בתלפיות, גילה, ואיפה עוד? אושרו להפקדה 4 תוכניות התחדשות בהיקף 900 דירות בירושלים

הבירה ממשיכה להתחדש: בתלפיות מתוכנן פרויקט משמעותי על 17 דונם בו ייבנו 160 דירות בשני מבנים כולל מגדל בן 30 קומות. גם ארמון הנציב תזכה לשדרוג משמעותי עם 420 דירות במגדלים. אושרו תוכניות גם בגילה וברמות. כל התוכניות כוללות גם שטחי מסחר ומבני וציבור

שיתוף הכתבה
הדמיה של מתחם פרנקפורט בשכונת רמות (ADAMA אדריכלים)הדמיה של מתחם פרנקפורט בשכונת רמות (ADAMA אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי בבאי, החליטה בשבוע שעבר להפקיד ארבע תוכניות להתחדשות עירונית בארבע שכונות שונות בבירה. מדובר בשכונות תלפיות, גילה, ארמון הנציב ורמות, בהן צפויות להיבנות כ-900 יחידות דיור חדשות, שטחי מסחר ומבני ציבור. התוכניות נועדו לשפר את פני העיר, ליצור עירוב שימושים ולספק פתרונות דיור חדשים לתושבי ירושלים.

בשכונת תלפיות, מתוכנן פרויקט בהיקף משמעותי על שטח כולל של כ-17 דונם ברחוב פייר קניג, השדרה הראשית של רובע תלפיות המתחדש. בתוכנית זו יוקמו 160 יחידות דיור בשני מבנים – מגדל בן 30 קומות ומבנה נוסף בן 10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 32 יוקצו לטובת דירות קטנות בשטח של עד 55 מ"ר. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת חזית מסחרית ושדרוג בית הספר הקיים בתחום התוכנית. בין השדרוגים המתוכננים נמנה גם חדר חשמל חדש שישמש את הרכבת הקלה, אשר יוטמן בתת הקרקע כדי לשמור על איכות הממשק עם הרחוב. התוכנית נערכה על ידי משרד אלונים גורביץ אדריכלים.

בשכונת גילה, מתוכננת הפקדת תוכנית על שטח כולל של כ-3 דונם במתחם הרחובות צביה ויצחק והאודם, סמוך לתחנת הרכבת הקלה. בתוכנית זו יוקמו 226 יחידות דיור בשני מגדלי מגורים בני 30 קומות כל אחד. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-45 יוקצו לטובת דירות קטנות. התוכנית כוללת גם שטחי מסחר, מעונות יום ושלוש כיתות גן שישולבו במתחם. מבנה מגורים טורי בן 4 קומות הכולל 48 יחידות דיור שקיים כיום במתחם, יפונה לטובת הפרויקט החדש. תוכנית זו נערכת על ידי חברת י.ת.ד בע"מ, ונערכה על ידי משרד גיא איגרא ויונתן שקד אדריכלות.

420 דירות חדשות בארמון הנציב

שכונת ארמון הנציב, אף היא חלק מהתוכנית, תזכה לשדרוג משמעותי עם הפקדת תוכנית על שטח כולל של כ-6.8 דונם במתחם הרחובות עולי הגרדום וקדושי בבל. התוכנית כוללת כ-420 יחידות דיור שיבנו בשלושה מבני מגורים בני 20-34 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-84 יוקצו לטובת דירות קטנות. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מציעה חזית מסחרית, אשכול מעונות יום וארבעה גני ילדים שישולבו במתחם. שני מבני מגורים קיימים במתחם, בני 4 קומות וכוללים 80 יחידות דיור, יפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית נערכה על ידי חברת עולי הגרדום בע"מ ומשרד ברעלי כסיף אדריכלים בע"מ.

בשכונת רמות מתוכננת הפקדת תוכנית על שטח כולל של כ-4.4 דונם בפינת הרחובות אבא הלל סילבר, הנרי מורגנטאו ופליקס פרנקפורטר. התוכנית כוללת כ-165 יחידות דיור שייבנו בשלושה מבני מגורים בני 11 קומות כל אחד. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-33 יוקצו לטובת דירות קטנות. כמו כן, התוכנית כוללת חזית מסחרית, אשכול מעונות יום ושני בתי כנסת שישולבו במתחם. מבנה מגורים בן 4 קומות הכולל 32 יחידות דיור הממוקם כיום במתחם יפונה לטובת הפרויקט החדש. התוכנית הוגשה על ידי חברת הדס סיטי בע"מ ונערכה על ידי משרד ADMA אדריכלים בע"מ.

אדר' דן קינן, מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, הדגיש כי התוכניות הללו מהוות צעד משמעותי בקידום ההתחדשות העירונית בעיר. "מדובר בתוכניות חשובות המאפשרות התחדשות העיר, תוך שיפור משמעותי של המרחב הציבורי, עירוב שימושים ושדרוג רמת השירותים העירוניים, המסייעים בהפיכת הרקמה העירונית לפעילה מגוונת ומעניינת. בכך, התוכניות משפרות את איכות החיים העירונית בירושלים ומאפשרות לתת מענה לביקושים ליחידות דיור בעיר תוך שמירה על השטחים הפתוחים". 

מנהלת אגף בכיר תכנון ברשות מקרקעי ישראל, עינב רינגלר התייחסה לתוכנית ההתחדשות בתלפיות, וציינה כי "התוכנית מייצרת מרחב עירוני איכותי מוטה תחבורה ציבורית בלב מרקם שוקק ומרובה ביקוש. התוכנית מייעלת את השימוש בקרקע באמצעות יחידות דיור, שילוב שימושים והעתקת תחנת מיישרים של הרכבת הקלה ומאפשרת מתחם אורבני ומבוקש".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ארמון הנציבירושליםהוועדה המחוזית ירושליםהתחדשות עירוניתתלפיותגילהרמות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...