השקעה ראשונה באנגליה: אשטרום רוכשת נכס בליברפול ב-337 מ' שקל

הנכס שרוכשת אשטרום נכסים הוא בניין משרדים בשטח בנוי של 31,700 מ"ר • דמי השכירות השנתיים שמניב הנכס – 25.1 מיליון שקל; התפוסה בבניין עומדת על כ-90%

שיתוף הכתבה
ירון רוקמן - מנכ"ל אשטרום נכסים ירון רוקמן - מנכ"ל אשטרום נכסים

דריסת רגל בממלכה הבריטית: חברת אשטרום נכסים מקבוצת אשטרום הודיעה היום (א') כי חברה נכדה בבעלות מלאה שלה חתמה על הסכם לרכישת מלוא הזכויות בנכס הממוקם בעיר ליברפול שבאנגליה, תמורת כ-337 מיליון שקל (כ-74 מיליון ליש"ט).  

הנכס הנרכש הינו בניין משרדים בשטח של 31,700 מ"ר המושכר למספר שוכרים, בתפוסה של כ-90%, עם משך חיים ממוצע (מח"מ) של כ-6.5 שנים לשכירות. דמי השכירות השנתיים שמניב הנכס מסתכמים בכ-25.1 מיליון שקל (כ-5.5 מיליון ליש"ט), והם משקפים תשואה של כ-7.4% ביחס למחיר רכישת הנכס.

סך ההון העצמי שיושקע על ידי החברה ברכישת הנכס הינו כ-150 מיליון שקל (כ-33 מיליון ליש"ט), ובכוונת החברה הנכדה לממן את יתרת העסקה על ידי הלוואה מתאגיד בנקאי. בהודעה שיצאה היום מסרה חברת אשטרום נכסים כי היא בוחנת את האפשרות להכניס שותפים בחברה הנכדה לאחר השלמת העסקה. 

במעמד חתימת ההסכם הפקידה אשטרום נכסים בנאמנות סכום של כ-15.5 מיליון שקל (כ-3.4 מיליון ליש"ט), ויתרת התמורה תועבר למוכר עם השלמת הרכישה - ובאותו מועד תועבר הבעלות בנכס. השלמת העסקה צפויה בסוף יולי, וכפופה להתקיימות תנאים מתלים, כמקובל.

עוד עדכנה החברה בהודעתה אל הרשות לניירות ערך כי המו"מ לרכישת בניין משרדים ומסחר בשטח של כ-11,250 מ"ר באנגליה, תמורת כ-65 מיליון ליש"ט, לא הבשיל לכדי הסכם. נכס זה מושכר גם הוא בתפוסה של כ-90% ומניב כ-4 מיליון ליש"ט מדי שנה.

בשבוע שעבר פרסמה אשטרום נכסים את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2019, ומהן עולה כי החברה רשמה במהלך הרבעון עלייה של כ-11% בהכנסותיה לכ-56.8 מיליון שקל, וגידול ברווח הנקי לכ-40.8 מיליון שקל. 

אשטרום נכסים מתרכזת בעיקר בתחום הנדל"ן המניב, בארץ ובחו"ל. מחוץ לגבולות ישראל עשתה זאת עד כה בגרמניה וכעת, כאמור, זוהי השקעתה הראשונה באנגליה. בין היתר היא מחזיקה בקניונים ובמרכזי מסחר, במבני משרדים ותעסוקה, במבני תעשייה, במרכזי אחסנה ועוד.
 
ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים : "אנחנו שמחים על חתימת הסכם לרכישת נכס בליברפול. לאחר שהודענו על כוונתנו להשקיע בשוק האנגלי, בחנו בשנה האחרונה כמה עסקאות שאותרו על ידינו. הנכס בליברפול מניב תשואה בהתאם ליעדי ההשקעה שקבענו, ואנו רואים בו גם פוטנציאל השבחה עתידי. לצד עסקה זו אנו ממשיכים לפעול לאיתור הזדמנויות השקעה נוספות בנכסים מניבים באנגליה ובגרמניה, תוך התמקדות בבנייני משרדים ובמתחמי לוגיסטיקה ואחסנה. במקביל, אנו ממשיכים לפעול להרחבה והשבחה של פורטפוליו הנכסים של אשטרום נכסים בישראל ובגרמניה".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מניבהרשות לניירות ערךאשטרוםהשקעה בנדל"ן בחו"לירון רוקמןהון עצמי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...