקרוני און ליין לקבלת ההלוואה – ישירות לטלפון הנייד ובתוך זמן קצר.

הבשורה הגדולה בשירות החדש, מעבר ליעילותו, טמונה בסוף התהליך, כשהלקוח מקבל מסמך אישור עקרוני מפורט ורשמי, אשר מחייב את הבנק אל מול הלקוח.

האישור כולל את תמהיל המשכנתא המבוקש, לכמה זמן היא תינתן וכן את אופן הפירעון שלה. בנוסף, הרוכשים יקבלו ארבע הצעות למסלולי הלוואה, כך שיוכלו לבצע השוואה באופן מושכל. ההליך כולו הוא ללא עלות ונגיש לכל אחד, ופתוח ללקוחות כל הבנקים. לאחר השלמת התהליך און ליין, הפרטים ייבדקו על ידי בנקאי המשכנתאות של לאומי אשר ייצרו קשר עם הלקוח להמשך התהליך.

"בעבר הלא רחוק, מי שרצה לקחת משכנתא נדרש לעבור תהליך ארוך ומייגע", מסביר משה פלדמר, ראש אגף פיתוח עסקי בחטיבת המשכנתאות של בנק לאומי, "השירות הדיגיטלי המהיר של לאומי משתלב עם השינוי המהותי של מגמות הצרכנים בשנים האחרונות. בניגוד לעבר, כיום מציאת נכס לרכישה כבר לא נעשית בהכרח לפני הגשת הבקשה לקבלת משכנתא מהבנק. כלומר, אם פעם לקוח היה בוחן נכס ובהתאם לשווי שלו ולהון העצמי שיש לו פונה לבנק לבקשת הלוואה, היום כשליש מהרוכשים בודקים את גובה המשכנתא שהם יכולים לקבל מהבנק עוד לפני שיש להם בכלל איזשהו נכס שהם סימנו לעצמם".

פלדמר מציין עוד כי להתנהלות הצרכנית הזו יש משמעות אדירה: "אם אתה יודע שהבנק יכול להעניק לך למשל משכנתא לעסקה בסכום מסוים, זה יכול למקד אותך בחיפושים ולמנוע בזבוז זמן מיותר, ובמקרים רבים – אף להגדיל משמעותית את טווח החיפוש שלך".

הודעת אישור עקרוני, מתוך אפליקציית לאומי למשכנתאותהודעת אישור עקרוני, מתוך אפליקציית לאומי למשכנתאות

דרך נוחה לקחת הלוואה

השירות החדש שמציע לאומי למשכנתאות מבוסס על מודלים אשראיים מהחכמים והמתקדמים ביותר בשוק. ביכולתם לשקלל את הנתונים אותם מזין מבקש ההלוואה, ועל בסיסם לספק לו תמונה בהירה ומדויקת של ההלוואה העתידית לה הוא יהיה זכאי בטווח של דקות ספורות. כמו כן, במקרה שאחד הנתונים המבוקשים חסרים ללקוח בעת התהליך – באפשרותו להקפיא את הבקשה ולהשלים אותה מתי שנוח לו.

"האישור העקרוני עצמו נשלח לוואטסאפ של המבקש, כשהוא כולל שלושה מסלולי משכנתא אחידים, כפי שנדרש מבנק ישראל, ועוד מסלול אחד שמומלץ על ידי הבנק", מפרט פלדמר. "הנתונים מוצגים בצורה נוחה וידידותית, בליווי הסברים המסייעים למבקש ההלוואה להבין את ההצעה שניתנה לו".

"בנקאי משכנתאות יוצר קשר עם המבקש וממשיך ללוות אותו בתהליך, כמובן אחרי שהוא מוודא שכל הפרטים שסופקו מדויקים ואכן תואמים את צורכי הלקוח. בסופו של יום, על בסיס המסמך הזה בלבד שנשלח בוואטסאפ, יוכל הלקוח לקבל את הסכום הדרוש לו לביצוע העסקה, במהירות ובקלות".

הסוף לנייר

שירות המשכנתאות החדש של לאומי הוא שלב נוסף במהפכת הדיגיטל שמובילה חטיבת המשכנתאות של הבנק בשנים האחרונות, ואשר באה לידי ביטוי באפשרות לקיים פגישות עם בנקאי משכנתאות בזום ואף לחתום מרחוק באופן דיגיטלי על מסמכי המשכנתא הסופיים".

לדברי פלדמר, "כיום הלקוח למעשה לא צריך כלל להגיע לסניף הבנק. הוא יכול לשוחח עם נציג הבנק בזום ולשלוח לו את כל המסמכים הדרושים במייל. גם שלב החתימות המעיק הוא נחלת העבר. צמצמנו את כמות החתימות מ-40 ל-3 בלבד".

אלפי מבקשי משכנתאות כבר התנסו בשירות הדיגיטלי החדש של לאומי. "אחרי תקופת פיילוט מוצלחת אנחנו משיקים את השירות לכלל הציבור", אומר פלדמר. "לאור המגמות הקיימות בשוק, כמו הצמיחה בנטילת משכנתאות והשימוש הגובר בכלים דיגיטליים בעולמות המימון, אני בטוח שבדיקה מקדמית של המשכנתא בדיגיטל תהפוך לסטנדרט ותמשיך למצב את לאומי כמוביל טרנדים של חדשנות ונוחות בשוק המשכנתאות".

לשירות צעד ראשון לדירה, לחצו כאן >>

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה פלדמרלאומילאומי למשכנתאותמשכנתא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...