שלוש שנים וחצי אחרי: כתב אישום נגד מנהל עבודה באתר שבו נהרג מנופאי

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מנהל העבודה שבאתר הבנייה שבו עבד נפל אל מותו המנופאי ויטלי אסף בשנת 2016 • לא מתוכנן כתב אישום נגד הקבלן בתיק זה

שיתוף הכתבה
ויטלי אסףויטלי אסף

כשלוש שנים וחצי לאחר מותו של פועל הבניין והמנופאי ויטלי אסף בנפילה מגובה באתר בנייה – נמצא האשם: מנהל העבודה. פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (ד') לבית המשפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד מוניר דראושה, בן 35 מאכסאל, מנהל העבודה באתר הבנייה שבשל רשלנותו נגרם מותו של אסף, לדברי הודעת משרד המשפטים. לא מתוכנן כתב אישום נוסף בתיק זה – לא נגד הקבלן ולא נגד מישהו אחר.

תאונת הבנייה התרחשה ב-4 בינואר 2016, עת דראושה שימש מנהל עבודה מטעם חברת "ולד מרדכי קבלן לבריכות מים ולבניין בע"מ" באתר בנייה להקמת בריכת אגירה עירונית למי שתייה באלעד. 

אסף, בן 43 במותו, היה מנופאי בכיר בעל ניסיון של כעשרים שנה באתרי בנייה. הוא נפל מגובה של כ-9 מטר במהלך הרמת פלטות בטון באתר הבנייה – וזאת כי אולץ ע"י מנהל העבודה לעבוד בחושך וללא ציוד מגן הולם.

לפי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד עינת בניטה מהפרקליטות, אסף וחברת המנופים בה הועסק הגיעו לאתר הבנייה לצורך הרכבת תקרת הבריכה שנעשתה באמצעות הנחת פלטות טרומיות. לצורך כך, שהו העובדים על גבי התקרה בגובה של כ-9 מטרים מהקרקע. תוך כדי הרכבת התקרה, נוצרו פתחים וחללים שלא גודרו מפני סכנת נפילה. 

לאחר שסיים את עבודתו על המנוף נדרש אסף ז"ל לחזור לתקרה, ללא רתמות בטיחות, כדי לבדוק תקינות של כבלי חשמל. היתה זו שעת ערב בחורף בסביבות השעה 18:30, ומנהל העבודה אפשר את העבודה הזו ללא תאורה הולמת נאותה ותקינה, והוא גם לא הודיע לאף גורם אחר על העבודה בשעה החריגה ובתנאים הקשים.

מנהל העבודה ואסף נותרו לבדם על התקרה בגובה, אסף החל ללכת על התקרה, דרך באחד הפתחים שלא גודרו מפני נפילה ונפל דרכו כ-9 מטרים ארצה אל מותו. לפי משרד המשפטים, מנהל העובדה הבחין באסף ולא מנע זאת ממנו. 

ביולי 2018 התקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת בנושא תאונות העבודה בענף הבנייה, שבו דיברה אלמנתו של ויטלי אסף, רויטל, ולדבריה דאז היא נותרה זמן רב בערפל בכל הנודע לפרטי מותו של בעלה – לא נמסרו לה פרטים מהמשטרה וגם לא מהפרקליטות והיא טענה כי לא ידעה שום דבר על נסיבות מותו של בעלה.

ממשיכים לספור את הנפגעים

הנפגעים באתרי הבנייה בישראל רק מתרבים מיום ליום. היום מדא דיווח על פועל כבן 35 שנפל ממשאית חונה באתר בנייה באזה"ת באשדוד. הוא פונה לבית החולים אסותא במצב בינוני עם חבלות בגפיים. 

רק אתמול פועל בניין נפצע קשה באתר בנייה בשכונת כרמי גת בקריית גת - אתר של הקבלן מחמוד תאופיק חברה לפיתוח בע"מ. הפועל פונה על ידי מד"א לבית החולים במצב קשה, כשהוא מורדם ומונשם, לאחר שנפל מגובה של שמונה מטרים. כי הוא סובל מחבלת ראש קשה, ומצבו עדיין קשה. נגד האתר שבו נפצע הפועל הוצא רק לפני כשבועיים צו סגירה מטעם משרד העבודה והרווחה, בשל ליקויים רבים שהתגלו בו. לפני כחצי שנה נפצע בו פועל אחר, גם כן באורח קשה. לדברי אנשי המשרד, למרות צו הסגירה הורה הקבלן לפועלים להמשיך בעבודה. 

מתחילת השנה נהרגו באתרי בנייה ברחבי הארץ 21 פועלים, ונפצעו רבים אחרים. רק בשבועיים האחרונים נהרגו שבעה פועלים באתרים ברחבי הארץ.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:תאונות באתרי בנייהפרקליטות מחוז מרכזבית המשפט השלום פתח תקווהולד מרדכי קבלן לבריכות מים ולבנייןעינת בניטה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...