תמ"א 38 ברמת השרון – הסוף: העירייה סוגרת את הדלת ליזמים

מהנדסת עיריית רמת השרון הודיעה ליזמים כי מכסת יחידות הדיור המותרת לפי תמ"א 38 עומדת להסתיים. טלמור: "לאור זאת, אין כל ודאות או בטחון כי תתאפשר הוצאת היתר בנייה"

שיתוף הכתבה
קרדיט Depositphotosקרדיט Depositphotos

מהנדסת עיריית רמת השרון, עירית טלמור, שלחה בימים האחרונים הודעה ליזמים המקדמים פרויקטים במסגרת תמ"א 38 בעיר, ולפיה המכסה המותרת לבנייה בעיר במסגרת התוכנית עומדת להסתיים. "הננו להודיעכם, כי מכסת יחידות הדיור המותרת במתחם נשוא בקשתך עומדת להסתיים", כותבת טלמור, המדגישה כי "לאור זאת, יובהר כי אין כל ודאות או בטחון כי תתאפשר הוצאת היתר בנייה גם אם תאושר בקשתך ו/או אושרה בוועדה המקומית".

לפני שלוש שנים החליטה רמת השרון להגביל את כמות הבנייה במסגרת תמ"א 38 , תוכנית המתאר הארצית שהוסיפה זכויות בנייה לבניינים חדשים, על מנת לתמרץ דיירים לחזק את דירותיהם מפני רעידות אדמה. תוכנית שאישרה העירייה בסוף אפריל 2016, אותה תכנן משרד קייזר אדריכלים, קבעה כי לא ייבנו יותר מ-1,500 דירות חדשות בפרויקטים של תמ"א 38 בעיר, בשל יכולת הנשיאה העירונית של מערכות התחבורה, החניה ושטחי הציבור. התוכנית חילקה את רמת השרון לתשעה מתחמים, בהם הוגדרה מכסה מקסימלית לבנייה.

על פי הנתונים המעודכנים, כמות יחידות הדיור המבוקשות והבנויות ברמת השרון הגיעה ל-1,888 – גבוה משמעותית מהמכסה שנקבעה. סה"כ בצנרת ממתינות כעת 844 יח"ד – 125 יח"ד קיבלו היתר בנייה, 444 אושרו בוועדה והן ממתינות להיתר ועוד 275 יח"ד נכנסו לאחרונה לצנרת בבקשה. המתחמים הבעייתיים ביותר הם רובע הדר ושדרות ביאליק-ויצמן (מתחמים 1 ו-3),שבהם מספר הבניינים שנמצאים בשלבים שונים של הגשת בקשה להיתר (ביקשו תיק מידע, עומדים להגיש תכנית או ממתינים לדיון בוועדה) כבר עולה על המכסה האפשרית ברובע, מה שמצביע על הקושי שיעמוד בפני הדיירים והזימים להוציא את התוכנית אל הפועל.  

 

ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, ציין לאחרונה במסגרת מדד ההתחדשות העירונית של מרכז הנדל"ן ואתר מדלן כי "נדרשת מדיניות נכונה ומאוזנת של התחדשות עירונית , שאכן מאפשרת לעיר להשתדרג, אך בו בעת מבטיחה שמירה על מרקם החיים ואיכות החיים הקיימים במקום".

לדברי עו"ד ענת בירן , רמת השרון הופכת ל"עיר נוספת שבה נחסמים פרויקטי תמ"א חדשים, וזו רק עוד דוגמא לכך שהזמן פועל לרעת פרויקטי תמ"א, ההולכים ונעצרים ברשויות מקומיות רבות".

בירן מציינת כי ישנו כעת חוסר ודאות גם בנוגע לפרויקטים ברמת השרון שכבר נחתמו והוגשו לגביהם תכניות, "משום שהוועדה המקומית מוגבלת במכסת הדירות שהיא מוסמכת לאשר". לדברי בירן, מאחר שאין כללים ברורים לגבי שיטת "כל הקודם זוכה", לא ברור כיצד ייקבעו סדרי הקדימויות באישור תכניות הנמצאות בתהליך, מה שצפוי לגרום להתנגדויות רבות לפרויקטים מתוך מטרה לעכבם, "והשאלה היא מה צריך לקרות עכשיו כדי שהוועדה המחוזית תאשר הגדלת מכסות במסגרת פרויקטי תמ"א ברמת השרון".

כאמור, רמת השרון כמובן לא לבד, ועיריות רבות החלו להצר את פרויקטי תמ"א 38 בעירן. בתחילת החודש החליטה עיריית רמת גן כי תאשר בקשות לתמ"א 1/38 (עיבוי וחיזוק) ו-2/38 (הריסה ובנייה מחדש) "רק בצורה נקודתית, באופן חריג ומנימוקים שיירשמו, רק היכן שאינה פוגעת באפשרות לתכנון מתחמי קיים או עתידי, רק בהתאם למצב התשתיות הציבוריות בסביבה ותוך התחשבות במצבה הפיננסי והתקציבי של העיר בתקציב הרגיל והפיתוח".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אבי גרובררמת השרוןעיריית טלמור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...