הושלם תכנון קווי הרכבת הקלה בת"א: הות"ל אישרה את הקו החום

בכך השלימה הוועדה את תכנון שלושת קווי הרק"ל המצטרפים לקו האדום שנמצא בביצוע • הקו החום מתחיל בבסיס צריפין ומסתיים בתחנת גני אביב בלוד. אורכו: 20.5 ק"מ

שיתוף הכתבה
הושלם תכנון קווי הרכבת הקלה בת"אהושלם תכנון קווי הרכבת הקלה בת"א

הוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (ות"ל) בראשות זאב בילסקי אישרה אתמול (ב') את הקטעים האחרונים במערך הרכבות הקלות במטרופולין תל אביב. אישור הוות"ל שניתן אתמול הוא עבור המקטע המזרחי אשר כולל את הקו החום (תת"ל 72 ב) - אישור שמשלים את התכנון הסטטוטורי של קווי הרכבת הקלה במטרופולין – הקו האדום, שהעבודות עליו נמצאות בעיצומן, הקו הסגול והקו הירוק שנמצאים בימים אלו בשלב תכנון מפורט לביצוע) והקו החום.

ממנהל התכנון, שתחתיו פועלת הוות"ל, נמסר כי הקו החום הינו הקו היחידי מבין קווי הרכבת הקלה שעובר בציר כללי ממזרח למערב ואינו חוצה את מרכז המטרופולין. אורכו הכולל במקטע זה הוא כ-20.5 ק"מ - מתחיל מנקודת הסיום של המקטע המערבי, בכניסה למחנה צריפין הקיים, ומשם ממשיך צפונה ומזרחה, דרך השכונות העתידיות שייבנו עם פינוי המחנה, יורד דרומה דרך רחוב נעמי שמר במזרח באר יעקב, ממשיך מזרחה לכיוון רמלה ומשם חוצה את מסילת הרכבת לעבר לוד וכביש 44. בלוד עובר התוואי לאורך שדרות ירושלים, ממשיך ברחוב אבא הלל סילבר ומשם פונה מערבה לאזור התעסוקה הצפוני, עד סיומו בסמוך לתחנת הרכבת גני אביב. 

הקו האדום של הרכבת הקלה, אשר מוקם כאמור בימים אלו, מתחיל בפתח תקווה, עובר בקריית אריה ובכביש 4, ממשיך אל רמת גן ואל תחנת סבידור מרכז, עובר בקרליבך ובאלנבי שבתל אביב, ממשיך אל דרום העיר ומשם עד לבת ים; הקו הירוק מתחיל מנווה שרת בתל אביב, ממשיך אל מרכז הירידים ואל רכבת האוניברסיטה, עובר באיינשטיין וממשיך לאזור שדרות נורדאו, מדרים לקרליבך וללווינסקי, ומשם לחולון – עד לרכבת משה דיין בראשון לציון; הקו הסגול מתחיל ברחוב ארלוזורוב בתל אביב, ממשיך לאבן גבירול, לדיזנגוף ולבוגרשוב, עובר דרך יהודה הלוי אל מתחם התחנה המרכזית החדשה בתל אביב ואל רכבת ההגנה, פונה לכיוון רמת גן בדרך משה דיין, ממשיך לרמת אפעל, עובר באוניברסיטת בר אילן ומסיים ביהוד.

לצד אישור תווי הקו החום אישרה הוות"ל בישיבתה השבוע גם את הקמתו של אזור תחזוקה ותפעול (הדיפו) עבור הקו הסגול בסמוך למחלף הטייסים העתידי. במסגרת התוכנית ישולב באזור הדיפו גם חניון "חנה וסע" ומסוף תחבורה זמני, המיועד לשרת את הבאים למטרופולין תל אביב ממזרח ולשמש תחנת תחבורה ציבורית המהווה את תחנת הקצה של הקו הסגול. במסגרת תוכנית ותמ"ל מגשימים עתיד המסוף להפוך למסוף תחבורה קבוע. התוכנית מאפשרת לקווי מתע"ן (מערכת תחבורה עתירת נוסעים) שונים להשתמש במרחב התחזוקה והתפעול.

כזכור, לאחרונה אישרה הוות"ל את קידומה של המטרו של גוש דן (לכתבה המלאה לחצו כאן). המטרו תכלול שלושה קווים שיתחברו, בין היתר, לרכבת הקלה בתל אביב. הקווים המתוכננים יגיעו עד רעננה, כפר סבא והרצליה בצפון, עד ראש העין במזרח ועד נס ציונה ורחובות בדרום.

מתכננת הוועדה, נאוה אלינסקי רדאעי, מסרה כי "תוכניות קווי הרכבת הקלה מהווים חלק מהתוכנית האסטרטגית לפיתוח מערכת תחבורה ציבורית עתירת נוסעים במטרופולין תל אביב. מערכת זו עתידה לאפשר פיתוח עירוני במטרופולין תוך הקלה בגודש בדרכים. קידום התוכנית בוות"ל נעשה תוך שיתוף פעולה עם מגוון גדול של גופי תשתית, רשויות מקומיות, גופים ממשלתיים ועוד".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...