אזורים וצמח המרמן יפצו בכ-230 אלף שקל דיירי בניין בק. אונו

כך הכריע בימ"ש השלום בתל אביב, בתביעה שהגישה נציגות הדיירים • הפיצויים - בגין ליקויי בנייה שהתגלו עוד במועד מסירת הדירות ועיכוב של 130 ימים בתיקונם

שיתוף הכתבה
כך הכריע בימ"ש השלוםכך הכריע בימ"ש השלום

חברות הנדל"ן אזורים וצמח המרמן יפצו ב-228 אלף שקל נציגות דיירים בבניין ברוב הפרדס 12 בקריית אונו. הסיבה: ליקויי בנייה שהתגלו ברכוש המשותף בבניין – בין היתר בחיפוי החיצוני של הבניין. בתביעה, שהגישה נציגות הדיירים, נטען כי הדיירים התלוננו פעמים רבות על נושא הליקויים בפני הנתבעות, אך אלו לא ביצעו עבודות לתיקונם, למעט "תיקונים קוסמטיים".
"הדיירים פנו באין ספור פניות אל הנתבעות לביצוע התיקונים הנדרשים, ומשלא נעשה דבר נאלצו לפנות לביהמ"ש", נכתב בכתב התביעה.

"אין מדובר בליקויים פשוטים, אלא בליקויים המפחיתים משמעותית את ההנאה מהנכס, מפריעים לאיכות החיים ופוגמים גם במראה של הבניין ובהנאת הדיירים מנכס שנרכש באזור יוקרתי ואיכותי", נכתב בכתב התביעה. "נוסף על כך, בוצעו עבודות רבות שעה שהדיירים מתגוררים בבניין והפריעו הפרעה ממשית לאורח החיים ואיכות החיים במבנה, תוך סכנה, לפגיעה כתוצאה מהקידוחים ו/או נפילת אריחים".

הנציגות טענה כי הליקויים התגלו עוד במועד מסירות הדירות, וכי כאשר סוכם בסופו של דבר על תיקון הליקויים – הנתבעות התעכבו משמעותית בהשלמת העבודות. לטענת הנציגות, סוכם כי התיקונים יבוצעו עד לאמצע חודש מאי 2016, ואילו בפועל הן הסתיימו רק לקראת סוף חודש ספטמבר, כלומר כ-130 ימי איחור.

הנתבעות התחייבו לסיים את עבודות החיפוי לא יאוחר מיום 15.5.16, התחייבות אשר הופרה באופן גס ואשר גרמה פגיעה וצער באיכות חייהם של 51 משפחות השוכנות במבנה. בפועל העבודות הסתיימו ביום 21.9.16, כ-130 ימי איחור.

להגנתן טענו הנתבעות כי עמדו בכל התחייבויותיהן על פי הסכם המכר, לרבות עניין הטיפול בליקויים. "אם קיימים ליקויים אמיתיים אשר הינם באחריות הנתבעות על פי ההסכם והדין, הן עומדות על זכותן לתקנם", נכתב בכתב ההגנה.

במהלך המשפט מונה מומחה מטעם בית המשפט לבחינת הליקויים - אייל שנהב, מהנדס ושמאי מקרקעין. שנהב קבע כי עלות הליקויים היא 104,826 שקל כולל מע"מ, ובצירוף הפרשי הצמדה למדד וריבית כחוק, מאוקטובר 2010.

השופט הבכיר אהוד שוורץ מבית משפט השלום בתל-אביב הסתמך על הסכום שננקב בחוות הדעת כשקבע את הפיצויים לתובעת. לסכום זה הוסיף 19,500 שקלים על איחור השלמת העבודות – 500 שקל ליום, אך רק בגין 39 ימים; 60,058 שקל בגין הוצאות משפט; וכן סך של 17.55% מכל סכום שנקבע לזכות התובעת לעיל, בתוספת 10,000 שקל עבור שכר טרחת עורך דין. בסך הכול עומד סכום הפיצויים על כ-228 אלף שקל.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אזוריםצמח המרמןבית משפט השלום בתל אביב-יפוליקויי בנייהאהוד שוורץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...