פועל בניין סיני נפצע באתר בנייה - "הכשרה" תפצה בכמיליון שקל

כף רגלו של הפועל נקטעה כתוצאה מנפילת חלק של מנוף שלא חובר לפי תקני הבטיחות • ביהמ"ש: חברת הבנייה נקטה שיטת עבודה מסוכנת, אשר סיכוניה התממשו

שיתוף הכתבה
פועל בניין סיני נפצע באתר בנייה - "הכשרה" תפצה בכמיליון שקלפועל בניין סיני נפצע באתר בנייה - "הכשרה" תפצה בכמיליון שקל

בית משפט השלום בתל אביב חייב לאחרונה את חברת הכשרה ביטוח מקבוצת אלעזרא שבשליטת אלי אלעזרא, לשלם פיצויים של יותר ממיליון שקל בגין פציעה של עובד זר מסין באתר בנייה, שנקטעה כף רגלו כתוצאה מנפילת חלק של מנוף שלא חובר לפי תקני הבטיחות.

תאונת הבנייה קרתה בשנת 2010 באתר הבנייה של חברת "דגנים נדל"ן והשקעות" שהיתה מבוטחת אצל הכשרה ביטוח (ולימים נקלעה לקשיים והתפרקה). המוסד לביטוח לאומי, ששילם את התמלוגים לפועל הבניין הסיני בגין הפציעה, הצטרף כצד לתביעה שהוגשה נגד דגנים, הכשרה, וכן "עינת כוח האדם לבנייה" ששיבצה את העובד הזר בעבודה בארץ. 

סגן נשיא ביהמ"ש השלום ת"א השופט ירון בשן קבע את סכום הפיצוי בכ-850 אלף שקל, ועוד 170 אלף שקל שכר טרחת עו"ד והוצאות משפט. מאחר והעובד הזר כבר קיבל תמלוגים שעלו על סכום פיצוי זה, השופט קבע כי הכשרה תשלם רבע מהסכום לעובד והיתרה תוחזר למוסד לביטוח לאומי. נגד חברת כוח האדם "עינת" לא הוטל כל אשם.

"דגנים ניהלה אתר בנייה שבו ננקטה שיטת עבודה מסוכנת, אשר סיכוניה התממשו וגרמו לתובע נזק גוף. בכך התקיימו כל יסודות עוולת הרשלנות. 'הכשרה' ביטחה את אחריותה ונושאת בחבות בגין הנזקים שגרמה", נקבע. התובעים דרשו בתביעה פיצוי של יותר מ-4 מיליון שקל, אך הסכום חורג מסמכותו של ביהמ"ש השלום ולכן הסעד נקבע בגבולות סמכות בית המשפט.

[quote]

כפי המתואר בפסק הדין, באחד מימי העבודה באתר הבנייה, פועל הבניין הסיני בן ה-53 נפגע מתבנית מכבל של עגורן שהתנתקה, נפלה עליו והביאה לקטיעת רגלו. השופט קיבל את עמדת התביעה כי שיטת העבודה שננקטה באתר הבנייה היתה מנוגדת לכללי הבטיחות – אחיזת התבנית שהונפה באוויר הודקה באלתור שבא כתחליף לשימוש בסוגרי ביטחון לאנקולים כחוק. 

הפועל הסיני נפצע באתר הבנייה כשהיה בן 44 ורוב שנותיו עבד בענף הבנייה. כיום הוא בן 53 ולא הצליח לחזור בפועל לעבודה כלשהי. "אין ראיה פוזיטיבית על התרחשות אחרת ואין סיבה לפקפק שזה מה שקרה, העדות של התובע משכנעת מאד - ברור שהוא נפגע מנפילת תבנית שהונפה על-ידי מנוף באופן לא מאובטח וברור שכל שיטת עבודה סבירה חייבת היתה לוודא שלא תונף כך", כתב השופט בפסק הדין. חקירה שערך משרד העבודה העלתה ממצאים עובדתיים דומים והצביעה על כשלים שונים בשיטת העבודה שננקטה באתר הבנייה.

"דמם של פועלי בניין זרים נשפך שוב ושוב באתרי עבודה ישראליים. לפועל הבודד אין לרוב ידע מקצועי, ידיעה עובדתית או כישורים כדי להסביר מה התרחש או מדוע – נטל ההסברה מועבר לאחראי על אתר הבנייה שצריך להסביר מה קרה וכיצד הדבר מתיישב עם שמירה של נורמות זהירות סבירות. מהראיות שבפני עולה תמונה של פרקטיקה מסוכנת שסיכונה התממש", סיכם השופט.
 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:פועלי בניין מסיןתאונות באתרי בנייהבית המשפט השלום פתח תקווה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...