עו"ד סייע בהשתלטות על קרקעות בצפון – בעזרת מסמכים מזויפים

עורך הדין, דן שפריר, הורשע על ידי בית המשפט המחוזי בנצרת בשורה של עבירות, לאחר שהיה מעורב בניסיון להשתלט במרמה על קרקעות בכפרים באזור הגליל

שיתוף הכתבה
עו"ד סייע בהשתלטות על קרקעות בצפוןעו"ד סייע בהשתלטות על קרקעות בצפון

עורך דין מומחה למקרקעין הורשע שידע – או לכל הפחות חשד – כי מסמכים שבהם טיפל בנוגע להשתלטות על כמה חלקות קרקע בצפון היו מזויפים, אך המשיך לקדם את ההליך ולנסות להשלים את העברת הקרקעות, במרמה, לרוכשים החדשים.

כך עולה מהכרעת הדין של השופט ערפאת טאהא מבית המשפט המחוזי בנצרת, שניתן בתחילת השבוע (א') בנוגע לפרשיית זיופים שבה מעורבים 12 נאשמים. תחילת הפרשה עוד בשנת 1995, אז החלו כמה מהנאשמים לנסות ולהשתלט על קרקעות בצפון, תוך שהם מנסים לפעול בדרך מתוחכמת: הנאשמים זייפו מסמכים וייפויי כוח שהעידו כי בעלי הקרקעות מכרו אותן לרוכשים מסוימים – ושאותם רוכשים מכרו את הקרקעות לנאשמים עצמם. 

עו"ד שפריר היה עורך הדין שייצג את הנאשמים בתהליך מול הרשויות, דיווח על העסקאות לרשויות המס, הגיש בקשות לרישום הערות אזהרה ועוד. לטענתו, לא היה חלק מהמזימה הראשית – כלומר לא היה מאותם גורמים אשר יזמו את צעדי הזיוף. את הטענה הזו קיבל בית המשפט, אך טען כי מבחינות אחרות פעל עורך הדין שלא כחוק.

השופט קבע בגזר הדין כי שפריר 'עצם עיניים' והמשיך לקדם את העסקאות על אף שחשד כי הם אינם כשרים, ואולי אף ידע על כך בוודאות. לאורך כל המשפט הוצגו הוכחות וסימנים ברורים לכך שמדובר בזיופים: היעדר מספרים סידוריים על ייפויי הכוח, דיווח על פטירתם של שני בעלי קרקעות שעוד היו בחיים ועוד.

בהתאם לכך הרשיע בית המשפט את עו"ד שפריר בכמה עבירות: שימוש במסמכים מזויפים, עבירות מרמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות מס. הוא זיכה אותו מכמה עבירות, ביניהן עבירת הלבנת הון. "הוכח מעל כל ספק סביר כי נאשם מס' 2 ידע בפועל, ולכל הפחות קינן בליבו חשד, כי המסמכים שנמסרו לטיפולו בכלל האישומים המיוחסים לו בכתב האישום הם מסמכים מזויפים", כתב השופט טאהא בגזר הדין. "נאשם מס' 2 התעלם מעובדה זו ומהחשד הממשי והכבד שקינן בליבו, והמשיך לעשות שימוש באותם ייפויי כוח ולקדם את העסקאות בהסתמך עליהם".

גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר.
 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית המשפט המחוזי בנצרתעבירות בנייהערפאת טאהאדן שפריר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...