יזם ביקש לבנות 3 "בנייני רכבת" ברמת-גן - העירייה אמרה "לא"

הוועדה המקומית דחתה תכנית של הקבלן צבי פוקס להקים קיר משותף בין שלשה בניינים: "הדבר יצור מחסום פיזי בעל השפעה סביבתית על הרחוב, ואינו דרוש תכנונית"

שיתוף הכתבה
צילום מהעיר ר"ג צילום מהעיר ר"ג

עוד מחסום לפרויקטי תמ"א 38 ברמת גן: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן דחתה בימים האחרונים את תכניתו של הקבלן הוותיק צבי פוקס לחבר בקיר משותף, בנוסח "בנייני הרכבת" מהעבר, שלושה בניינים שיבנה ברחובות אליהו חבה 1-3-5 בעיר. הוועדה קבעה, כי הדבר "יצור מחסום פיזי בעל השפעה סביבתית על הרחוב והבניינים הסמוכים, ואינו דרוש מבחינה תכנונית". מדובר בבניינים במסלול תמ"א 2\38, שבהם יהרוס הקבלן 26 דירות ישנות ויבנה 68 דירות חדשות. נראה כי בכך מאותתת הוועדה, שהיא עשויה שלא לאשר גם מיזמים אחרים מסוג זה. "בנייני רכבת" היו מקובלים בענף הבנייה במשך עשרות שנים, הם איפשרו לקבלנים וליזמים לחסוך קרקע, לחסוך בהוצאות בנייה ולהגדיל את רווחיהם.

כזכור, בתחילת החודש החליטה עיריית רמת גן כי תאשר בקשות לתמ"א 38/1 (עיבוי וחיזוק) ו-38/2 (הריסה ובנייה מחדש) "רק בצורה נקודתית, באופן חריג ומנימוקים שיירשמו, רק היכן שאינה פוגעת באפשרות לתכנון מתחמי קיים או עתידי, רק בהתאם למצב התשתיות הציבוריות בסביבה ותוך התחשבות במצבה הפיננסי והתקציבי של העיר בתקציב הרגיל והפיתוח".

[quote]

כעת, בפרויקט ברחוב חבה במרכז רמת גן הוועדה קיבלה התנגדות של עו"ד עפרה זיו, המתגוררת באחד הבניינים ואמורה לקבל דירה חדשה ומוגדלת באחד הבניינים החדשים. זיו כתבה לוועדה כי היא מתנגדת לקיר המשותף, שיצור בניין רכבת, יכביד על המיזם, וגם יקשה עליה לעבור לדירה החדשה שתקבל במיזם. 

חברת צ.פ. בבעלות צבי פוקס מבקשת להרוס בניין נוסף ברמת גן, ברחוב נורדאו 16, ובו 15 דירות, ולבנות במקום בניין רב קומות בן 46 דירות. בסך הכול מבקשת החברה לבנות 114 דירת בארבעת המיזמים שלה ברמת גן. באפריל-מאי אשתקד העירייה אישרה לחברה לקדם את ארבעת הבניינים, בתנאי שתתחיל בבנייה בתוך שנה. ב-19 במרץ פנה פוקס לעיריית רמת גן וביקש אורכה של שנה. הוא נימק זאת בצורך למלא דרישות של הוועדה וכן לקבל היתר בנייה. בישיבתה ב-3 באפריל 2019 נענתה הוועדה לבקשתו של פוקס, ונתנה לו אורכה לשנה נוספת עד 29 באפריל או 27 במאי 2020 (על פי התאריך בכל בניין). אחד השינויים שיהיה על פוקס להכניס במיזם יהיה בניית שלושה בניינים נפרדים, ללא קיר משותף. הוועדה הבהירה לפוקס שלא תינתן לו דחייה נוספת.

חברת צ.פ. של פוקס היא גם יזם מוביל ביהודה ושומרון, והיא בונה בין השאר מאות דירות וקוטג'ים באפרת ובקרני שומרון.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יתד התחדשות עירונית בע"מהוועדה המקומית ברמת גןצבי פוקסעפרה זיוצ.פ ייזום ובנייה בע"מצבי פ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...