פועל בניין נפצע קשה - באתר בקריית גת שעומד נגדו צו סגירה

הפועל נפצע קשה בראשו ונמצא בחדר הניתוח • לאתר, של הקבלן מחמוד תאופיק הנמצא בשכונת כרמי גת, הוצא צו סגירה לפני כשבועיים בשל ריבוי ליקויים

שיתוף הכתבה
צו סגירה לאתר בניה בקרית גת צו סגירה לאתר בניה בקרית גת

ממשיכים לספור את תאונות העבודה באתרי הבנייה: הבוקר (ג') נפצע קשה פועל בניין באתר בנייה ברחוב נופך 6 בשכונת כרמי גת הנבנית בקריית גת - אתר של הקבלן מחמוד תאופיק חברה לפיתוח בע"מ. הפועל פונה על ידי מד"א לבית החולים במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם, לאחר שנפל מגובה של שמונה מטרים בשעות הבוקר המוקדמות. מבית החולים סורוקה נמסר כי הוא סובל מחבלת ראש קשה, ומצבו עדיין קשה. ברגעים אלו הוא נמצא בחדר הניתוח.

נגד האתר שבו נפצע הפועל הוצא רק לפני כשבועיים צו סגירה מטעם מפקחי הבטיחות של משרד העבודה והרווחה, בשל ליקויים רבים שהתגלו בו. לפני כחצי שנה נפצע בו פועל אחר, גם כן באורח קשה. לדברי אנשי המשרד, למרות צו הסגירה הורה הקבלן לפועלים להמשיך בעבודה. מדובר בפרויקט שמקדמת קבוצת הרכישה קריית האחדות של מוטי פלד.

מתחילת השנה נהרגו באתרי בנייה ברחבי הארץ 21 פועלים, ונפצעו רבים אחרים. שלשום נהרג פועל באתר בנייה באשקלון, בעת שהתקין מערכות סולאריות על גג מפעל "תבניות כל" בעיר. ביום ראשון שעבר נהרגו ארבעה פועלים בתאונת המנוף המחרידה ביבנה, וימים ספורים לפני כן נהרגו שני פועלים, אחד באתר בנייה בפתח תקווה והשני בבני ברק. כך, בתוך פחות משבועיים, נהרגו שבעה פועלים באתרים ברחבי הארץ.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי אתר הבנייה של הקבלן נסגר על ידי מפקחי הבטיחות, כאמור, כבר לפני שבועיים וטרם קיבל אישור לחזור לעבוד, עקב ריבוי ליקויים, כגון מחסור בגידור למשטחי עבודה, לצד מצבור של ליקויי בטיחות שמסכנים את פועלי הבניין באתר. "הפרת צו הבטיחות משמעותה עבירה פלילית. המשטרה זומנה למקום ועיכבה את הקבלן לחקירה".

עוד נמסר בהודעת המשרד כי בשבוע שעבר, בעקבות חשיפת ליקויי הבטחות, זומן מנהל העבודה באתר של הקבלן לשימוע לפני פסילתו כמנהל עבודה, עקב רשלנות בטיחותית. החקירה בעניין פציעתו הקשה של הפועל באתר לפני כחצי שנה עדיין מתנהלת.

הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, מוטי אלישע, מסר: "שוב אנחנו עדים לרשלנות פושעת ותרבות הזלזול של הקבלנים. הנחיתי את מפקחי הבטיחות להגיע מייד לשטח, לחבור למשטרה, לטפל במקרה בכל האמצעים ולמצות את הדין עם האשמים. מנהל הבטיחות ימשיך לנקוט במדיניות אכיפה מחמירה וביד קשה כלפי קבלנים שלא יְיַשמו את הוראות הבטיחות והחוק, יפקירו את פועלי הבניין ויגרמו לפציעתם או למותם".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד העבודה והרווחהתאונות באתרי בנייהתאופיק חברה לפיתוחמפקח בטיחותמוטי אלישע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...