בילסקי: "לא כדאי לזרוק את תמ"א 38 לפח - צריך לעזור לראשי הערים"

עימות סוער ויצרי בין קבלנים לבין נציגי משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל בכנס באילת • מ"מ מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס: לא כל דבר הוא 'משבר'

שיתוף הכתבה
המפגש המקצועי של ענף הבניה והתשתיותהמפגש המקצועי של ענף הבניה והתשתיות

עימות סוער ויצרי בין נציגי המדינה לבין הקבלנים בכנס השנתי של התאחדות בוני הארץ שמתקיים באילת. הקבלנים טענו נגד הרגולטורים כי המדינה היא זו ש"מייבשת" את הקבלנים - בעיות במתן היתר בנייה לקרקעות מדינה שכבר שולמו, מכרזים לא מושלמים, התעלמות מבקשות של קבלנים להיפגש, מכרזים שנכשלים פעם אחר פעם מאוד. הרגולטורים מצידם טענו כי הכל היה כתוב במכרזים וכי המדינה שמה את הדברים על השולחן והקבלנים צריכים לבחור את זה מתאים להם.

בפאנל תחת הכותרת "ישראל מתייבשת - משבר הדיור במדינה ישראל" השתתפו יו"ר מטה הדיור זאב בילסקי; מ"מ מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס; יאיר פינס, משנה למנכ"ל רשות מקרקעי ישראל ; לירן עובדיה, מנהל סקטור נדל"ן בבנק ירושלים; ראש העיר קריית גת אבירם דהרי; אלי אביסרור, יו"ר ארגון קבלני באר שבע והנגב. את הפאנל הנחה עורך אתר מרכז הנדל"ן דרור מרמור.

בילסקי אמר בתחילת הפאנל, כי "המדינה צריכה לעזור לראשי הרשויות לחדש את הערים שלהם, כולל תוכנית תמ"א 38 - לא כדאי לזרוק את התוכנית לפח, אבל צריך לעזור לראשי הרשויות לתמוך בהתחדשות עירונית".

לדברי דרייפוס, "מחירי הדיור יציבים בשנתיים האחרונות והיציבות הזו טובה לכל הצדדים, היציבות הזו הושגה ממאמצים כבירים של הממשלה. אני מאחל לעצמנו לשמור על היציבות - לא ירידות דרמטיות ולא עליות דרמטיות. לא צריך להוזיל את המילה 'משבר', נכון שיש הרבה בעיות אבל לא כל סיטואציה היא משבר. ישראל ממש לא מתייבשת, יש בנייה ענפה ומואצת באזורים נרחבים בארץ, אנחנו רואים ירידה בהתחלות הבנייה אבל לא בקרקעות של המדינה, בקרקעות אלה נמצאו כיום כ-60% מהתחלות הבנייה. יש היום הרבה מקומות בארץ שבהם ההיצע עולה על הביקוש ואנחנו צריכים להמשיך לשווק שם קרקעות ולתכנן תוכניות. הרשויות שיחתמו היום על הסכמי הגג דור ב' יהוו את המרכז החדש - מבחינת תשתיות, תעסוקה, חינוך ותרבות".

ראש העיר דהרי נשאל לגבי הסכם הגג הראשון שחתמה המדינה עם רשות מקומית - בקריית גת, ובפרט לגבי הגירעון שהוא מכניס את העירייה, ואמר כי "אני זה ששיכנעתי את המדינה - שר האוצר לפיד - לחתום על הסכם הגג בקריית גת, לא הם שיכנעו אותי. חייבים לבנות עוד ועוד בשנים הקרובות וזאת אחת הדרכים. אני רוצה לציין שראשי הערים הם אומנם בחזית, אבל הקבלנים הם המסכנים, הם צריכים לספוג את כל הבעיות של שאר השותפים שלהם בבנייה, ובסופו של דבר קוראים להם 'מושחתים', אולי קצת פחות מאיתנו ראשי הערים", אמר בהומור. 

יאיר פינס: "אנחנו משווקים בשנה 70 אלף דירות ואפילו יותר, זו קפיצת מדרגה של עשרות אחוזים. התפקיד שלנו לאו דווקא לספק לקבלנים דירות בשוק החופשי - אלא לספק דירות לזוגות". 

לירן עובדיה הוסיף: "אנחנו ממנים מחיר למשתכן באופן סלקטיבי. בשנתיים האחרונות אי אפשר להסתכל על שוק הדיור כמקשה אחת, יש הצפה של דירות בפריפריה שאנחנו מסרבים להיכנס אליה כי אנחנו צופים שם סיכון גדול. מה שמעניין את הממשלה היום, זה מה קורה עם המחיר מחר בבוקר. כך לא מנהלים מדיניות לטווח ארוך. אנחנו לא רואים איך באמת מיישמים עלייה ל-100 אלף יח"ד בשנה. תעסוקה בוודאי חייבת להיות שם". 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:זאב בילסקייאיר פינסהשדולה לקידום ענף הבנייה והתשתיות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...