הקולנוע הישן בכפר שלם בדרום ת"א יהרס לטובת מגדל בן 142 דירות

מדובר בבניין שהוסב לסופרמרקט ברחוב אונטרמן בדרום ת"א • סגנית ראש עיריית ת"א התריעה מפני עומסי תנועה במקום, אך לבסוף אושר המיזם גם בהסכמתה

שיתוף הכתבה
הקולנוע הישן בכפר שלם בדרום ת"אהקולנוע הישן בכפר שלם בדרום ת"א

חברת שלהבת, בבעלות שלמה נבו, תבנה מגדל מגורים בן 22 קומות ברחוב אונטרמן 9 בשכונת כפר שלם בדרום תל אביב. על הקרקע ניצב בניין ישן, שבשנות החמישים של המאה הקודמת נבנה ושימש בתחילה כבית קולנוע שכונתי ולאחר מכן הוסב לסופרמרקט.

ועדת המשנה לתכנון ובנייה של עיריית תל אביב אישרה בימים האחרונים סופית את התוכנית, חרף הסתייגות של סגנית ראש העיר אופירה יוחנן-וולק, חברת הוועדה, שהתריעה על עומסי תנועה הצפויים במקום. יוחנן-וולק אמרה כי העירייה מתכננת להפקיע קרקע סמוכה, כדי להפוך את הרחוב מחד-סטרי לדו-סטרי, עם תנועה רבה. אף על פי כן, בסופו של דבר אושר הפרויקט פה אחד בוועדה.

[quote]

המגרש יושב על שטח של 4.1 דונם. אישור קודם התיר לבנות עליו 40 דירות בלבד, בנות 100 מ"ר, 4,000 מ"ר סך הכול. המדיניות הנוכחית מתירה לבנות לפי רח"ק (ריצפה חלקי קרקע) 4 – פי ארבעה משטח המגרש, כלומר 16,400 מ"ר (שטח עיקרי). במיזם זה אישרה העירייה רח"ק גדול עוד יותר, של 5, כלומר עד 20,400  מ"ר -  17,200 מ"ר שטח עיקרי לדירות, 2,000 מ"ר מסחרי ו-800 מ"ר שטחי ציבור.  במקביל, אושרה הגבהת המגדל מ-15 קומות (לפי רח"ק 4) ל-22 קומות, 142 דירות, כולל קומת קרקע מסחרית וקומה טכנית חלקית על הגג.

הגדלת זכויות הבנייה תפעל כמובן לטובת היזם חברת שלהבת, אולם גם לעירייה זכויות במגרש, כך שגם היא תהנה מהגדלת הזכויות. רוב הדירות יהיו בנות 2 עד 4 חדרים, בשטח 45 עד 105 מ"ר, ו-23 דירות יהיו בנות 130 מ"ר ויותר.

 

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שכונת כפר שלםועדת המשנה לתכנון ובנייה תל אביבשלהבתשלמה נבו
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...