כ-24 אלף יח"ד נוספות: הופקדה תוכנית המתאר החדשה של באר שבע

שיתוף הכתבה
צילום אווירי - מרכז הארץצילום אווירי - מרכז הארץ

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום הפקידה להתנגדויות הציבור את תוכנית המתאר הכוללנית לבאר שבע. התוכנית משמשת כבר היום את העירייה ואת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כפלטפורמה תכנונית מנחה. 

תוכנית המתאר החדשה, אשר קודמה על ידי מטה מִנהל התכנון לצד עיריית באר שבע ולשכת התכנון המחוזית דרום, כוללת תוספת של 24,300 יחידות דיור - שייתנו מענה לאוכלוסייה של כ-374,000 תושבים, זאת לאחר מימוש מלא של הליכי התחדשות עירונית בליבת העיר. כיום מתגוררים בעיר כ-208,000 תושבים. 

נוסף על יחידות הדיור החדשות, כוללת התוכנית גם כ-4.5 מיליון מ"ר שטחי תעסוקה, מסחר ומשרדים, כ-3.9 מיליון מ"ר שטחי תעשייה, וכן שטחים חדשים עבור ענף התיירות. עוד כוללת התוכנית הקמת בית חולים מרכזי חדש בנגב, בכניסה המזרחית לעיר, בהתאם להחלטת ממשלה. סביב מוקד בית החולים החדש מציעה התוכנית הקמה של מתחם תעסוקה רפואית מתקדמת.

ממנהל התכנון נמסר כי תוכנית המתאר החדשה של באר שבע היא תוכנית מתאר כוללנית שתחליף את תוכנית המתאר הקודמת, משנת 1970, ותהווה את התשתית התכנונית ואת הבסיס לפיתוח העיר בעשורים הקרובים. אחת ממטרות התוכנית היא לבסס את מעמדה של באר שבע כעיר מטרופולינית  מרכזית - "בירת הנגב". 

התוכנית תאפשר זאת, בין השאר, על ידי חיזוק ופיתוח הרקמה הבנויה כיום, באמצעות מילוי המתחמים הריקים בעיר ותוך מתן הנחיות ועקרונות להתחדשות עירונית, לפיתוח מרכז העיר ולהפיכתו למרכז אורבני מטרופוליני משמעותי על ידי עירוב שימושים וציפוף, פיתוח השדרות הראשיות בעיר והפיכתן לרחובות עירוניים פעילים תוך העדפת תחבורה ציבורית על פני השימוש ברכב פרטי, חיזוק הבסיס הכלכלי והתעסוקתי של העיר ופיתוח תיירות ונופש תוך חיזוק שימור המורשת הבנויה בעיר. 

נוסף על אלו, התוכנית רואה חשיבות בשמירה על השטחים הפתוחים סביב הרקמה הבנויה, וחיבורם אליה באמצעות יצירת מערכת רציפה והמשכית של צירים ירוקים. התוכנית שמה דגש על עירוניות הכוללת עירוב שימושים מבוסס תחבורה ציבורית, ויצירת מרחב ציבורי מוצל ואיכותי.   

התוכנית מציעה, כאמור, עקרונות והנחיות להתחדשות עירונית במרקם הוותיק, הכוללים שדרוג המרחב הציבורי, עירוב שימושים לאורך צירים ראשיים ובמרכז העיר, בחינת פתרונות תחבורתיים בדגש על תחבורה ציבורית ובחינת ניוד זכויות במקרים שבהם ישנו קושי לממש הליכי התחדשות באזור מסוים.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית באר שבעעירוב שימושיםתוספת יחידות דיורהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרוםתוכנית המתאר לבאר שבע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...