לראשונה: תוכנית מתאר שכונתית בהתחדשות עירונית – בגבעת אולגה

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אישרה את התוכנית בשכונה המערבית של חדרה, הכוללת פינוי של כ-1,000 יחידות דיור והקמת כ-8,350 יחידות דיור חדשות במקומן

שיתוף הכתבה
גורי נדלר,גורי נדלר,

צעד חשוב בהתפתחות תחום ההתחדשות העירונית: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אישרה בשבוע שעבר, לראשונה בישראל, תוכנית מתאר שכונתית בהתחדשות עירונית. התוכנית המאושרת תתבצע בגבעת אולגה, השכונה המערבית של חדרה, והיא קודמה על ידי הרשות הממשלתית ועל ידי עיריית חדרה. כעת היא אושרה ונחתמה למתן תוקף, כחלק מהשאיפה לעודד התחדשות רחבת היקף בשכונות הוותיקות בעיר.

שכונת גבעת אולגה נבנתה בשנות ה-60 וה-70 במערב חדרה. היא צמודה לחוף הים ומונה כיום כ-3,600 יחידות דיור. על פי התוכנית, כ-1,000 יח"ד מתוך אלו הקיימות מיועדות לפינוי-בינוי, ובמסגרת זו תגדל כמות יחידות הדיור בשכונה לכ-8,350 יחידות. 

ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית מדגישים כי הבניינים החדשים יהיו בעלי תמהיל דירות מגוון, מ-6 קומות ועד 35 קומות, כדי לתת מענה למגוון השימושים והאוכלוסיות בעיר. לטובת התושבים, וכדי לשמור על הרקמה העירונית הקיימת, העיקרון המוביל בתוכנית הוא ריכוז הבנייה הגבוהה בהיקף השכונה, בעוד שמרכזה יתאפיין בבנייה אחידה ונמוכה עד לרצועת החוף, כדי לשמור על צביון השכונה.

התוכנית מתייחסת גם למבני ציבור, לשטחים פתוחים, להסדרת תנועה ודרכים, לאיכות הסביבה, לנוף ולתשתיות כמו מים וביוב. היא קודמה בשיתוף פעולה הדוק עם לשכת התכנון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות ליאת פלד, אשר תרמה רבות לתוצר תכנוני מיטבי.

התוכנית אושרה בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית, ונחתמה גם על ידי מנהל אגף תכנון ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, גורי נדלר. מכאן נסללה הדרך לקידומן של תוכניות מפורטות למתחמי הפינוי-בינוי שהוגדרו ונקבעו בתוכנית. כעת יוכלו קבלנים ויזמים להגיש תוכניות ולהוציא לדרך את תוכניות הפינוי-בינוי.

גורי נדלר: "זו תוכנית המתאר השכונתית הראשונה בהתחדשות עירונית שהגיעה לאישור סופי. אני שמח עבור הדיירים, שכיום מתגוררים במבנים שאינם בטיחותיים ושיוכלו לשפר את איכות חייהם באופן ניכר. חשיבות התוכנית היא יצירת ודאות עבורם בנוגע להמשך הליכי ההתחדשות העירונית בשכונה. נעשה כאן היום צדק חברתי אמיתי".

מהרשות להתחדשות עירונית נמסר כי על רקע אישור תוכנית זו שוקדים אנשיה בימים אלו על הכנת "קול קורא" נוסף עבור הרשויות המקומיות, שיסייע להן בהכנת מסמכי מדיניות או תוכניות מתאר שכונתיות להתחדשות עירונית. קול קורא זה יהווה כלי משמעותי וקריטי, אשר יסייע לרשויות המקומיות בבואן לקדם ולהסדיר תהליכי התחדשות עירונית , וכמובן לעודד את היזמים לקדם תוכניות מפורטות בנושא.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:החברה לפיתוח והתחדשות עירוניתהרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתתב"עשכונת גבעת אולגה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...