עיריית ת"א דחתה תמ"א 38 ל-515 דירות בשכונת רמת הטייסים

עיריית ת"א דחתה התוכנית של חברת בית יהודה-אביליה שבבעלות הקבלן והיזם אביב מרכס - בטענה כי הדירות גדולות מדי • שמאי: שווי המיזם - 1.25 מיליארד שקל

שיתוף הכתבה
קרדיט שאטרסטוקקרדיט שאטרסטוק

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב דחתה לאחרונה את תכניתה של חברת בית יהודה-אביליה שבבעלות הקבלן והיזם אביב מרכס, לפרויקט תמ"א 38/2 הריסה ובנייה מחדש בשכונת רמת הטייסים בת"א לבניית כ-515 דירות. 

הנימוק הרשמי של העירייה לדחייה היה כי "התכנית הוגשה ללא בדיקה ותאום עם מנהל התכנון ", אך בדיקת "מרכז הנדלן" מעלה, כי המחלוקת העיקרית בין היזם לעירייה היא על הרח"ק, כלומר כמה מ"ר בנוי ניתן לבנות על כל מ"ר קרקע, כאשר שטח המגרש ברוטו הוא כ-32 דונם, והשטח הבנוי יהיה על 50% ממנו. מרכס מבקש רח"ק 4.2, כלומר דירות של 130 מ"ר. העירייה מוכנה לאשר רח"ק של 3.5 - דירות של 108 מ"ר.

השמאי ברק פרידמן מטעם החברה היזמית מעריך שניתן למכור דירה ב-2.4 מיליון שקל בפרויקט, כלומר 1.25 מיליארד שקל למיזם כולו - דבר ההופך אותו לאחד הגדולים בתל אביב. 
חברת בית יהודה הגישה את התכנית כבר לפני שנים. מחלקת התכנון הגיבה בזמנו: "התכנית הוגשה ללא בדיקה ותאום איתנו, כפי שמקובל ב-99.9% מהמקרים". נימוק זה חזר גם בהחלטה הסופית מהשבוע שעבר. 

לפי התוכנית, במתחם ייהרסו 145 דירות קטנות בבניינים בני 2-4 קומות שנבנו בשנות החמישים,  על מגרש בין הרחובות ההגנה-החבצלת-עודד-דרך הטייסים בעיר. היזם מתכנן לבנות על מחצית מהמגרש 515 דירות בשמונה מגדלים בני 8 עד 15 קומות, ולידם שטחי ציבור ומסחר לשימוש הדיירים, כגון סניף קופת חולים.

היזם מרכס מנסה כבר שנים להגיע להסכם עם העירייה, ועד היום לשווא. לפני שלוש שנים הודיעה לו העירייה כי תכניתו חורגת מהיקף הבנייה המקובל, ודרשה לשנות את התכניות. העירייה טוענת כי היזם לא קידם את הפרויקט. מרכס אומר בתגובה כי התכניות תואמו בזמן ממושך עם העיריה. הוא מציג לדוגמא מסמך מ-17.7.16, שבו מדובר על ישיבה משותפת של נציגי היזם עם נציגי העירייה לדיון בפרטים. נציין כי גם במסמך זה מוזכרים חילוקי דעות על היקף הבנייה. 

במקביל, בדקה העירייה את המצב בשטח, ונציגיה נפגשו עם התושבים. התברר כי אין דעה אחידה בקרב התושבים עצמם - חלק רוצים פינוי-בינוי, אחרים מבקשים להשאיר את המצב כמות שהוא. כ-60 מבעלי הדיירות מתגוררים במקומות אחרים, אך מוכנים לחזור לשכונה אם תהיה תכנית בינוי המתאימה להם. לאחר הסיורים והמפגשים עם התושבים, החליט מנהל ההנדסה בעיריית ת"א לערוך סקר חברתי-שכונתי, כדי לברר במפורט את רצון התושבים. העירייה הבטיחה בימים אלו, שתוך חצי שנה יהיו ממצאים. 

האדריכל גל דרקסלר, העובד עם בית יהודה, הגיב: "לפני שנתיים הסכמנו לעריכת התסקיר, אך עד היום אין אפילו מכרז לבחירת החברה שתערוך אותו".

מרקס הוא קבלן רחובותי ותיק, הבונה בעיר. הוא נינו של אהרון אייזנברג, ממייסדי רחובות.

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביבברק פרידמן קפלנר שימקביץ ושות', כלכלה ושמאות מקרקעיןתמ"א 38/2יהודה אביליהאביב מרכס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...