יו"ר הוועדה המחוזית ת"א: "בתמ"א 70 מסתתרת מוטיבציה כספית כדי לממן את המטרו, ואז הכל מסתבך"

במהלך הכנס שערך השבוע מרכז הנדל"ן, הבהיר ניצן כי הסמכויות לתכנון מרחב תחנות המטרו צריכות להישאר בידי הוועדות המקומיות: "אנחנו עובדים בכל יום מול ירושלים ומסבירים שאין טעם לקחת ועדה מוסמכת ולכפות עליה דברים". עם זאת הבהיר כי מרבית חילוקי הדעות בין מנהל התכנון לעיריית ת"א נפתרו

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב ערן ניצן במהלך הכנס (נאו מדיה)יו"ר הוועדה המחוזית תל אביב ערן ניצן במהלך הכנס (נאו מדיה)

יושב ראש הוועדה המחוזית תל אביב ערן ניצן, הודה השבוע כי תוכנית המתאר הארצית למרחב תחנות המטרו - אחת מתוכניות הדגל שמקדם כיום מנהל התכנון - רחוקה מלהיות מיטבית, וזאת בשל אינטרסים כלכליים של המדינה, שמבקשת למקסם בה זכויות כדי לגרוף רווחים. "הבעיה האמיתית בתמ"א 70 היא שמסתתרת בה מוטיבציה כספית כדי לממן את המטרו, ואז הכול מסתבך", אמר. הדברים נאמרו במהלך ראיון שערך עמו העורך הראשי של " מרכז הנדל"ן " נמרוד בוסו בכנס "תכניות העתיד של תל אביב" שערך השבוע מרכז הנדל"ן.

 לגבי האופן שבו מתנהל מנהל התכנון בקידומה של תמ"א 70, מול ועדות התכנון המקומיות, וחילוקי הדעות הרבים באשר לסמכויות התכנון במרחחב התחנות, העניק גיבוי דווקא לוועדות המקומיות העצמאיות, דוגמת תל אביב: "אנחנו עובדים בכל יום מול ירושלים ומסבירים שאין טעם לקחת ועדה מוסמכת ולכפות עליה דברים", אמר. עם זאת ציין כי כיום רוב המחלוקות בין הצדדים נפתרו: "אם בתחילת הדרך היו פערים לגבי 80% מהנושאים, היום נשארו 20%".

כאשר נשאל ניצן כיצד הוא רואה את עתיד המטרופולין השיב כי "במאקרו, תל אביב הולכת להיות ראש המטרופולין בישראל אבל היא  תהיה חלק ממרחב רחב יותר שיחובר בתשתית של הסעת המונים. זו תהיה עיר אחודה שתנוהל באופן אחוד וייחודי בישראל. המטרופולין יישאר מאוחד בגלל הים, נמל התעופה בן גוריון ועוד. זה המקום שיקדם את גוש דן קדימה".

ניצן חזה כי רשויות האזור יתאחדו: "גבעתיים נאבקת על חייה ולצורך כך מייצרת אזור משרדים בכורזים. האם זה המיקום האולטימטיבי? אני לא בטוח. אם אתה יכול להגיע תוך דקות לכל מקום, אתה נמצא באותה עיר, ומה שצריך לקרות בסוף יקרה: הרשויות יתאחדו".

"לא נרשה לפתח את המטרופולין בלי שכירות ארוכת טווח"

אמירה נחרצת נוספת סיפק ניצן לגבי השכירות ארוכת הטווח. לדבריו, "לא נרשה לפתח את המטרופולין בלי לייצר מנגנון אחיד לשכירות. אנחנו רוצים לראות בניינים לשכירות לצד תחנות מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים), בדיוק כפי שמוסדיים מחזיקים בנייני משרדים. אני מרגיש שזו החובה שלנו".

בהתייחס להיעדר הכלכליות שמאפיינת כיום את התחום אמר כי "בשטחי תעסוקה, אם אתה מייצר מגורים לשכירות, יכולה להיווצר כלכליות. הגורמים שמתנגדים כלואים בתפיסה בנקאית ושמאית מיושנת. אנחנו רוצים לייצר למשפחה חוזה אחיד לעשר שנים קדימה, לאו דווקא מפוקח. אני מדבר על מסות, לא רק בתל אביב, אלא בכל המרחב. ייתכן שנרחיב את הדיון. בקרקעות עירוניות זה מורכב יותר כי העירייה צריכה להביא הכנסות, אך הדיונים האלו מתנהלים ברוח טובה. הבשורה תגיע לא מלמעלה, אלא מוועדות מוסמכות ועצמאיות."


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ערן ניצןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביבכנס תוכנית העתיד של תל אביב יפותמ"א 70מנהל התכנון

 
מחפש...