על הכוונת של מנהל התכנון: קידום מתחמים ציבוריים תת-קרקעיים

המנהל מתכנן, במסגרת תמ"א 40, להעניק תמריצים ליזמים ולקדם העברת אולמות ספורט, קניונים ורחובות ראשיים למתחמים תת קרקעיים • המטרה: ניצול קרקעות מקסימלי

שיתוף הכתבה
דלית זילבר דלית זילבר

קידום העברת מתחמים ציבוריים אל מתחת לקרקע, מתן תמריצים ליזמים שיבחרו לבנות מתחמים תת-קרקעיים ועידוד פריחתו של תחום שנכון להיום נחשב מצומצם מאוד בישראל: זוהי תוכניתו של מנהל התכנון , במסגרת תמ"א 40 – תוכנית המתאר הארצית למיגון ולפיתוח המרחב התת־קרקעי בישראל, ובהמשך להצבת היעדים הלאומיים במסגרת התוכנית האסטרטגית לדיור, שקבעה יעד של 1.5 מיליון דירות עד 2040.

המטרה של תוכנית זו ברורה: להביא לניצול מקסימלי של הקרקעות בישראל, הידועה כמדינה צפופה שכמות הקרקעות הפנויות בה קטנה מאוד, ולהניח את הבסיס להיתכנותה של התוכנית האסטרטגית היומרנית. כבר היום מתחילים להתבצע כמה מהלכים בנושא, אחד מהם הוא פרסום מכרז להקמת צוות מקצועי שיגבש את העקרונות לקידום מתחמים תת-קרקעיים.

אנשי מנהל התכנון כבר מחזיקים בכמה עקרונות שיובילו את התוכנית החשובה: ראשית, מתן תמריצים ליזמים אשר יבחרו לבנות מתחמים תת-קרקעיים – תמריצים כדוגמת זכויות בנייה וזירוז של ההליך התכנוני. אחת הסיבות למיעוט המתחמים התת-קרקעיים בישראל כיום היא חוסר כלכליות, וייתכן שתמריצים אלו יפתרו את הבעיה מהזווית הזאת.

עיקרון נוסף הוא קידום של שימושים שאינם מחייבים שימוש מעל פני הקרקע, בדגש על שימושים ציבוריים ומסחריים. כך לדוגמה מתכוונים לקדם במנהל התכנון העברת קניונים, אולמות ספורט, תיאטראות ובתי קולנוע ואף רחובות שלמים למתחמים תת-קרקעיים.

העבודה על עדכון תמ"א 40 כבר החלה, כאמור, ועל פי הדיווחים גם ברשות מקרקעי ישראל מתחילים לבצע התאמות אליה מבחינה תכנונית. אותו צוות שאמור להתגבש במסגרת מנהל התכנון , לגיבוש עקרונות תוכנית המתאר, אמור להגיש את המלצותיו לממשלה ב-2020.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןתמ"א 40תוכנית המתאר הארצית למיגון ולפיתוח המרחב התת קרקעי בישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...