התחדשות עירונית ברובע ה' באשדוד: 4 מגדלי מגורים במקום קניון

הוועדה המחוזית דרום אישרה להפקדה את התוכנית, שתכלול הקמת מגדלי מגורים בני 26 קומות כל אחד, על חורבות קניון "לב אשדוד" • סך הדירות החדשות שיתווספו: 532

שיתוף הכתבה
קרדיט Depositphotosקרדיט Depositphotos

מאמצי ההתחדשות העירונית באשדוד זוכים לדחיפה ולתנופה משמעותית: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום שבמנהל התכנון אישרה היום (ב') להפקדה תוכנית בלב רובע ה' שבמרכז העיר אשדוד - תוכנית הכוללת הקמת מתחם חדש המשלב מגורים, מסחר, תעסוקה, שטחי ציבור ושטחים פתוחים. התוכנית החדשה תחליף את מבנה קניון "לב אשדוד" המצוי כיום במתחם. 

מדובר בתוכנית המשתרעת על פני בשטח כולל של כ-25 דונם, הממוקמת במפגש הרחובות אבן עזרא, החוצה את הרובע מצפון לדרום, ורחוב יהודה הלוי החוצה את הרובע ממזרח למערב. התוכניות כוללות הקמת מבנה מעורב שימושים שבו יוקצה שטח למתנ"ס, לגני ילדים, למגורים, למסחר ותעסוקה. 

מבנה זה יהיה בן 6 קומות, ומעליו ייבנו ארבעה מגדלי מגורים בגובה כולל של 26 קומות. סך תוספת יחידות הדיור בפרויקט הינו 532 יחידות דיור, ו-82 מתוכן יהיו דירות קטנות, בשטח של עד 50 מ"ר. במרכז המתחם מתוכנן שטח ציבורי פתוח של כ-5.5 דונם. התוכנית הוגשה על ידי חברת מרכזי מסחר אזו-ריט בע"מ, ונערכה על ידי משרד חיים ורדה אדריכלים.

התוכנית מתייחסת גם להיבט התחבורתי: היא ממוקמת במרחק של כ-300 מ' משדרות הרצל, שבהן מוקם בימים אלה קו BRT (מערך אוטובוסים מהיר, בדומה לקו 1 הפועל בתל אביב-יפו). נוסף על כך, התוכנית כוללת חיבורים בין המתחם לבין הרחובות הסמוכים באמצעות שבילים עבור הולכי רגל ובאמצעות שטחים ציבוריים פתוחים. 

יו"ר הוועדה המחוזית דרום, דוד לפלר, ציין כי "התוכנית מייצרת תוספת משמעותית של יחידות דיור בלב רובע ה' באשדוד, תוך הקמת רחובות פעילים עם מסחר. זאת במקום מתחם סגור הקיים במקום כיום, ומנותק מהשכונה עצמה". 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתדוד לפלרהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...