ברגע האחרון: 7 מתחמי התחדשות עירונית יקודמו בוותמ"ל

קבינט הדיור שהתכנס לראשונה מזה חודשים - ובתקופת ביניים פוליטית - הכריז על שבעה מתחמים חדשים שיכללו כ-10,000 יח"ד • המשנה ליועמ"ש קמיניץ: "זה לא מחטף"

שיתוף הכתבה
השרים יפעת שאשא-ביטון ומשה כחלון השרים יפעת שאשא-ביטון ומשה כחלון

רגע לפני סיום כהונתה בקיץ הקרוב, במידה ולא יוארך תוקפה, הותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור) תקדם שבעה מתחמי התחדשות עירונית חדשים בהליך מהיר בוועדה בהיקף כולל של כ-10,000 יחידות דיור - בקריית גת, בראש העין, בלוד, בחדרה, ביהוד-מונוסון ובפתח תקווה.

מתחמי ההתחדשות העירונית הוכרזו היום (ד') ע"י קבינט הדיור בראשות שר האוצר משה כחלון, ולדברי האוצר הקידום שלהם החל עוד לפני הבחירות לכנסת. על כינוס קבינט הדיור לראשונה מזה חודשים רבים ועל ההכרזה עצמה עלתה ביקורת כאילו מדובר במהלך פוליטי של השר כחלון בדיוק בתקופה של הרכבת הממשלה ומינוי שרים, ואך באוצר מבהירים כי לא כך הדבר.

לדברי השר כחלון, "התוכניות שאושרו היום הן המשך ישיר של עבודת קבינט הדיור בארבע השנים האחרונות שהתמקדה בהגדלת היצע הדירות, זירוז והקלה בהליכי הביורוקרטיה וקידום התשתיות הלאומיות לשנים הקרובות. להכרזה מהיום תהיה השפעה גדולה על הגדלת היצע הדירות, כולן באזורי ביקוש גבוהים, יחד עם תכניות הבנייה הקיימות".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד ארז קמיניץ הוסיף, כי "חשוב לי להבהיר שכל ההחלטות שעולות כאן נידונו זמן רב במשרדי הממשלה והמחלוקות שהיו סביבן נפתרו מזמן. יש פה החלטות קריטיות למוסדות התכנון. הרצף השלטוני חשוב, אי אפשר לעצור תהליכים לכל כך הרבה זמן, יש ציפיות של הציבור. עצירה של קידום התוכניות גורמת נזק. אין כאן מחטף, האמירה הזו שגויה לחלוטין. יש כאן בשורות רבות לציבור. חשוב מאוד שהישיבה הזו (של קבינט הדיור – י.נ) התקיימה".

מגורים, עירוב שימושים - וגם פרויקטי תשתיות ותחבורה גדולים

מתחמי ההתחדשות העירונית שהוכרזו היום ע"י קבינט הדיור הם מתחם "קוממיות יסקי" שבקריית גת, שיכלול כ-1,450 יחידות דיור חדשות במבנים בני 20-30 קומות, במקום 114 יחידות דיור שיפונו. הבינוי ישלב זיתות מסחריות, צפיפות גבוהה, עירוב שימושים ומתחם ציבורי הכולל תעסוקה ומסחר ומוסדות ציבור. 

מתחם "ג'ון קנדי" בראש העין במרכז העיר הוותיקה שיכלול כ-800 יחידות דיור, במקום כ-270 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט. התכנון המוצע כולל בינוי של 13 מבני מגורים בבינוי המשלב  בנייה מרקמית בת 7 קומות ומבנים בני 19 קומות. כמו כן יוצעו במתחם תוספת של שטחי תעסוקה ומבני ציבור.

מתחם "שלמה המלך" שבמזרח לוד שצפוי לכלול כ-3,300 יחידות דיור, במקום 564 יחידות דיור שיפונו, בבניינים של 10-25 קומות. כמו כן, במסגרת התכנית מתוכנן הרחבת שני בתי הספר המצויים במתחם וכן יוקצו כ-15 דונם עבור שטחים פתוחים ושטחי ציבור.

מתחם "אילת" בלוד המצוי גם הוא במזרח העיר, צפוי לכלול כ-852 יחידות דיור, במקום כ-209 יחידות דיור שיפונו, בבניינים של 7-25 קומות. כמו כן, מוצעים במתחם כ-3,000 מ"ר מסחר ותעסוקה וכ-4,800 מ"ר מבני ציבור. 

מתחם בגבעת אולגה חדרה צפוי לכלול כ-1,500 יחידות דיור במבני מגורים בני 8-32 קומות. במתחם במזרח השכונה ובסמוך לכביש מס'  תהיה גם תוספת של שטחי תעסוקה, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים. 

מתחמים גיורא, קדושי מצרים, הרצל ביהוד-מונוסון במרכז העיר צפויים לכלול כ-951 יחידות דיור, במקום כ-332 יחידות דיור שיפונו, במבני מגורים בני 14 קומות בעירוב שימושים עם מסחר ומבני ציבור. 

מתחם "אנסקי" בפתח תקווה צפוי לכלול כ-970 יחידות דיור, במקום כ-256 יחידות דיור ב-12 בניינים שיפונו. התכנון המוצע כולל בינוי במספר מבני מגורים בני 10-30 קומות. בחלק ממבני המגורים מוצע עירוב שימושים עם מעונות יום וגני ילדים בקומת הקרקע. כמו כן במסגרת התכנית מוצע שטח עבור בית ספר.

בתוך כך, אישר קבינט הדיור תכניות בתחום התשתיות והתחבורה בין היתר - תכנית למקטע המזרחי עבור הקו הסגול של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב ובכך למעשה הושלם כל תכנון קווי הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב; תכנית להקמת מתקן פוטו וולטאי בחבל התענך שבצפון - מתקן לאנרגיה מתחדשת הגדול ביותר שהוקם בצפון עד היום, המתוכנן להתפרש על שטח כולל של כ-2,700 דונם, והוא יספק עד 250 מגה-וואט, שיוזרמו לרשת הולכת החשמל הארצית; וכן תכנית להקמת בית עלמין מטרופוליני שיוקם על שטח כ-300 דונם בשורק שבתחום המוניציפלי של ראשון לציון.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משה כחלוןהתחדשות עירוניתארז קמיניץקבינט הדיור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...