לאחר מו"מ חשאי: עיריית ת"א אישרה ניוד זכויות מבית-ספר לטובת מלון

יעקב פלכסר ואבי זק יעבירו חלק מזכויות הבנייה מבי"ס תל נורדאו הוותיק למגרש בבעלותם בשכונת מונטיפיורי בת"א, עליו יבנו מלון של 110 חדרים ו-22 דירות

שיתוף הכתבה
(קרדיט Depositphotos)(קרדיט Depositphotos)

ניוד זכויות בתל אביב: היזמים יעקב (קובי) פלכסר ואבי זק יעבירו חלק מזכויות הבנייה של בית ספר תל נורדאו בתל אביב, למגרש בבעלותם בשכונת מונטיפיורי בעיר. זאת, כדי לבנות בניין בן 8 קומות, ובו 110 חדרי מלון ועוד 22 דירות. התכנית גובשה בחודשים האחרונים במו"מ חשאי בין היזמים לבין העירייה, ובניגוד למקובל היא התקדמה ללא התייעצות פומבית עם הציבור.

בית הספר תל נורדאו, בן 94 שנה, הוא אחד משני בתי הספר ההיסטוריים של תל אביב הפעילים עד היום (ליד בית הספר בלפור) והוא מיועד לשימור ברמה גבוהה. בית הספר, בן שתי קומות בלבד, עומד על מגרש בן 7.4 דונם ברחוב פרישמן הנמצא בבעלות העירייה וכולל 2,700 מ"ר. העירייה החכירה בעבר את הנכס לפלכסר וזק, והם עומדים לנצל את הזכויות לצורך מסחרי מובהק: הם יעבירו חלק מזכויות הבנייה של הנכס למגרש אחר שלהם, ברחוב בן אביגדור 14-12 בשכונת מונטיפיורי, מהלך שיאפשר להם להם לבנות בבן אביגדור בניין בן 8 קומות ובו מלון בן 110 חדרים ועוד 22 דירות קטנות.

בעקבות ניוד הזכויות והקלות נוספות, גובהו של הבניין, שהיה אמור להיות 21 מטר (7 קומות),עלה ל-29 מטר (8 קומות). שטחו של הבניין (ברוטו) גדל מ-3,600 ל-5,900 מ"ר. על גג המלון תהיה בריכת שחיה, שתשמש הן את אורחי המלון והן את הדיירים. כמו כן היזמים מבקשים לקבל בעתיד תמריץ נוסף, בצורת זכויות בנייה נוספות על המגרש בתל נורדאו. בתמורה לניוד הזכויות, מתחייבים פלכסר וזק לבצע שימור ושיפוץ של בית הספר הוותיק.

בישיבה האחרונה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, ב-17 באפריל, קיבלו היזמים הקלה נוספת: התכנית הקיימת למלון קובעת שתיבנה קומה תת קרקעית בת 1,140 מ"ר לשירותים. היזמים טענו ששטח זה לא יספיק למטבחים ולשירותים אחרים והוועדה קיבלה את טענתם והורתה להגדיל במידה ניכרת  את שטח הקומה.  

עמדת העירייה היא, שהעסקה תאפשר להשיג יעד חשוב - שיפור ושיפוץ בית הספר ההיסטורי. היזמים מניידים זכויות בנייה ל-1,000 מ"ר בלבד, ומשאירים במקומן את זכויות הבנייה הנותרות, כ-6,500 מ"ר. בעירייה מוספים שההקלות אושרו על פי החלטות עבר ושינוי הייעוד מציבורי למסחרי הוא חוקי. באשר להחלטה שלא להציג את התכנית בפני הציבור, מציינים בעירייה כי החלטה זו התקבלה על ידי "ועדה מצומצמת", אך אינה מפרטת מי היו חבריה, מה היה מהלך הדיון בוועדה ומהם הנימוקים להחלטתה.

ועם כל זאת, ברגע האחרון צץ מכשול העלול אולי לעכב את מימוש התכנית: במשרד להגנת הסביבה אומרים שהמלון והדירות אמורים לקום ליד מוסכים, שבהם צובעים בין השאר כלי רכב וגורמים זיהום סביבתי, מה שעלול לפגוע בתיירים ובדיירים. לדבריהם, הם לא רואים אפשרות חוקית לפתור את הבעיה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביבניוד זכויות בנייההמשרד להגנת הסביבהעיריית תל אביביעקב פלכסראבי זקתל נורדאו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...