הפתרון החדשני ליזמים וקבלנים בתחום הבדק
כל יזם וקבלן הפועלים בשוק בישראל יודעים שתחום הבדק וליקויי הבנייה הוא כר פורה למחלוקות וסכסוכים וכרוך בתסכול רב לכל המעורבים במיזמי נדל"ן. זהו אחד מ"כאבי הראש" הגדולים ביותר הן עבור היזמים והן עבור רוכשי הדירות, ועשוי אף לפגוע קשות בשמם הטוב של היזמים ובמוניטין שבנו לעצמם בשנים של עבודה קשה.
אורי פנחסוב, מייסד שותף (צילום: דנה פרידלנדר)
בעוד שחוק המכר (דירות) מגדיר בבירור את תקופות הבדק – משנה ועד שבע שנים, בהתאם לסוג הליקוי – המציאות בשטח מורכבת הרבה יותר. דיירים מתלוננים על ליקויים שלעיתים נובעים מחוסר מתן שירות ומאבחון לקוי של מקרי הבדק, והמערכת המשפטית מוצפת בתיקים, שרובם המוחלט מסתיימים בפסיקת פיצויים לטובת בעלי הדירות, לעיתים בסכומים של מאות אלפי שקלים.
נושא האחריות והבדק החל על החברות היזמיות מסב עוגמת נפש רבה ליזמים, לקבלנים ולרוכשי הדירות, בין השאר בשל ריבוי ליקויי הבנייה בענף וכן בגלל הנוהג הרווח בקרב קבלנים – בעיקר אלה שאינם ערוכים למתן שירות הבדק נאות – לגלגל את תיקון הליקויים בחזרה ליזמים. בשנתיים האחרונות הקושי אף החריף, בשל האתגרים הכלכליים העומדים לפתחם של קבלנים רבים, שחלקם כלל לא שורדים את תקופת הבדק.
שקט נפשי ליזם
בניסיון לתת מענה פרקטי לסוגיית אחריות הבדק, החל באחרונה לתפוס תאוצה פתרון חדשני ופורץ דרך בענף הנדל"ן: Bedek IL Warranty – יוזמה ששמה לעצמה למטרה לחולל מהפכה בתחום ולסייע ליזמים וקבלנים במתן שירותי בדק על פי חוק ולחסוך להם המון זמן וכאבי ראש.
מדובר בממשק דיגיטלי חדשני פרי יוזמתם של רון אלפנדרי ואורי פנחסוב, יזמים ובעלי חברות בנייה ותיקות, ובשיתוף מגדל חברה לביטוח. לאלה הצטרפו שותפים בכירים נוספים מענף הנדל"ן – דודו זבידה ומורדי שבת.
הממשק משלב בין כלים טכנולוגיים וצוותים מיומנים ומנוסים ומייצר פתרון פשוט ומהיר לבעיות מורכבות בהליכי הבדק – לטובת היזמים ובעלי הדירות כאחד. שירות זה, הראשון מסוגו בישראל, אף מגובה בפוליסת ביטוח ייחודית של חברת מגדל, אשר מעניקה לחברות הייזום והבנייה – המוטבים בפוליסה – גיבוי ושקט נפשי על בסיס חוק המכר לנושא בדק ובהתאם לתנאי הפוליסה. ענקית הביטוח אשר הביעה אמון ונכנסה לשותפות בחברה, מספקת בנוסף, לרוכשי הדירות בפרויקטים הטבות בביטוח דירה והנחות בביטוחי רכוש ומשכנתא.
כך זה עובד: השירות מבוסס על אפליקציה ייעודית שפותחה על ידי החברה, דרכה מתבצע תהליך הבדק כולו – מפתיחת הקריאה, דרך תיאום קבלת השירות מול הדייר ועד לסגירת הפנייה באפליקציה ייעודית של בעל המקצוע. ברשות החברה ניידות שירות ייעודיות לנושא תיקוני הבדק. הכל באופן מקוון, נגיש ונוח, שמחד מספק לדיירים את הטיפול המהיר והיעיל ביותר בתקלה, ומאידך "משחרר" את היזמים מכל מעורבות אישית בטיפול בה.
שליחת בקשת שירות מתוך אפליקציית bedek il warranty
"מספר לא מבוטל של חברות יזמיות וקבלניות נתקלות בקושי משמעותי במתן שירותי בדק נאותים בשנים שלאחר מסירת הדירות", אומר אורי פנחסוב, ממייסדי החברה, בעל ניסיון רב בתחום, מנהל ההנדסה והבדק בחברה. "מצב זה נובע מסיבות רבות, לרבות הצורך הברור של החברות בהפניית המשאבים וההתמקדות בפרויקטים הבאים.
"לעיתים זה גם כורח המציאות, שכן קיים מחסור אמיתי בכוח אדם בענף הבנייה. סיבה נוספת ונפוצה מאוד לצערי היא אבחון לא מקצועי של ליקויים או התארכות זמן הטיפול בהם, דבר היכול לגרום לנזקים נוספים".
מהפכת הבדק
Bedek IL Warranty מעניקה שירות ליזמים וקבלנים, ונמצאת בימים אלו במגעים מתקדמים עם מספר יזמים בינוניים וגדולים נוספים, למתן מענה כולל לתחום הבדק.
"הצורך בגורם שיתכלל את סוגיית אחריות הבדק הוא ברור", מסביר פנחסוב."מצד אחד חברות יזמיות מנהלות מערכים שלמים ומורכבים בכל הקשור לרכישת הקרקע, מימון, תכנון ובנייה, ומצד שני יש קושי אמיתי בנושא הבדק לאחר מסירת הדירות, שכן קבלני הביצוע אינם ערוכים לתחזוקת הדירות במשך שנים בהתאם לחוק המכר.
" Bedek IL Warranty נכנסת בדיוק למשבצת הזאת, אנו נותנים פתרון לתחום הבדק תחת קורת גג אחת, והופכים אותו ליעיל והוגן הן עבור בעלי הדירות והן עבור היזמים והקבלנים שבנו להם את הבית. אני שמח וגאה להיות חלק ממהפכת הבדק וצופה כי היא תחולל שינוי משמעותי בתחום".
כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!
תגובות