בראק אן.וי מוכרת החזקות בחו"ל – לפי שווי של 175 מיליון אירו

החברה הודיעה כי השלימה את העסקה למכירת רוב החזקותיה בשלוש חברות בת, במסגרת "מיקוד מחדש של האסטרטגיה העסקית" • הרוכשת היא קרן הון סיכון גלובלית

שיתוף הכתבה
 (קרדיט: Depositphotos) (קרדיט: Depositphotos)

חברת בראק אן.וי השלימה עסקה למכירת אחזקותיה בכמה חברות בת בחו"ל – שם מתרכזת עיקר פעילותה בתחום הנדל"ן. החברה הודיעה לרשות לניירות ערך אתמול (א') שסיכמה על השלמת העסקה למכירת אחזקותיה בשלוש חברות, הפעילות בערים הגרמניות סלה (Celle),רוסטוק וקסטרופ-רוקסל (Castrop-Rauxel). בכך מוכרת למעשה החברה 40% מתיק הנדל"ן המסחרי שלה.

בראק אן.וי ציינה כי רוכשת החזקותיה היא קרן הון סיכון גלובלית, אשר תרכוש 89.9% מהמניות בשלוש החברות, לפי שווי של 175 מיליון אירו. יתרת מניותיה (בשיעור של 10.1%) ימשיכו להיות בחזקתה, אך לא תהיה לחברה השפעה מהותית על חברות אלו.

מהחברה נמסר כי "העסקה מהווה את הצעד הראשון בהליך המיקוד מחדש של האסטרטגיה העסקית של בראק אן.וי, שתאפשר לחברה להנזיל את החזקתה בנכסים למרות הסביבה הנוכחית בשוק הנדל"ן המסחרי באירופה, וכן צפויה להשפיע באופן חיובי על מצב המזומנים של החברה, תוך מתן אפשרות להפחתת המינוף שלה ולפיכך, לדעת החברה, העסקה הינה לטובתה".

עוד נמסר בהודעת החברה כי במסגרת העסקה ועם השלמתה פרעו חברות היעד הלוואות מסוימות שהועמדו להן על ידי תאגידים בנקאיים, בסכום שמוערך בכ-92.6 מיליון אירו, וכי החברה עצמה פרעה הלוואה נוספת בסך כ-14.1 מיליון אירו, המהווה חלק מתיק הלוואות אשר הובטח בחלקו על ידי הנכסים שמכרה בעסקה.

חברת בראק אן.וי היא חברה הרשומה בהולנד, ופעילה בעיקר בשוק הגרמני. היא מתרכזת בנדל"ן מניב למסחר ומשמשת גם יזמית בתחום המגורים, ונסחרת בבורסה בתל אביב. בשנת 2017 היא נרכשה על ידי טדי שגיא בכמיליארד שקל ונמכרה על ידיו תשעה חודשים מאוחר יותר ברווח ניכר. 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהשקעה בנדל"ן בחו"להלוואותבראק אן.וי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...